در حال بارگذاری ...

جدول نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند منتشر شد

سید امیر مصباح، معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، گفت: این جشنواره در ۲ بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می شود که ۱۷۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که ۱۴۸ اثر مربوط به بخش مسابقه و ۲۹ اثر مربوط به بخش کودک است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاترگیلان؛ سید امیر مصباح، معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، گفت: این جشنواره در ۲ بخش مسابقه و ویژه کودک و نوجوان برگزار می شود که ۱۷۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که ۱۴۸ اثر مربوط به بخش مسابقه و ۲۹ اثر مربوط به بخش کودک است.

وی با بیان اینکه با نظر هیئت بازبین، ۲۲ نمایش جهت اجرا انتخاب شده است، تصریح کرد: ۱۷ نمایش بخش مسابقه و پنج نمایش بخش ویژه کودک و نوجوان که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود از ٢٩ لغایت ٣١ مردادماه جاری در لاهیجان اجرا خواهند شد.

مصباح ادامه داد: بعد از ظهر مرغی، شهر افسرده، فرصتی برای بیداری، حاجت، تلگرام لعنتی، عرش تا فرش، دو وجب، لاره فرهاد، زندگی کارتونی، ملکوت، اژدهای زرد وارد می شود، مردم چه می‌بینن، شهر خوب، war no war، عاشقانه‌های جنگ، محله فرهنگ، تنها تو می‌دانی چرا داد می‌زن  از جمله نمایش‌های خیابانی انتخاب شده در بخش مسابقه هستند.

وی افزود: تئاتر خیابانی «کی از همه مهربونتره» به کارگردانی مهربان غلامیان از آبادان، «گل قالی» مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، «همه با هم» از علی بیداوسی از لاهیجان، «بازی و کودک» مریم مهدی پور از آستانه اشرفیه و «زندگی در اعماق اقیانوس» از زهرا مریدی از تهران از آثار راه یافته به بخش کودک هستند.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای نمایش‌ها در هفت نقطه شهر لاهیجان اذعان کرد: پارک بعثت، پارک رفتگر، باغ نارنج، حاشیه استخر، بوستان هنر، کوچه برق و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از جمله این نقاط هستند.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

نظرات کاربران