در حال بارگذاری ...
در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی

نمایش «اسرار کتاب قرمز» عادل بزدوده فقط یک اجرا دارد

عادل بزدوده که امروز پنجشنبه اول شهریورماه نمایش «اسرار کتاب قرمز» را در تالار اصلی به صحنه می‌برد، گفت: این نمایش به نحوی با تکنیک سایه آماده شده که تمام مخاطبان می‌توانند اتفاق‌های روی صحنه در سالن اصلی تئاتر شهر را ببینند.

به گزارش ایران تئاتر این هنرمند تئاتر که نمایش خود را امروز (پنجشنبه یکم شهریور ماه) و در نخستین روز برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌برد، درباره داستان این نمایش گفت: داستان نمایش، زیر دریا اتفاق می‌افتد. نوجوانی با نام آذرخش که بعدها قرار است فرمانده زیر دریا شود، دوست دارد سریع‌تر به قدرت برسد اما پدرش مراقب است او آرام‌آرام به تکامل برسد و سپس مسئولیت را قبول کند. جوانی، کار دست آذرخش می‌دهد و او گرفتار نیروهای بدصفت و بدطینت و دیوصفت می‌شود که همه‌چیز را برای او پیچیده‌تر می‌کند تا این‌که او به عمل بد خود درباره نحوه آموزش، پرورش و مراقبت ویژه‌ای که پدر از او انجام می‌داد، پی می‌برد و نزد خانواده خود بازمی‌گردد تا در کنار یکدیگر به‌خوبی و خوشی، دیو پلیدی‌ها را از بین ببرند.
کارگردان «آهای تو دیگه کی هستی؟» درباره تکنیک اجرای نمایش جدید خود، گفت: «اسرار کتاب قرمز» با تکنیک سایه اجرا می‌شود و سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر کاملا برای اجرای نمایش من مناسب است و تمام مخاطبان، چه آن‌هایی که در سالن حضور دارند و چه عزیزانی که از بالکن این سالن نمایش را می‌بینند، می‌توانند از تمام اتفاق‌هایی که روی صحنه می‌افتد، بهره‌مند شوند چون طبق اعلامی که به من شده بود، نمایش را برای سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آماده کرده بودم و طراحی‌ها برای سالنی با عرض 15 متر انجام شده بود. مکانی که در آن تمرین می‌کردم عرضی معادل با چهار پنج متر داشت و متاسفانه از به تصویر کشیدن آنچه مدنظرم بود، عاجز بودم. درنتیجه اجرایی که در قالب جشنواره برای من در نظر گرفته شده، به‌نوعی اجرای جنرال نمایشم محسوب می‌شود!
وی در ادامه افزود: بزرگوارانی که نمایش مرا دیدند، بسیار به من و گروهم لطف داشتند اما ای‌کاش همچون سایر آثاری که بین دو الی چهار بار در قالب جشنواره اجرا می‌شوند، گروه ما هم می‌توانست بیش از یک اجرا داشته باشد چون روز اجرای نمایش ما تنها زمانی است که من با این فرصت اندک، می‌خواهم یک نوبت نمایشم را اجرا کنم. البته گله‌ای ندارم چون ما سربازان نمایش عروسکی هستیم و پای جشنواره تئاتر عروسکی می‌ایستیم.
این هنرمند تئاتر عروسکی با بیان اینکه که تا نمایشی به اجرای عمومی نرسد، پرونده‌اش بسته نمی‌شود، گفت: تمایل دارم نمایش «اسرار کتاب قرمز» را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کنم چراکه این سالن طول و عرض بسیار مناسبی برای این نمایش دارد اما نمایش ما کاملا آماده است و در هر مکانی که عریض‌تر باشد، می‌توانیم آن را به اجرا برسانیم. البته می‌توان نمایش را در سالنی کوچک‌تر هم اجرا کرد اما ناچار می‌شوم برخی از صحنه‌های آن را حذف کنم و اگر این اتفاق بیفتد، میزانسن‌ها و شکل‌وشمایل کار به‌هم می‌ریزد. منتظریم تا ببینیم بزرگواران چه تصمیمی برای اجرای عمومی نمایش می‌گیرند.
عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:
طراح، نویسنده و کارگردان : عادل بزدوده،
ساخت عروسک‌: عادل بزدوده، آنا نمکچیان
بازی دهندگان: آنا نمکچیان، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، سپیده زینلی، مه‌گل صابری، عاصفه غدیری‌ بیدهندی، حمیده رسولی، شیوا شریعت‌زاده، بهار شله‌چی، معصومه جعفری، الهه کریمی، ندا ملک‌محمدی و زهرا داوودی .
صداپیشگان: آرش شریف‌زاده، المیرا طالبی، ستاره امینیان، احمد خیرآبادی، هدی فلاح و نیره حاجیان.
ساخت موسیقی: محمدرضا معین ، طراحی و ساخت انیمیشن: رامین بهادری.
این نمایش امشب راس ساعت 21 یک اجرا در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی دارد.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود. همچنین سایت جشنواره نمایش عروسکی به نشانی اینترنتی tehranmobarak.comدربردارنده جزییات برگزاری این رویداد هنری است.




مطالب مرتبط

هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد
هم‌زمان با سالروز 52 سالگی مرکز تئاتر کانون

اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» آغاز شد

سالروز تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، با حضور عادل بزدوده، جمعی از هنرمندان، کودکان و نوجوانان و والدین بچه‌ها و آغاز اجرای نمایش «قورباغه و غریبه» گرامی داشته شد.

|

نظرات کاربران