در حال بارگذاری ...
حمید نیلی در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر :

نمایشنامه نویسی دفاع مقدس با اقتباس از قهرمانان واقعی جنگ تقویت می‌شود

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایش ایران: هنر نمایش در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و بیان زندگی‌نامه شهدای منطقه محوری همچون شهید جهان‌آرا و بهنام محمدی ورود نکرده است ضمن اینکه اقشار مختلف به خصوص جوانان که نقش اساسی و کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به‌خوبی در تئاتر دفاع مقدس معرفی نشده اند.

به گزارش  ایران تئاتر از منطقه آزاد اروند ، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران  که در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهرسخن می گفت ، با بیان اینکه در عرصه اقتباس از صحنه های واقعی دفاع مقدس در هنر نمایش خوب عمل نکرده ایم گفت:لازم است هنرمندان در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس بیشتر تلاش کنند.

 

حمید نیلی افزود: هنر نمایش در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و بیان زندگی‌نامه شهدای منطقه محوری همچون شهید جهان‌آرا و بهنام محمدی ورود نکرده است ضمن اینکه اقشار مختلف به خصوص جوانان که نقش اساسی و کلیدی در جنگ تحمیلی داشتند به‌خوبی در تئاتر دفاع مقدس معرفی نشده اند.

 

وی به نگارش کتاب‌ها و رمان‌های شاخص نزدیک به واقعیت ازجمله کتاب دا در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: این آثار ارزشمندی است در کشور نوشته‌شده‌اند و باید از آنها در نگارش نمایشنامه‌های دفاع مقدس اقتباس کرد.

 

نیلی گفت: در نمایشنامه‌نویسی تئاتر دفاع مقدس مشکل‌داریم و باید از آثار نوشته‌شده فاخر در این زمینه برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در کشور بهره گرفت.

بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با حضور مدیران فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهالی و علاقمندان به فعالیت های هنری منطقه آزاد اروند ساعت 21 روز چهارشنبه 31 مرداد ماه سال 1397 در محل مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس به کار خود پایان داد

 

 




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران