در حال بارگذاری ...
در ادامه سلسله دیدار با هنرمندان

رئیس حوزه هنری با پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما دیدار کرد

افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به همراه تنی چند از کارشناسان و هنرمندان با عبدالحمید فیروزی پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در منزل شخصی وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایران تئاتر، در این نشست افشین آزادی ضمن آرزوی سلامتی برای این هنرمند ارزشمند، به بررسی مسائل تئاتر استان پرداخت و گفت: امروز گروه ها و انجمن های هنری متعددی فعالیت دارند و به‌ دنبال حقوق هنری‌شان هستند، اما چون به صورت پراکنده و جزیره ای فعالیت می‌کنند نمی‌توانند به آن دست یابند.
رئیس حوزه هنری استان در ادامه گفت: این دیدار که به پاس سال ها تلاش و حضور فعال عبدالحمید فیروزی در هنر نمایش و فعالیت هنری در زمان های حساس، انجام شد و از این هنرمند برجسته با اهداء لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.
دکتر آزادی همچنین خاطر نشان کرد تکریم مقام اساتید و پیشکسوتان وظیفه اخلاقی، اداری و سازمانی حوزه هنری و سایر دستگاههای فرهنگی است که باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
لازم به ذکر است: از برجسته‌ترین آثار عبدالحمید فیروزی که جوایز متعددی را دریافت کرده است می‌توان به، نمایش های لطفعلی خان زند سال 44 - سی زیف و مرگ سال 50 - عر سال 52 - تئاتر فرنگی سال 51 - کلبه ای در جنگل سال 53 - مثل عاشورا ‹ بازنویسی › سال 58 - قحطی خرمن جنگ سال 59 - افسانه خروسخوان سال 72 - دردسرهای مدیر مدرسه سال 71- تله تئاتر بازیافتگان سال 69 - سینمایی قصرشیرین 35 میلیمتری سال 69 - سریال داستانی عیدانه سال 76 - از حوصله خارج ...‏ اشاره کرد. وی به غیر از فعالیت در تئاتر ، کارگردانی، بازیگری و طراحی دکور را نیز در کارنامه خود دارد.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران