در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران :

اولویت و سیاست جدید مرکز توجه به تئاتر شهرستان‌هاست

حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در اردبیل گفت:اولویت و سیاست جدید ما، توجه به تئاتر شهرستان‌هاست.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل  که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، اظهار کرد: در سیاست جدیدی که از سوی انجمن هنرهای نمایشی اتخاذ شده، شهرستان‌های مختلف کشور در معرض توجه قرار می‌گیرند تا نگاه حمایتی خود را نسبت به جوانان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر در نقاط مختلف ادامه بخشیم.

وی افزود: با بررسی اجمالی تئاتر در بین علاقه‌مندان به این هنر بی‌بدیل، متوجه استعدادهای متحیرکننده‌ای در شهرهای مختلف کشور می‌شویم که هر یک می‌‌توانند به یک سوپراستار تبدیل شوند و ظهور چنین استعدادهایی تنها با میدان دادن و اعتماد بیشتر در کنار توجه مضاعف به آنان میسر خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور با اعلام اینکه در سفرهایی که به استان‌های مختلف کشور داشتیم، متوجه استعدادهای سرشار و علاقه‌مندان واقعی به هنر نمایشی شدیم،  گفت: این استعداد ها هر یک  در اعتلای تئاتر منطقه خود می‌توانند گام‌های ارزنده‌ای برداشته و در بازگرداندن این هنر اصیل و زیبا در بطن جامعه نقش‌آفرین شوند.

نیلی با اعلام اینکه تعامل عملی با ارگان‌هایی فرهنگی از اولویت های انجمن هنرهای نمایشی کشور است، اظهار داشت: نهادها و ارگان هایی که دغدغه فرهنگی دارند، در اعتلای تئاتر کشور می توانند تاثیرگذار باشند.

وی افزود: در تمامی استان‌های کشور سازمان فرهنگی شهرداری می‌تواند به عنوان یکی از نهادهای بسیار مهم در اعتلای تئاتر باشد و افزایش همکاری با چنین نهادهایی آینده هنرهای نمایشی مناطق مختلف را به شکل قابل توجهی تضمین خواهد کرد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور تصریح کرد: در آثار نمایشی یکی از مهمترین کمبودهایی که دیده می‌شود، عدم برخورداری از داستان و نوشته‌های قوی است و امیدواریم هر استانی با توجه به فراخور آداب و رسوم و کتب اقتباسی موجود به هنرهای نمایشی پرداخت نموده و با تنظیم آثاری قوی گرایش علاقه‌مندان مختلف را به سمت و سوی هنر تئاتر جلب نماید.

وی با اشاره به استقبال مردم و هنرمندان از جشنواره تئاتر اردبیل، گفت: برگزاری باشکوه این جشنواره در اردبیل نشانگر پیشینه غنی تئاتری این استان است.

نیلی، تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل و شهرداری اردبیل را در ایجاد فضای مناسب برای تئاتری های استان ارج نهاد و گفت: با این تعامل و همدلی، تئاتر اردبیل،  فردای درخشانی دارد.




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی «تروما» آغاز شد

بلیت‌فروشی نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی که از چهارشنبه 12 دی روی صحنه خواهد رفت، آغاز شد.

|

نظرات کاربران