ابراهیم پشتکوهی تازهترین اثر نمایشی خود را با عنوان «کمدی الهی؛ جلد برزخ» از اول مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد.
بنا برگزارش ایران تئاتر، نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی با آغاز ماهِ مهر در سالن استاد ناظرزادهکرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد. این نمایش با اقتباسی آزاد از «کمدی الهی»، اثر سترگ دانته، شکل گرفته است.
فرزین محدث، مجید کشاورز، بهنام پانیزه و اوما کارونا تورمن، بازیگران «کمدی الهی؛ جلد برزخ» هستند.
دیگر عوامل گروه عبارتند از: گاتا عابدی (مشاور شخصیتشناسی آرکیتایپی)، حسن جودکی (مجری طرح)، الهه برادران (دستیار و برنامهریز)، مرجان پورمحمودی (منشی صحنه)، ابراهیم پشتکوهی (طراح صحنه و نور)، مقدی شاهمیریان (طراح لباس)، بهرنگ عباسپور (آهنگساز)، فرآواز فروردین (خواننده)، احمدرضا حجارزاده، الهه حاجیزاده (مدیر روابطعمومی و امور رسانه)، مهدی آشنا، ساناز دریایی (عکاسان).
ابراهیم پشتکوهی پیش از این نمایش «کمدی الهی؛ جلد دوزخ» را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.
نمایشهای «مکبث زار»،«تنها سگ اولی میداند چرا پارس میکند مکبث»،«مثل آب برای شکلات»،«آخرین انار دنیا» و «وقتی ما برگردیم، دو پای آویزان مانده است» برخی از نمایشهایی هستند که تا کنون توسط این کارگردان خلاق جنوبی اجرا شدهاند.
اطلاعات تکمیلی را درباره نمایش «کمدی الهی؛ جلد برزخ» در خبرهای بعدی خواهید خواند.
در عرصه تئاتر، ابراهیم پشتکوهی نامی شناختهشده و کنجکاویبرانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایشهای بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گستردهای از تماشاگران پایتختنشین را به نمایشهای خود علاقهمند کند. او پس از ...
امینرضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاستگرایی، با تمرکز بیشازاندازه بر فرم ...
احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، میگوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...
علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن بهمثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...