در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

۲۱ نمایش در آخرین روزهای تابستان

ایران تئاتر: در شهریور ماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در نیمه اول شهریور ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در پنجمین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «مرگ و پنگوئن»، «شازده کوچولو» و «عبدل میمون لات پا کوتاه» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در هفته دوم شهریور ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

 

دو نمایش تازه در سالن های تئاترشهر

نمایش «مرگ و پنگوئن» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی پیام دهکردی ساعت 20:30 در سالن چهارسو تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور و باران وقارکاشانی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یک نویسنده، یک پنگوئن، یک عشق، یک مرگ. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «عند از مطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی سامان خلیلیان ساعت 19 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده و سید علی موسویان به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش داستان جماعتی را روایت می کند که به نحوی در صف و چشم انتظاری رسیدن خبری میباشند. این خبر می تواند زندگی آنان را دستخوش تغییرات عمده ای نماید. دستیابی و چشم به راهی این اتفاق همگی را برای قرار گرفتن سریعتر به مقصودشان در یک رقابت محترمانه و سبقت از یکدیگر قرار داده است. بهای بلیط این نمایش 75 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

ریچارد همچنان در وحدت

نمایش «ریچارد» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش  حامد کمیلی، بهناز نازی، شقایق فراهانی، کتانه افشاری نژاد، یعقوب صباحی، منوچهر علیپور، کامبیز امینی، فرید قبادی، رضا جهانی، محسن سالاری، ایمان سلگی، اشکان دلاوری، علی گلشنی، عیسی حسینی، امیرارسلان خالویی، مجتبی بابایی فرد، سپاس رضایی، محمد نیازی، عطا مقیمی، افشین حسنلو، آرش علیقلیان، پرهام ابراری، فرهاد قدیم خانی، حسین عارف، اشکان شریعت، صالح لواسانی و امید شوندی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شرح حال و زندگی مردی است که برای رسیدن به قدرت، تمام مرزهای اخلاق، دین و سیاست را پشت سر می‌گذارد. بهای بلیط نمایش از 30 تا 95 هزار تومان تعیین شده است.

 

متنی از چرمشیر در سنگلج

نمایش «عبدل میمون لات پاکوتاه» نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانیکهبد تاراج ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. در این نمایش فاطمه امینی، رضا بهرامی، عرفان پورمحمدی، اسماعیل پور یوسف، کهبد تاراج، ستوده حیدری، امیر عدل پرور، آیدا قهرمان، سایه کبیری، علی گیلوری، حمیدرضا ژاله، هیراد محمدی و امیرحسین نوح نژاد ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: تقصیر ما نیست، تو کادر فنی اختلافه، زنده باد رییس فدراسیون قبلی. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 25 هزار تومان است.

 

زهرماری در حافظ

نمایش «همه دختران امیرکبیر» به نویسندگی و کارگردانی سید علی تدین صدوقی ساعت 18:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش کرامت رودساز، سیاوش خادم حسینی، نانت تومه، سایان کارکردی، آزاده بهرامی، پریا محمدی، هیوا قصیوند، ایملدا تومه، باران محبوبی و یلدا قشقایی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:روایت دختران محصلی که در سال‌های جنگ به اسارت در می‌آیند و آموزگارشان. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «زهرماری» نوشته رضا بهاروند و احمد سلگی و به کارگردانی علی احمدی ساعت 20:30 در تالار حافظ به صحنه می رود. در این نمایش  تینو صالحى، لیندا کیانی، على شادمان، نادر فلاح و خسرو احمدى به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه نمایش آمده: زهرمارى‌ها رو چى کار کنیم؟ بخوریم؟ بریزیم دور؟ بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه ای 35 و 40 هزار تومان است. 

 

ایرانشهر میزبان 2 نمایش

نمایش «شازده کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی مصطفا قربان پور ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این  نمایشکه اقتباسی از داستان شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری و ترجمه احمد شاملو است؛ مسعود کرامتی، بهناز جعفری و کیکاووس یاکیده بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30، 40 و 50 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «او» به نویسندگی مهدی تاج الدین و کارگردانی آرش دادگر ساعت 19 و 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش  امین طباطبایی، سوگل قلاتیان، عمار عاشوری، نازنین نادرپور، سید شهاب الدین خاضع حق و ندا حبیبی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:تصویر جان دادن مقتول را همه دیدند ولی او را کسی ندید. ده سال گذشت. او و اسلحه‌اش به غبار فراموشی سپرده شدند تا اینکه یک دوربین مداربسته تصویری از او را شکار می‌کند! کارآگاهی از دایره جنایی باهمین سرنخ پرونده قدیمی را از سر می‌گیرد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 45  هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

زمان در محراب از حرکت می‌ایستد

نمایش «جادوی کلاه» به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب اجرا می‌شود. در این ماندانا عبقری، احمد عباس زاده، الهام اصغری، حسین غلامی، سعید عزیزی و پویا شش پری بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: بزبزی با کمک گوسفندان و کبوترها کُلاهی که خانوم جان بافته را به کچل میرسانند. کچل با گذاشتن کلاه بر روی سرش غیب میشود و به این ترتیب میتواند به هر جایی برود. او غیب میشود و به قلعه ی خان زورگو میرود و با نقشه ای خان و نگهبانهایش را ادب میکند. در پایان کچل و گلبهار خاتون به هم میرسند و نمایش با عروسی آنها پایان میگیرد. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 12 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش «زمان از حرکت می‌ایستد» به نویسندگی دانلد مارگیولز و کارگردانی ثارالله کیانی راد ساعت 18 در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. در این نمایش محسن علیمحمدی، سحر آقاسی، حامد پشتیبان و آساره هداوند ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سارا که عکاس خبری است، پس از سانحه ای در جنگ مجروح می شود. او به کمک جیمز به خانه بر می گردد تا دوران نقاهت را سپری کند، اما وقتی با پیشنهاد ازدواج جیمز مواجه می شود حقایق بینشان آشکار می شود. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «جدایی، رومئو، ژولیت» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی ساعت 20 در سالن کوچک تالار محراب اجرا می‌شود. در این نمایش پوریا اصلان و هاله بهبودی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ماجرای آشنایی، ازدواج و جدایی یک دختر و پسر جوان. بهای بلیط این نمایش 40 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «فکت بث» به نویسندگی مهدی معبودی و کارگردانی فرزین نوبرانی ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش صائم متانی، شبنم اسکندری، رضا افشار، امین اکبری نسب، عباس علیرضا و امیر فراهانی بازی می‌کنند. در خلاصه این نمایش که برداشتی آزاد از «مکبث» شکسپیر است آمده: مکبث در دنیای خواب مرگ، به تحریک لیدی مکبث همان جنایتی (کشتن دانکن و تصاحب قدرت) که در روی زمین انجام داده بود را مرتکب می‌شود. مکبث که از تکرار جنایت خسته شده با پیشنهاد جدیدی از طرف جادوگران روبرو می‌شود تا بتواند آرامش را در دنیای خواب مرگ تجربه کند. این نمایش برنده جایزه طراحی صدا و موسیقی از ششمین‌ جشنواره تئاتر شهر شده است. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«دینید اینچ» به نویسندگی٬ کارگردانی و بازیگری فریبرز کریمی ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در خلاصه این نمایش آمده: می‌توانی جایی برای زندگی انتخاب کنی که همه‌ی آدم‌ها ویژگی‌های یکسان داشته باشند. مثلا هم قد باشند. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار مولوی و پنج نمایش

نمایش «ادیپ افغانی» به نویسندگی احمد مهرانفر و کارگردانی مجتبی جدی، مجتبی پیرزاده و پریسا هاشم پور ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا میشود. در این نمایش  مجتبی پیرزاده و پریسا هاشم پور بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» به نویسندگی الهه مجلسی و کارگردانی رضا رشادت ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز‌‌‌‌ اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: از خط زرد فاصله بگیرید روایتی‌ست شبه مستند از مرگ‌های خودخواسته در مترو. کار، داستان ناتمام زندگی کسانی را روایت می‌کند که رفته‌اند و کسانیکه در رنجِ رفتگان باقی‌مانده‌اند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «راندوو» به نویسندگی و کارگردانی وحید منتظری ساعت 20 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش آبان حسین آبادى، فاطیما بهارمست، شهاب مهربان و على نورانى ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یه جمله هست که میگه آخر عمرت از کارایى که نکردى پشیمون می‌شى نه از کارایى که کردى. بهای بلیط این نمایش 25 هزار تومان است. 

 

نمایش «فرایند» نوشته امیر ابراهیم زاده و علی کرسی زر و به کارگردانی علی کرسی زر ساعت 21 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش که براساس رمان محاکمه، قصر، مسخ، مجموعه‌ داستان های کوتاه کافکا و رمان تجاوز قانونیکوبو آبه نوشته شده؛ سپهر طهرانچی، مریم زارعی، مهرنوش حاجی خانی، بهراد سلاح ورزی، مازیار سیدین، دنیا دائمی، سعید کرمی و کیمیا کاوند بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که برگزیده‌ی بیست‌ویکمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر دانشگاهی است؛ آمده: کا کارمند ارشد بانک بعد از ورود خانواده ای ناشناس به خانه‌اش تلاش می کند با کمک قانون، حقوق خود را به دست بیاورد. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است. 

 

نمایش «ال اس دی» نوشته سیاوش حیدری و با کارگردانی و بازیگری پویا عربگری ساعت 17 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. این نمایش تندیس بهترین متن و بازیگری، تقدیر کارگردانی از نهمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر و تندیس بخش مرور بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی را داراست. در خلاصه «ال اس دی» آمده: زن و شوهری بر اثر مصرف مواد مخدر دچار توهم می‌شوند. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان است.


شبیه شکست در حوزه هنری

نمایش «شبیه شکست» به نویسندگی شیما لطیفی و کارگردانی کیانوش ایازی ساعت 19 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. در این نمایش احمد حامدی، میلاد شیرعلیان، نهال شاکری، بهروز عبادی، غزاله قفلی و شیما لطیفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مردی در خانه خود متوجه روح همسر سابق خود شده همسر فعلی او طی حضور افرادی از گذشته" متوجه ارتباط آنها می شود و برای حفظ زندگی خود تلاش می کند در این بین رازهای دیگری بر ملا میشود که... بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

همه درها در اداره تئاتر باز می شود

نمایش «همه درها به بیرون باز می شود» به نویسندگی آرش تبریزی و کارگردانی گروهی و با هدایت سروش طاهری به نمایندگی رضا ایزدخواه و حسین ملامحمدمهدی ساعت 19:45 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می شود. در این نمایش محمدرضا آبرومند، مهتاب کامرانی، مروارید امانی، ستاره بابایی، امیر بیطرفان، سینا رحیمی‌فر، سپهر سرانجامی، پرنیان شادکام، رضا محمدی، ناصر محمدی، مژگان مزروعی و علیرضا موسوی ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه ای 10 و 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «دوپامین» نوشته چمران اسدی و به کارگردانی رضا فوادی ساعت 18:30 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در این نمایش اصغر شیرزاد، مهران قیصری و حسام باقری بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: هیچی نداشتیم،کلهم هیچی نداریم، بخاطر همینه بهمون میگن ذبیح ذله دال ذال هم ذبیح هم ذله اش، چون از ازلش هم همه چیمون شبیه ذلته و ذلالت، دلالتی نره به این که چجور باش، چه فرمی شاخ شدیم به این روزگار اما حتمنی حکمتی داره وجودمون براش. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه ای 15 هزار تومان است.




نظرات کاربران