در حال بارگذاری ...
در پردیس تئاتر شهرزاد

«پادشاه می میرد» با ترجمه احمد کامیابی مسک به صحنه می رود

نمایش «پادشاه می‌میرد» به کارگردانی محمدرضا سعادتی و تهیه کنندگی امیرکیان هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر «پادشاه می‌میرد» کار جدیدی از محمدرضا سعادتی است که پیش از این نمایش «می‌خواستم ببوسمت باران گرفت» را در سالن اصلی خلیج فارس نیاوران روی صحنه برده است.
در خلاصه نمایشنامه «پادشاه می‌میرد» آمده است: دیکتاتورها می‌پندارند که هرگز نمی‌میرند.
این نمایشنامه اثر اوژن یونسکو با ترجمه پروفسور احمد کامیابی مسک است. اوژن یونسکو نویسنده‌ای رومانی‌الاصل است که پس از مهاجرت به فرانسه، نمایشنامه‌هایی را به زبان فرانسه به رشته تحریر در آورده است. او از نویسندگان صاحب سبک در قرن بیستم است که اگرچه آثارش در ژانر ابزورد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته ولی خودش معتقد است که تئاتر او تئاتر خاصی است که در هیچ قالب و ساخت و مکتب و ایسمی جای نمی‌گیرد.
وی از واژه تئاتر یونسکوئی که برای اولین بار پروفسور کامیابی مسک در تز اول دکترای خود به کار برده است، استقبال می‌کند و آثارش غالبا رویکردی طنز به روابط و اصول غالب بر زندگی انسان معاصر دارد.
بازیگران نمایش «پادشاه می‌میرد»  به ترتیب ورود به صحنه ندا گل رنگی، محمد پورحسن، فاطیما سرلک، تارا یونس تبار، بهار ذوالقدر و آرمین راستگو هستند.
عوامل این نمایش عبارتند از:
نویسنده: اوژن یونسکو، مترجم: احمد کامیابی مسک، کارگردان: محمدرضا سعادتی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حامد غیبی، منشی صحنه : نرگس بیگدلی، تصویربردار و تروکاژهای صحنه‌ای: محمد گلپور، طراح حرکت: حمیدرضا جوکار، مجری طرح: پریسا خلیلیان، طراح صحنه: مرضیه کمالی دهقان، طراح لباس: مریم قاسمی و هلیا شکری، طراح پوستر و بروشور: نجمه کمالی دهقان، آهنگساز: آیدین صلح جو، طراح گریم: محبوبه میرزایی، ساخت تیزر : محمد صادق زرجویان، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: منصوره بسمل، تهیه‌کننده: امیر کیان.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران