در حال بارگذاری ...
فرهاد ناظرزاده کرمانى در حاشیه اجرای نمایش آنالیز:

آنالیز یک نمایش نوآورانه است

ایران تئاتر: فرهاد ناظرزاده کرمانی گفت: آنالیز یک نمایشى نوآورانه و تن بنیاد است که با کم ترین ابزار بیشترین تصویر را خلق مى کند.

به گزارش ایران تئاتر، فرهاد ناظرزاده کرمانی نویسنده و پژوهشگر تئاتر شب گذشته به تماشای نمایش آنالیز نشست.

در انتهای این نمایش این هنرمند پیشسکوت در سخنانی گفت:  بازیگران اصلى این نمایش از بیان خوبى و بدن هاى خوبى برخوردار بودند و رضا زنده جاه بازیگر اصلى این نمایش در واقع با زبان بدن خویش شعر مى سرود و یکى از بارزترین صفات بازیگران این نمایش ریخت سازى و عشق بیش از حد به تئاتر بود که این اثر را متفاوت مى کرد.
وی با اشاره بر اینکه کروگرافى و طراحى حرکت این نمایش نظر بنده را به خود جلب کرد، تصریح کرد: در جامعه امروز ما تئاتر دو نوع دارد، تئاترى که درگیر گیشه و انبوه سازى مخاطب مى شود و  تئاتری که نگاه هنرى و فنى نام خود را حفظ نموده است. من آنالیز را در دسته دوم قرار می دهم.
ناظرزاده کرمانی وظیفه هنر متعالی  را ایجاد بسیج عاطفى در مخاطب و تقلیل درنده خویى را در انسان دانست و گفت: آنالیز حمله اى بود براى از بین بردن درنده خویى انسان و حرف هایى بسیارى براى گفتن دارد.
خاطرنشان می شود نمایش آنالیز به نویسندگی عدالت فرزانه و کارگردانی امید اسدی همه روزه در ساعت 2030 در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه می رود.




نظرات کاربران