در حال بارگذاری ...
بهروز غریب‌پور در گفت‌وگو با ایران تئاتر خبر داد

اجرای اُپرای عروسکی «عاشورا» در تالار فردوسی

بهروز غریب‌پور سرپرست گروه آران و خالق اپرای عروسکی عاشورا از اجرای مجدد این اثر نمایشی در تالار فردوسی خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، بهروز غریب‌پور کارگردان و نویسنده شناخته شده تئاتر از اجرای مجدد اُپرای عروسکی «عاشورا» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در تالار فردوسی خبر داد.

غریب‌پور با اعلام این خبر افزود: اجرای این اُپرا از روز 7 تا 13 مهرماه در تالار فردوسی قطعی است و در صورت استقبال مخاطبان زمان اجرای این اپرای عروسکی تمدید خواهد شد.

اُپرای عاشورا به عنوان نخستین اُپرای ملی ایران در سال ۱۳۸۷ توسط بهروز غریب‌پور نوشته و موسیقی آن توسط بهزاد عبدی ساخته شد. این اُپرای عروسکی برای اولین بار در تالار فردوسی با کارگردانی بهروز غریب‌پور به روی صحنه رفت و از آن زمان تاکنون به صورت رپرتوار چندین بار به اجرا درآمده است.

اُپراهای عروسکی «خیام»، «فردوسی»، «حافظ»، «مولوی»، «سعدی»، «مکبث» و اُپرای «عاشورا» از جمله تولیدات گروه تئاتر آران با سرپرستی بهروز غریب‌پور است که به صورت رپرتوار در طول سال برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است
تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است

محمد الله‌یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی-هنری رودکی با تبریک روز ملی هنرهای نمایشی، هنرهای نمایشی را آیینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر را روایتگر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی دانست.

|

نظرات کاربران