در حال بارگذاری ...
رضا دادویی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر عنوان کرد

«تمام برگ ها مرده اند روی زمین» را به صحنه می‌برم

ایران‌تئاتر: رضا دادویی دارای مدرک دکترای پژوهش هنر است و در مناصبی همچون ناظر کیفی تلویزیون، کارگردانی، تدریس در دانشگاه و مدیریت تئاتر سال‌ها فعالیت داشته است. وی در تئاتر حضور جدی دارد و سال قبل هم اجرای موفق نمایش به مناسبت ورود اشکان را روی صحنه داشت.

رضا دادویی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتری خود عنوان کرد: قصد دارم نمایش تمام برگ ها مرده اند روی زمین نوشته محمد چرمشیر را روی صحنه ببرم؛ مضمون نمایش در باره زندگی یک خانواده سنتی ایرانی است. مادر بزرگ این خانواده ناپدید می شود و اعضا خانواده به دنبال یافتن رد و نشانی از مادر بزرگ هستند.

این کارگردان در باره تیم اجرایی نمایش متذکر شد: معمولا در کارهایم با یک تیم ثابت کار می کنم و به احتمال زیاد الهام شعبانی به عنوان طراح لباس و سینا ییلاق بیگی به عنوان طراح صحنه با نمایش همکاری خواهند داشت. در زمینه انتخاب بازیگران هم ترکیبی از بازیگران نام آشنا و تئاتریهای با سابقه استفاده خواهم کرد.

وی در باره مکان اجرای نمایش تصریح کرد: صحبت هایی با تماشاخانه شهرزاد انجام داده ام تا این نمایش را در آنجا روی صحنه ببرم.

رضا دادویی در باره بازتولید نمایش به مناسبت ورود اشکان  عنوان کرد: با توجه به استقبال خوب مردم از اجرای اول این نمایش در سال قبل در فرهنگسرای نیاوران و درخواست های مکرر برای اجرای مجدد قصد بازتولیدش را دارم؛ اما منتظر هماهنگی با بازیگران به خصوص هومن برق نورد و نیما رئیسی هستیم تا مقدمات اجرای جدید این نمایش آغاز بشود.

رضا دادویی در کنار کارگردانی در زمینه  ترجمه، نویسندگی و نقد در نشریات و انتشاراتی ها فعالیت جدی و مستمری داشته است و مجموعه آثار هارولد پینتر، شکسپیر، هنریک ایبسن و استریندبرگ و کتاب هایی از کاواباتا، موراکامی، مارکز، پرل باک، آداموف و اینگ را ترجمه کرده است. از میان آئینه، عزیمت و مصاحبه از جمله کارهای مهم کارنامه هنری این مدیر اسبق تالار حافظ محسوب می شوند.

 

 




نظرات کاربران