در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان؛

اعضای جدید شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان منصوب شدند

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعضای جدید شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان معرفی و احکام خود را دریافت نمودند.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، شانزدهمین نشست شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل، شهلا شفیعی رئیس اداره هنری و اعضای شورای راهبردی تئاتر خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و اعضای جدید شورا معرفی و احکام خود را از مدیر کل دریافت نمودند.

در ابتدای این نشست حسین ذوالفقاری رئیس شورای راهبردی تئاتر خوزستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله شورای راهبردی تئاتر خوزستان گفت: شورای راهبردی تئاتر خوزستان ظرف مدت دو سال گذشته 45 سفر را به 26 شهرستان استان خوزستان انجام داده که در طی این سفرها از نزدیک با مشکلات و مسائل هنرمندان تئاتر شهرستانها و کمبودهای تالارها و پلاتوهای استان آشنا شده و در این مدت شروع به برطرف نمودن و تجهیز 12 پلاتوی استان نموده است.

ذوالفقاری در ادامه گفت: بعد از دو سال فعالیت و در نشست قبلی شورا به جهت گستردگی استان و سهولت در بررسی مشکلات تئاتر شهرستانها، به این نتیجه رسیدیم که استان را به چهار منطقه جغرافیایی تقسیم کنیم و در هر منطقه با حضور نمایندگان شهرستانهای همان منطقه مسائل بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردد و سپس به شورای مرکزی ارجاع داده شود.

در ادامه این نشست ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل ضمن تشکر از عملکرد شورای راهبردی تئاتر خوزستان گفت: بدون شک رابطه و همراهی خوب هنرمندان تئاتر استان نتیجه عملکرد شورای راهبردی تئاتر استان در همگرایی هنرمندان تئاتر خوزستان است و نتیجه عملکرد این همگرایی را به خوبی در جشنواره ملی تئاتر اهواز شاهد بودیم که با اعضای شورا با تمام توان در برگزاری جشنواره تلاش کردند.

چنانی در پایان افزود: آسیب شناسی تئاتر استان، سرکشی و رفتن به شهرستانهای استان، رصد کردن فعالیت های موجود تئاتر استان، ایجاد توازن و تعادل از عملکردهای شاخص شورای راهبردی تئاتر استان بوده است و امیدوارم به بحث تبادل اجرا بین گروه های نمایشی در سطح استان توجه ویژه ای بشود و اداره کل هم در کنار این اتفاق خواهد بود.

در ادامه نشست محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم گفت: امیدوارم در ایام محرم و صفر بتوانیم همراهی جدی با واقعه کربلا در حوزه فرهنگ، هنر، اندیشه و تفکر داشته باشیم. در کنار شوری که برای حضرت سیدالشهدا وجود دارد و بسیار ضروری و واجب است فعالیت های اندیشه ای و فکری هم انجام شود چون در دوره معاصر ما نیاز داریم امام حسین (ع) را به شکل عمیق تری بشناسیم. آزادگی، حقیقت جویی، جوانمردی، صداقت و پاکی، الهی و آسمانی بودن و سایر ویژگی های حضرت سیدالشهداء باعث شد تا ایشان به نامی تبدیل شوند که تا همیشه جاویدان بمانند تاکنون الگوهای مختلفی از امام حسین (ع) در فرهنگ ها و مکاتب دنیا گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: حدود بیست سال پیش در شهرستان شوش در نشست هایی با فعالین و اعضای کتابخانه برای بررسی مشکلات و مسائل، ضمن تشکیل شورای کتابخانه با حضور اعضای کتابخانه، تجربه برون سپاری بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و در ادامه این تجربه موفق انجمن های هنری را در شهرستان شوش دایر کردیم و این ایده همیشه همراه من بود که در کنار انجمن های هنری، شورایی را جهت همراهی و برنامه ریزی با مشارکت خود هنرمندان استان داشته باشیم.

جوروند در خصوص انتظارت از شورای راهبردی تئاتر گفت: انتظار دارم شورای راهبردی هیچ وقت شکل خود را اداری نکند و دوم اینکه خود را از هنرمندان جدا نکند چون اگر از هنرمندان جدا شود همان شکل اداری را پیدا می کند.

محمد جوروند با بیان اینکه ایده شورای راهبردی تئاتر در سایر استانها هم عملیاتی شده است گفت: بعد از یکسال از تاسیس شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان در تعدادی از استانهای کشور نیز شورای راهبردی تئاتر متشکل از افراد متخصص و صاحب نظر جهت برنامه ریزی به انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است و بدون شک برای بعضی از استانها شورای راهبردی تئاتر خوزستان الگو شده است.

محمد جوروند در ادامه اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این آمادگی را دارد تا تمامی برنامه های فرهنگی و هنری خود را برون سپاری کند و تمامی جشنواره ها را به هنرمندان واگذار نماید و اداره کل حامی برگزاری رویدادها باشد و این در راستای سیاست های برون سپاری دولت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان گفت: تاکید دارم که بحث آموزش تئاتر را در استان جدی بگیرید و در پایان لازم می دانم از همراهی تمامی اعضای شورای راهبردی و به خصوص حسین ذوالفقاری که به همراه سایر اعضای شورا در شهرستانهای مختلف حضور پیدا کردند و نیازسنجی ها را انجام دادند در حال تامین و تجهیز برخی پلاتوهای استان هستند تشکر و قدردانی نمایم.

در بخش بعدی این نشست شهلا شفیعی رئیس اداره هنری اداره کل ضمن تشکر از حضور اعضای شورای راهبردی تئاتر استان گفت: در حوزه تئاتر با تشکیل شورای راهبردی شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم. تعامل با اداره کل و هنرمندان در حوزه تئاتر بسیار چشمگیر بوده و این اتفاق را به فال نیک می گیریم و امیدواریم روسای ادارات شهرستانها تعاملات را با این شورا بیشتر کنند.

در بخش پایانی این نشست احکام اعضای جدید شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان به شرح زیر به آنان اهداء شد:

بهزاد خیرالهی، امیر نصیرزاده، مهدی شفیعی زرگر، علی بنائیان، نادر شریفی، کوروش مهری بابادی، عبدالحسین رسته خاک، زهرا خداداد اول، مهدی درویش، احسان آذربنیاد، یوسف مداحیان، سیدکاظم قریشی، رضا حویزاوی و سیدمحمدعلی موسوی.

همچنین حسین ذوالفقاری، ابوالقاسم غلامحیدر، ساسان شکوریان، محمد یاقوت پور، سعید آلبوعبادی، حمیدرضا سالاروند و سعید نگراوی به عنوان اعضای قبلی در شورای راهبردی تئاتر استان حضور دارند.




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران