در حال بارگذاری ...
در گفتگو با معاون هنری وزیر ارشاد مطرح شد:

سیاست‌ها در مسیر پیشگیری از آسیب به فعالیت‌های هنری است

سیدمجتبی حسینیی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس قانون سیاستگذار و متولی فرهنگ و هنر کشور است براین اساس انتظار درستی است که سایر نهادها به این موضوع توجه کنند و هنرمندان نیز سیاست‌ها و برنامه‌ها را در مسیر حفظ و توسعه هنر و پیشگیری از آسیب به فعالیت‌های هنری بدانند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایلنا سیدمجتبی حسینی با اظهار تأسف از مشکلی که در هفته گذشته برای سعید اسدی و مریم کاظمی رخ داده بود، گفت: هیچ‌کس از این اتفاق خوشحال نیست و همه دوست داریم چنین مسایلی هیچ وقت برای هیچ هنرمندی رخ ندهد.
حسینی درباره دلیل بازداشت مدیر تئاتر شهر، گفت: دلیلی که برای این دستگیری عنوان کردند این بود که چون تیزر تکثیر شده در فضای مجازی بدون مجوز بوده این انتظار از سوی نهاد اقدام کننده می‌رفت که نسبت به تذکر به کارگردان و تهیه کننده تئاتر اقدام شود.
او با اشاره به رویکرد معاونت هنری نسبت به این بازداشت، گفت:‌ پیگیری‌های جدی از لحظه این اتفاق به صورت مستمر انجام دادیم و اینکه وزیر محترم علیرغم حضور در سفر کاری پیگیر موضوع بودند، نشانه دهنده رویکرد معاونت هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طی هفته گذشته روز بوده است.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مرحله پس از آزادی این دو هنرمند، باید با نهاد و افرادی که فکر می‌کردند اقدام به بازداشت کار درستی بوده مذاکره کنیم؛ باید دلایل آنها را بشنویم و دلایل خودمان را هم عرضه کنیم و به روش درستی برسیم. تلاش می‌کنیم و امیدواریم از طریق گفتگو، مذاکره و رفتار عقلانی به نتیجه برسیم و تمام تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که بعد از این شاهد تکرار چنین اتفاقی باشیم.
حسینی خاطرنشان کرد: همکاران اداره کل هنرهای نمایشی، خیرخواه و همراه مجموعه هنر کشورند و این حوزه تخصصی را اداره می‌کنند و در راستای صیانت از تئاتر و هنرمندان و با توجه به قوانین فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس قانون سیاستگذار و متولی فرهنگ و هنر کشور است براین اساس انتظار درستی است که سایر نهادها به این موضوع توجه کنند و هنرمندان نیز سیاست‌ها و برنامه‌ها را در مسیر حفظ و توسعه هنر و پیشگیری از آسیب به فعالیت‌های هنری بدانند.
معاون هنری همچنین در پاسخ به اینکه مکانیزم و آیین‌نامه مشخص و شفافی برای تبلیغات وجود دارد تا براساس آن بتوان نظارت را پیگیری کرد؟ گفت: شفافیت از نظر من دو قسمت دارد، یکی در حوزه شفافیت‌های مالی است که استانداردهای حسابداری دارد و قابل عرضه است. دیگری، نشان دادن قوانین، مقررات و اسناد بالادستی و همچنین تهیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌هایی است که وجود ندارد یا وجود دارند و نیاز به بروزرسانی، تصحیح یا تدقیق دارند.
حسینی گفت: هر دستورالعمل، شیوه‌نامه یا آیین‌نامه‌ای برای تبلیغات یا غیر از آن که تصویب شده باید در تارنمای اداره کل هنرهای نمایشی بارگذاری شود تا در دسترس همگان باشد. ضمن اینکه تدوین یا اصلاح آیین‌نامه مثل قانون نیست که فرایندش دشوار باشد با صلاحدید متخصصان می‌توان اصلاحاتی را در آن لحاظ کرد. بنابراین در صورت نیاز تناسب آیین‌نامه‌های موجود با قوانین و اسناد بالادستی مصوب با توجه به شرایط و مقتضیات امروز می تواند بازنگری شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تأکید بر لزوم رعایت قوانین گفت: ضرورت دارد که در همه زمینه‌ها براساس قوانین فعالیت شود و اداره کل هنرهای نمایشی که مدیران و همکاران آن از بدنه تئاتر هستند، امور حوزه تئاتر را پیگیری می‌کنند.




نظرات کاربران