در حال بارگذاری ...

گروه تئاتر خلاق با نمایش «ماما یرما» راهی بلاروس می‌شود

گروه تئاتر خلاق با نمایش «ماما یرما» برای حضور در پانزدهمین فستیوال بین‌المللی تئاتر دانشجویی کوفار، پاییز سال‌جاری عازم بلاروس می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «ماما یرما» با ایده‌پردازی، طراحی و کارگردانی فرزین نوبرانی کاری از گروه تئاتر خلاق در ششمین تجربه جشنواره‌ای خود، پاییز سال جاری برای حضور در پانزدهمین فستیوال بین‌المللی تئاتر دانشجویی کوفار، عازم شهر مینسک پایتخت بلاروس می‌شود.

این جشنواره در شهر مینسک و با حضور گروه‌هایی از کشورهای بلاروس، ایران، ایتالیا، مصر، شیلی، لتوانی، لهستان، مراکش، انگلیس، تایلند، روسیه، مکزیک و جمهوری چک برگزار می‌شود.

لازم یه یادآوری است، نمایش «ماما یرما» پیش از این در پنج جشنواره داخلی و بین‌المللی از جمله؛ هشتمین جشنواره دانشجویی سوره، سیزدهمین فستیوال بین‌المللی هایفست ارمنستان 2015، بیست‌وسومین فستیوال بین‌المللی لوری‌فست 2016، سومین فستیوال بین‌المللی پوتی‌فست 2017 و هفدهمین جشنواره دانشجویی تئاتر تجربه شرکت کرده و توانسته جایزه ویژه هیات داوران بیست‌وسومین فستیوال بین‌المللی لوری‌فست 2016 و دیپلم افتخار سومین فستیوال بین‌المللی پوتی‌فست 2017 را از آن خود کند.

این نمایش که در سال 95 یکی از چهار نمایش پُر مخاطب سالن استاد انتظامی بود، اقتباسی آزاد از نمایشنامه «یرما» نوشته لورکا است. این نمایش برگرفته از نمادها و مینی‌مالیزم، در فضایی سورئال است که با قاب‌بندی‌های سینمایی درهم‌آمیخته شده است.




نظرات کاربران