در حال بارگذاری ...
به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه محرم

«کارون نامه نی نوا» در شیراز برگزار می‌شود

انجمن هنرهای نمایشی فارس در آستانه هفته دفاع مقدس و دهه محرم همایش نمایشی «کارون نامه نی نوا» را به مدت یک هفته در شیراز برگزار می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر از فارس، انجمن هنرهای نمایشی فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در آستانه هفته دفاع مقدس و دهه محرم همایش نمایشی کارون نامه نی نوا را به مدت یک هفته در شیراز برگزار می‌کند.
در این همایش برنامه‌های مختلفی از جمله: نمایشنامه خوانی با عنوان بر صحنه خوانی، اجرای تعزیه های سنتی، اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی مذهبی و دفاع مقدس پرده خوانی و نقالی اجرا می شود.
انجمن هنرهای نمایشی فارس هم‌زمان با برگزاری همایش نمایشی کارون نامه نی نوا، در راستای حفظ میراث گران‌بهای هنر تعزیه و آموزش نیروهای جوان و خلاق، اقدام به برگزاری کارگاه آموزش تعزیه زیر نظر استاد علیرضا حیدر پور فرد کرده است. در این کارگاه مباحث تخصصی موافق خوانی، مخالف خوانی، شهادت خوانی، پیش خوانی، طفل خوانی، زن پوش خوانی و طراحی صحنه و لباس تعزیه آموزش داده خواهد شد.

این همایش از 30 شهریور تا 6 مهر به مدت یک هفته در شیراز  برگزاری می شود.




مطالب مرتبط

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نظرات کاربران