در حال بارگذاری ...
ایوب آقاخانی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

در نمایش نزدیک و نزدیک تر ایفای نقش می کنم

ایران تئاتر: ایوب آقاخانی در سال های اخیر پر تلاش، موفق و پر کار بوده است و چند مدت قبل بازی موفقی در نمایش پرواز به سوی تاریکی در نقش یک هنرمند- نویسنده آرمان خواه داشت و سال قبل هم نمایش ارزشمند دفاع مقدسی هفت عصر هفتم پاییز را روی صحنه اجرا کرد. او همواره تحت تاثیر احوالات روز اجتماعی می نویسد و فرزند زمانه خویش است و در کنار نوشتن، بازی و کارگردانی به آموزش جوان ها هم می پردازد و هرازگاهی در سینما و تلویزیون هم در حوزه بازیگری فعالیت هایی داشته است.

ایوب آقاخانی مدرس دانشگاه، مترجم، پژوهشگر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر و دارای مدرک کارشناس نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و کارشناس ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس است. این هنرمند جدا از فعالیت های تئاتری٬ سابقه مدیریتی هم دارد. مسئول تئاتر حرفه ای شورای نظارت و ارزشیابی مرکزهنرهای نمایشی، مدیر پروژه چهارفصل تئاتر ایران، دبیر شورای انتخاب آثار مجموعه تئاترشهر و مدیر بخش رادیویی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  از این جمله مناصب هستند. بازی و کارگردانی نمایش گلن گری گلن راس، نگارش و کارگردانی نمایش روزهای زرد٬ نگارش و کارگردانی نمایش زمین مقدس، نگارش و کارگردانی نمایش فصل خون، نویسندگی و کارگردانی نمایش مرثیه ای برای یک سبک وزن، بازی در نمایش لبخند باشکوه آقای گیل و نویسندگی و کارگردانی و بازیگری نمایش کسوف ازجمله کارهای مهم کارنامه کاری این هنرمند متفکر و پرکار است. آقاخانی در طول دوران کاریش جوایزی زیادی هم به دست آورده است. جایزه تولید برترین برنامه رادیویی برای برنامه دیالوگ و جایزه نویسندگی برتر اورژینال برای نگارش نمایشنامه امپراطور و آنجلو از این جمله هستند.

ایوب آقاخانی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید تئاتریش عنوان کرد: قرار است در نمایشی با عنوان نزدیک و نزدیک تر به کارگردانی امیر عطا جولایی بازی کنم. وی چند سال قبل جزو دانشجویانم بود و این نمایشنامه را در سر کلاس های نمایش نامه نویسی ام در دانشگاه نوشته بود .

این بازیگر در باره مضمون و موضوع نمایش گفت: موضوع در باره نوع مناسبات امروزی، روابط و چالش های موجود در دانشگاه های هنری است.

آقاخانی در باره نقشی که قرار است در این نمایش ایفا کند متذکر گردید: من نقش استاد دانشگاه را در این نمایش بازی می کنم و تقریبا یک جورهایی نقش خودم را بازی می کنم که سالها است در دانشگاه ها و مراکز مختلف هنری به تدریس مشغول هستم. سایر بازیگران نمایش امیر عطا جولایی و چند تن از دانشجویان تئاتر هستند که در تئاتر دانشگاهی حضور فعالی دارند.

وی در باره زمان و مکان اجرای نمایش تصریح کرد: نمایش در تماشاخانه استاد انتظامی و از اواخر مهر ماه روی صحنه می رود.

آقاخانی در بخش دیگر سخنانش در باره اجرای نمایش شیروانی داغ تاکید کرد: این متن بر اساس نمایش نامه معروف گربه روی شیروانی داغ تنسی ویلیامز نوشته شده و من بر اساس متن یک بازنویسی و دراماتوژی انجام داده ام. این نمایش قرار است آذر ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران شهر روی صحنه اجرا شود.

وی در باره شروع تمرینات گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره با بازیگران و چند سرمایه گذار هستم تا به زودی تمرینات نمایش آغاز بشود. در وضعیت فعلی حضور سرمایه گذار جز لاینفک اجرای نمایش است و در ترکیب بازیگران هم تلاش خواهم کرد که مثل کارهای گذشته ام از بازیگران باتجربه و نام آشنای تئاتری استفاده کنم. البته حضور امیر حسین دوانی به عنوان طراح صحنه قطعی شده است.

 

 




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران