در حال بارگذاری ...
با پایان اجرای نمایش «پی.دبلیو»

امروز روایت 3040 روز اسارت تمام می‌شود

آیین اختتامیه نمایشنامه خوانی «پی.دبلیو» (pw) به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی ماکان رضایی پور امروز دوشنبه دوم مهرماه ۱۳۹۷ با حضور عبدالمجید رحمانیان و جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به هنر تئاتر و سینما در سالن نمایش اداره تئاتر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر نمایشنامه «پی.دبلیو» (pw) که بر مبنای داستان واقعی و با نگاهی آزاد به اسارت عبدالمجید رحمانیان نوشته‌شده، بخش‌هایی از صحنه‌های دراماتیک اسارت این آزاده را به تصویر می‌کشد.
عبدالمجید رحمانیان از اردیبهشت سال ۶۱ تا شهریور ۶۹ به مدت ۳۰۴۰ روز از جوانی خود را در اسارت به سر برده و خودش نیز کتاب‌هایی مانند مادر با سرفه‌هایش، تئاتر در اسارت و چندین عنوان کتاب دیگر را به رشته تحریر درآورده است.
این نمایشنامه‌ خوانی با حضور هنرمندانی همچون «نیلوفر شهیدی»، «مالک حدپور سراج»، «مهدی وثوقی»  و تعدادی از هنرجویان کارگاه انتقال تجربه، خوانش می‌شود و از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به فرید ملک محمدی مشاور پروژه، امین عظیمی دستیار کارگردان، علیرضا یزدی طراح پوستر و بروشور، فرزاد مهرداد عکاس و سازنده تیزر، هادی علوی افکتور و مهدیه سادات شاهمرادی مدیر روابط عمومی، اشاره کرد.
به گفته «ماکان رضایی پور» کارگردان نمایش، سرزمین ایران که پیکره اش بافرهنگ آزادگی عجین است سال‌ها شاهد ازخودگذشتگی، ایستادگی و ابتکار عمل برخی بزرگ مردان در اسارت بوده است. مقاومت همواره تکلیف مردان اسارت بود و اینبار حاصل تلاش ما نشان دادن بخش کوچکی از این حماسه سازی هاست.
نمایشنامه «پی.دبلیو» (pw) مستندی است که تمام صحنه هایش درام واقعی دارد و برشی از اسارت ده ساله بسیاری از آزادگان است. این نمایشنامه از عشق جوانی می‌گوید که به شوق دیدار مادر هشت سال اسارت را در بهترین سال های جوانی اش تحمل می کند.
رضایی پور، فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌سازی از دانشگاه سوره است و پیش‌ازاین در فیلم‌های سینمایی متعددی به‌عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز حضورداشته و نمایش‌های عقاب، دام، فریدون و... را به روی صحنه برده است.
گفتنی است نمایشنامه خوانی «پی.دبلیو» (pw) به مدت سه روز از 31 شهریور آغازشده و تا امروز دوم مهرماه 97 در دو نوبت ساعت 18 و 19:30 به مدت‌زمان 60 دقیقه در سالن نمایش اداره تئاتر به روی صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نمایشنامه خوانی که در دو سانس 18 و 19:30 اجرا می‌شود به سالن نمایش اداره تئاتر واقع در خیابان انقلاب بین میدان فردوسی و مفتح، خیابان موسوی کوچه محمدآقا مراجعه کرده و بلیت آن را از طریق سایت تیوال یا مراجعه حضوری تهیه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران