در حال بارگذاری ...
موضوع خیانت منافقین روی صحنه رفت

استقبال مردمی از نمایش «افلاکیان خاکی 2» در اردبیل

نمایش «افلاکیان خاکی ۲» با استقبال گسترده مردم اردبیل در باغ موزه دفاع مقدس این شهر، اجرا شد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل، چند سالی است که به همت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، نمایشگاه فرهنگی و رزمی با محوریت یکی از عملیات های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، همزمان با هفته دفاع مقدس با بخش های مختلف در محل باغ موزه دفاع مقدس و در مجموعه  سیاحتی و تفریحی دریاچه شورابیل اردبیل برگزار می شود و یکی از این عملیات های غرورآفرینان حماسه هشت سال دفاع مقدس بازسازی می شود. از سال گذشته، اجرای نمایش تلفیقی میدانی در این نمایشگاه مورد تاکید و تایید ستاد برگزاری نمایشگاه قرار گرفته است و شاهد مجتهد زاده در سال گذشته با همراهی و حضور هنرمندان و هنروران اردبیلی، نمایش«افلاکیان خاکی 1» را به روی صحنه برد.

با توجه به استقبال مردم از این نمایش، سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به سازمان بسیج هنرمندان ماموریت داد تا نمایش «افلاکیان خاکی 2»  را با استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی های هنرمندان بسیجی و نهادهای فرهنگی با محوریت نفاق و توطئه از صدر اسلام اسلام تا حضور و ظهور داعشی ها در کشورهای اسلامی تولید و همزمان با هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس شهر اردبیل و در نمایشگاه فرهنگی و رزمی عملیات مرصاد برای هم استانی های قدرشناس و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه اجرا کند. این کار ارزشمند و قابل تامل در طول مدت اجرا یعنی از 31شهریور تا ششم مهرماه جاری با استقبال گرم و گسترده مردم اردبیل در باغ موزه دفاع مقدس این شهر، اجرا شد و جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز، یادرگاران هشت سال دفاع مقدس، دانشچویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم اردبیل در طول این ایام، بعد از نماز مغرب و عشاء به دیدن این نمایش  نشستند و هنرمندان و هنروران اردبیلی، لحظات نابی  را  از صدر اسلام تا به امروز برای مردم قدرشناس و هنر دوست اردبیلی به نمایش گذاشتند. حضور کم نظیر اقشار مختلف مردم استان در نمایشگاه فرهنگی رزمی عملیات مرصاد و تماشای نمایش«افلاکیان خاکی 2» قابل تمجید و ستایش است. در آخرین اجرای این نمایش در روز ششم مهر، تماشگران بسیاری برای دیدن این نمایش آمده بودند که جایگاه اختصاصی که برای تماشاگران  پیش بینی شده بود، پاسخگوی استقبال مردم نشد و حتی تعدادی از مردم ، نمایش را از فاصله حتی 200 متری از جایگاه تماشگران به تماشانشستند. این نمایش به همت سازمان بسیج هنرمندان و به سفارش سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و با مشارکت اداره کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ، حوزه هنری استان، موسسه فرهنگی هنری میعاد مفان، جامعه بسیج زنان، جامعه بسیج فرهنگیان، رزمندگان تیپ 37 سپاه حضرت عباس(ع)، معاونت فاوای تیپ 37 و سپاه حضرت عباس(ع)، موسسه خیریه دارالرحمه، پایگاه های مقاومت قائم و 17 شهریور، حوزه های بسیج 3 و 6 اردبیل، بسیجیان گردان های قاسم و قمر، گروهان تخریب تیپ 37، شرکت مهندسی پیشروسازان تبریز  همزمان با هفته دفاع مقدس، روزهای 31 شهریور تا ششم مهرماه محل برگزاری نمایشگاه فرهنگی رزمی عملیات مرصاد در باغ موزه دفاع مقدس اردبیل برای شهروندان اردبیلی و بازدیدکنندگان از نمایشگاه اجرا شد.
«افلاکیان خاکی2» را علی دانش کارگردانی کرده و سعید نوریان، کیوان پور محمد تقی، محمد رضا خدایی، سید سعید موسوی، حسین یوسفی، علی دانش، یوسف صدساله، امیررضا نوریان، حبیب تواره و جمعی از بسیجیان هنرمند و هنروران اردبیلی ایفاگران نقش های مختلف این نمایش بودند.

در این نمایش با توجه به نقش منافقیان در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در ترورشخصیت های مهم و تاثیرگذار نظام جمهوری اسلامی، موضوع نفاق و تفرقه از صدر اسلام تا ظهور داعش مورد توجه قرار گرفته و صحنه های مربوط به هجوم مردم به خانه حضرت علی(ع) برای بیعت گرفتن از آن امام همام، شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س)، جنگ صفین و نیرنگ عمروعاص، جریان حکمیت ابوموسی اشعری و عمروعاص، حضرت مسلم(س) و تنها ماندن ایشان در مسجد کوفه و خیانت کوفیان، حادثه کربلا و گودال قتلگاه، حضور منوی حضرت زهرا(س) در گودال قتلگاه، انقلاب اسلامی و ظهور منافقین و مجاهدین خلق و اقدامات خصمانه و تروریستی آن ها بر علیه نظام جمهوری اسلامی، حماسه هشت سال دفاع مقدس، عملیات مرصاد و حضور مدافعان حرم برای صیانت از حریم اهل بیت علیهم السلام و دفاع از ولایت در آن سوی مرزها، توسط هنرمندان با استفاده از نور، صدا، تصویر و بازی هنرمندان و هنروران بازسازی می شود. فرشید سلامت، پیمان عبدالهی، الهام برزین، مجید بشگل، مصطفی قهرمانی، کیوان باقلاچی، حامد مستعد حصاری، فرزاد خاقانی، یعقوب صاحبی، علی مردانه،  عباس هاتفی، بهزاد زارع، رضا رادمرد و یوسف فرضی هم در این نمایش همکاری داشتند.
این نمایش تلفیقی بعد از نماز مغرب و عشاء در محل باغ موزه دفاع مقدس اردبیل واقع در ضلع جنوبی دریاچه شورابیل شهر اردبیل اجرا می‌شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر
کاظم نظری در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل مطرح کرد

ضرورت تاسیس سازمان تئاتر

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تشکیل سازمان تئاتر، این موضوع را مطرح کرد که ایجاد این سازمان زمینه‌ساز حمایت از گروه‌های نمایشی شده و انسجام بیشتری به حوزه هنرهای نمایشی می‌دهد و می‌تواند در جذب اعتبارات بیشتر برای ...

|

نظرات کاربران