در حال بارگذاری ...
پوریا رحیمی سام در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

« برادری» را اسفند به صحنه می‌برم

ایران‌تئاتر: پوریا رحیمی سام یک تئاتری با سابقه است که در سال های اخیر مدام در سینما و تئاتر در رفت وآمد است و عید امسال بازی متفاوتش در چهارراه استانبول به خوبی دیده شد. او درفیلم های متفاوت و هنری نظیر بی نام، کوپال، اسرافیل، ناهید، عصر یخبندان و به خصوص در فیلم احتمال باران اسیدی حضور پر رنگ و اثر گذاری داشت. این بازیگر تابستان دو سال قبل درجشن بازیگر خانه تئاتر برنده بهترین بازیگران مرد برای نمایش آخرین نامه شد.

پوریا رحیمی سام در سال های اخیر در نمایش هایی مثل پینوکیا اثر شهره سلطانی و در کنار محمد نادری و محمد صادق ملک در نقش روباه مکار به ایفای نقش پرداخت و در نمایش رئالیستی و موفق آخرین نامه مهرداد کوروش نیا حضور موثرش را نشان داد و در کارهای دیگری مثل مندریک و نمایش نامه خوانی به مناسبت ورود اشکان نیز حضور داشته است. او در چند اجرای نمایش موزیکال ده سال تنهایی به کارگردانی اشکان خطیبی هم حضور موفقی در سال قبل داشت. پوریا رحیمی سام جدا از بازیگری و کارگردانی دستی هم در آموزش دارد و در برنامه فیلم کوتاه شبکه مستند در بخش آموزشش حضور داشته است. او دو سال قبل نمایش سین گاف که یک نمایش رئالیستی و نوشته کیمیا کاظمی بود را در پلاتو اجرا تئاتر شهر به روی صحنه برد.

پوریا رحیمی سام در گفتوگو با ایران تئاتر در باره قعالیت های جدید تئاتریش گفت: در یک سال اخیر به واسطه حضور در سریال نجوا نتوانستم در تئاتر حضور جدی داشته باشم؛ اما امسال به طور حتم نمایش برادری را روی صحنه اجرا می کنم. متن این نمایش را محمد کوروش نیا نوشته است و مشغول مذاکره با چند سالن خصوصی و دولتی هستم تا بتوانم نوبت اجرا را در بهمن و یا اسفند ماه بگیرم.

رحیمی سام در باره مضمون نمایش برادری گفت: اثر یک کار رئال اجتماعی است و داستان نمایش درباره دو برادر است و برادر بزرگتر روی زندگی برادر کوچکتر مسلط است و روی کوچکترین شئونات زندگی او استیلا دارد. تداوم چنین روندی باعث از هم گسیختگی روانی برادر کوچکتر و بروز اتفاقاتی می شود.

این کارگردان درباره بازیش در این نمایش عنوان کرد: من در این نمایش نقش برادر کوچکتر را بازی می کنم؛ البته چند سال قبل تر این نمایش در جشنواره تئاتر استانی و منطقه ای هم حضور داشت و جوایز متعددی برایم به همراه آورد.  

رحیمی سام در باره بازیگران و عوامل نمایش تصریح کرد: فرانک کلانتر، مهدی صباغی و شیرین اسماعیلی در این نمایش بازی دارند.

وی در باره حضور مجدش در بازتولید جدید نمایش ده سال تنهایی افزود: طبق صحبت هایی که با اشکان خطیبی داشتم قرار است دوباره این نمایش در اسفند ماه بازتولید شود.

وی در بخش دیگر صحبت هایش تاکید کرد: همیشه تئاتر برایم جایگاه مهمی داشته است و البته نمی خواهم حرف‌های کلیشه ای و تکراری درباره اهمیت بازیگری تئاتر بیان کنم. هنوز در صحنه تئاتر مشغول آموختن و تربیت شدن هستم. این چند ساله که در سینما فعالیت می کنم با رجوع به آموخته های تئاتریم کارم را ادامه می دهم. در تئاتر به خصوص کار کردن با جوان های با انگیزه و مستعد به عنوان یک دغدغه جدی برایم مطرح است. پدیده بازیگری برای من موقعیتی است که به صورت مستمر در طول زمان خودم را ملزم به آموختن نکات جدید می دانم و ا ین آموختن ها در حوزه مسائل تئوریک و تکنیکی قابل باز تعریف است. هر زمان احساس کنم که خودم را بی نیاز از آموختن می دانم، بازیگری برایم می میرد و جذابیتی نخواهد داشت.

 




مطالب مرتبط

پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت
پس از سه روز رقابت

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی برگزیدگان خود را شناخت

با پایان رقابت و اجرای 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش خیابانی طی مراسمی آثار و هنرمندان برتر هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند و نمایش «فخرالزمان» به کارگردانی مهدی مسروری و نمایش «دودوتاچهارتا» به کارگردانی محمد نخعی در بخش صحنه‌ای به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران