در حال بارگذاری ...

هیئت انتخاب آثار سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر معرفی شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، طی احکامی جداگانه حیدر مظفری، میترا خواجه ییان و شاهین بهرام نژاد را به عنوان هیئت انتخاب سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر منصوب کرد.

به گزارش ایران تئاتر از بوشهر، در کنار این ترکیب‌، محمد لطفی‌، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر‌ و عضو شورای نظارت بر تئاتر استان به عنوان ناظر این هیئت را همراهی می کند.

 

حیدر مظفری

کارگردان، مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، دکترای فلسفه تعلیم و تربیت

مظفری در کارنامه تئاتری اش‌، کارگردانی آثاری همچون «هزار توی هزار»، «مگه ما آدم نیستیم»، «آژدهاک»، «هشتمین سفر سندباد»، «سم های لعنتی»، «مجلس قربانی سنمار»، «گربه و موش» و «تیترون» را دارد و از منظر آماری یکی از پرافتخارترین کارگردانان ادوار مختلف جشنواره های تئاتر استانی است.

حیدر مظفری با آثارش در جشنواره های بین المللی تئاتر فجر، ایران زمین، طنز اصفهان، جشنواره متعدد منطقه ای حضور داشته و موفق به کسب افتخار شده است.

 

شاهین بهرام نژاد

بازیگر، مدرس دانشگاهو کارشناس ارشد ادبیات نمایشی

در کارنامه هنری شاهین بهرام نژاد بازی در آثاری همچون «بند»، «محله»، «هشتمین سفر سندباد»، «آلبوم خاطرات»، «قاصدهای آسمانی»، «مهلت»، «پناهگاه ابدی» و... دیده می شود.

او در چند فیلم سینمایی نظیر «مروا» و «بازگشت» نیز بازی کرده است.

بهرام نژاد تهیه کننده رسمی صدا و سیما است و نگارش، بازی و کارگردانی بیش از هزار نمایش رادیویی در کارنامه اش دیده می شود. او در جشنواره های مختلف (تئاتر، تولیدات رادیو و تلویزیون و...) به عنوان شرکت کننده و داور حضور داشته و موفق به کسب افتخارات متعدد شده است.

 

میترا خواجه ییان

بازیگر، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد کارگردانی

در کارنامه هنری این هنرمند بازی در نمایش های‌:

«خانه تلخ»، «دوخط موازی»، «تک سوار»، «قصیده بلند باران»، «مسافران کوفه»، «عشیق»، «باشب دریا موج» و نیز کارگردانی نمایش های: «هاله»، «باشب دریا موج»، «دعوت»، «محدوده» و بازی در تله تئاترهای: «کشتی نوح»، «داستان ناتمام و نافرجام»، «روبه دریا»، «پیوند سبز»و بازی در فیلم های سینمایی: «سحرگاه پیروزی»، «زندان زنان»، «دفتری از آسمان» و... بازی در سریال های تلویزیونی:

«یوسف پیامبر»، «حجر بن عدی» و... دیده می شود.

او همچنین داور جشنواره های متعدد تئاتری ، و انتشار مقالات متعدد پژوهشی بوده است.

 

محمد لطفی

نمایشنامه نویس، کارگردان و عضو شورای نظارت بر تئاتر استان

لطفی نویسنده نمایشنامه های: «برگستوان»، «هودج»، «آفره»، «مسجد در انتظار»، «حماسه بندر»، «مغیب»، «بنات النعش»، «نیتوک سرباز»، «درشکهف»، و ... بوده است.

براساس این گزارش، مرحله بازبینی سی امین جشنواره تئاتر استانی‌، هفدهم مهرماه آغاز می شود. 31 نمایش در این مرحله حضور دارند.

 سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر،دهه سوم آبان ماه برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران