در حال بارگذاری ...

کوهستانی با «مکبث» به مونیخ می رود

امیررضا کوهستانی برای کارگردانی نمایش «مکبث» و اجرای «بی تابستان» به کشور آلمان می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر مهر، تئاتر کمراشپیله مونیخ از امیررضا کوهستانی برای کارگردانی نمایشِ «مکبث»، دعوت به عمل آورده است. «مکبث» هفتمین کارگردانی امیررضا کوهستانی در آلمان و سومین همکاری او پس از «پرونده‌‌ مورسو» و «تهاجم» با تئاترِ کمراشپیله‌ مونیخ است.
کوهستانی به دعوتِ ماتیاس لیلیِنتال مدیر هنری تئاترِ کمراشپیله چند ماهی است که مشغول پیش تولید و بازخوانی جدیدی از اثر شکسپیر است.
در این نمایش که تمرینات آن از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) شروع می‌شود و از ۷ دسامبر (۱۶ آذر) در سالن اصلی تئاتر کمراشپیله به روی صحنه خواهد رفت میترا نجم‌آبادی همچون دیگر نمایش‌های کوهستانی در آلمان طراحی صحنه نمایش را برعهده خواهد داشت، نگار نعمتی در ششمین همکاری‌اش با کوهستانی طراح لباس این کار خواهد بود و بنیامین کریگ، ویدئو آرتیست شناخته شده‌ تئاتر آلمان که پیش از این با کارگردانان صاحب‌نامی همچون استرمایر و رونن همکاری داشته، ویدئو‌های این نمایش را خواهد ساخت. گروه موسیقی الکترونیک «پولیستر» ترانه‌ها و موسیقی متن نمایش را خواهند ساخت و مهدی مرادپور متن نمایش را به آلمانی ترجمه می‌کند. علاوه بر بازیگران آلمانی تئاتر کمراشپیله از جمله کریستین لوبر در نقش مکبث، مهین صدری در هشتمین همکاری‌اش با کوهستانی در این نمایش نقش لیدی مکبث را ایفا می‌کند.
همچنین همزمان با شروع تمرینات نمایش جدید کوهستانی، نمایش «بی تابستان» نیز ۱۶ و ۱۷ اکتبر (۲۴ و ۲۵ مهر) در سالن شماره ۲ کمراشپیله به روی صحنه خواهد رفت.
در این نمایش لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان و مونا احمدی به عنوان بازیگر حضور دارند و محمدرضا حسین زاده به عنوان مدیر تولید و دستیار، شهریار حاتمی طراح صحنه، علی شیرخدایی و داود صدری سازندگان ویدیو، انکیدو دارش سازنده‌ موسیقی، کوهستانی را همراهی می‌کنند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران