در حال بارگذاری ...
مسعود دلخواه در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

اجرای لیر شاه به اواخر آبان موکول شد

ایران‌تئاتر: مسعود دلخواه کارگردان و بازیگر مطرح تئاتر از اجرای لیر شاه در اواخر ماه آینده خبر داد.

دکتر مسعود دلخواه نامی آشنا در حوزه تدریس، پژوهش، بازیگری و کارگردانی است و این روزها مخاطبان شاهد بازی متفاوت و زیر پوستی او در نقش عنایت در سریال دلدادگان هستند. او سوای تبحرش در کارگردانی یک بازیگر کاریزماتیک و خوش چهره است که بازی‌های موفقی هم از او در ذهن مخاطب باقی مانده است.

دکتر دلخواه در گفت وگو با ایران تئاتر در باره اجرای لیر شاه گفت: بعد از مدت‌ها تاخیر در اجرای نمایش لیر شاه قرار است این نمایش از هفته آخر آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شود.  

وی در مورد بازیگران و سایر عوامل نمایش گفت: مهدی سلطانی در نقش لیر شاه، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما و محبوبه تفضلی نقش سه دختر لیر را بازی می کنند. ناصر عاشوری در نقش دلقک، رحیم نوروزی در نقش امیر کرنوال، خسرو شهراز،حمید رضا هدایتی، سجاد بابایی و محمد صادقی در تیم بازیگری هستند. شیما میرحمیدی به عنوان طراح صحنه و لباس در نمایش حضور دارد و این کار را با همراهی استودیو زیر زمین انجام می دهد و ماریا حاجیها به عنوان طراح گریم حضور دارد.

وی در باره این پرسش که به چه دلیل نقش لیر را در نمایش بازی نکرده عنوان کرد: بازیگری در دنیا نیست(به خصوص بالای پنجاه سال سن) که دوست نداشته باشد لیر را بازی کند و من هم چنین علاقه و خواسته ای داشتم. دلیل اصلی بازی نکردنم در لیر شاه بیگ پروداکشن بودن نمایش است و در حدود 100 بازیگر و عوامل در این نمایش حضور دارند و به همین دلیل ترجیح دادم که تمام تمرکزم روی کارگردانی معطوف باشد.

این کارگردان در باره حضور موثر موسیقی در اجرای لیرشاه افزود: در حدود دو ماه و نیم است که گروه موسیقی سریال به سرپرستی نادر مشایخی مشغول تمرین هستند؛ گروه موسیقی متشکل از ۴۰ خواننده، نوازنده و تکخوان است و تمرین های این گروه برای آماده سازی ادامه دارد.

وی درباره دراماتورژی نمایشنامه شاه لیرعنوان کرد: رویکرد نو و مدرنی به متن شکسپیر دارم و جنبه موسیقی در نمایش شاه لیر پررنگ شده و به نوعی می توان گفت که این نمایش یک اثر نیمه موزیکال است. یک ساختارشکنی در نمایشنامه نیز شده و رویکردی مدرن با رگه های پست مدرن به متن داشته ایم. در بخش هایی از نمایش المان‌های روز هم دیده می شود.

دکتر دلخواه در باره مدت زمان نمایش گفت: زمان نمایش 180 دقیقه است و آنتراکتی هم در بین زمان اجرای نمایش در نظر گرفته شده است.

وی در باره این پرسش که در بازیگری حضورهای موفقی مثل نقش عنایت سریال دلدادگان داشته تصریح کرد: در حوزه بازیگری بسیار با دقت و حساس هستم و بیشتر خودم را کارگردانی می دانم که هرازگاهی نقش های خوب پیشنهادی را بازی می کنم. منوچهر هادی هم نقش خوب و چند وجهی به من پیشنهاد کرد. نقش عنایت به واسطه خاکستری بودنش پستی و بلندی‌های زیادی داشت و بازتاب های خوبی هم از این حضورم مثل بازی در نمایش  بوی خواب در نقش جان براون دیده ام.

 




نظرات کاربران