در حال بارگذاری ...
با موضوع صلح جهانی

نمایش «آنالیز» در ایران تماشا اجرا می‌شود

نمایش «آنالیز» به کارگردانی امید اسدی در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر دور دوم اجراهای نمایش «آنالیز» به نویسندگی عدالت فرزانه و طراحی و کارگردانی امید اسدی از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه می‌رود.
در این اثر نمایشی رضا زنده‌جاه، افسانه بخشی‌فرد، علی حیدری، ‌پانیذ ملکی، ‌سارا نظری‌، غزاله منیری و ‌آیدا متقیان ایفای نقش می‌کنند.
موضوع و محوریت آنالیز نمایش صلح جهانی است. دنیا پر از جنگ و آشوب شده است و همه در حال کشتن یکدیگر هستند. جنگ نه به آن معنایی که رایج است، گاهی انسان‌ها در خانه، خیابان و مکان‌های عمومی بر سر مسائل پیش پا افتاده با دیگران می‌جنگند در حالی‌که در زندگی تنها محبت، عشق، دوست داشتن و صلح می‌ماند.
اسدی داستان این اثر نمایشی را اینگونه توضیح داده است: این نمایش داستان زندگی یک سرباز است که در یک سیاه‌چاله نفتی، گیر افتاده است و زمان و مکانی ندارد و با این وجود تصمیم به تغییر می‌گیرد و می‌گوید به نحوی باید خودم را از این سیاهچاله نجات دهم. از آنجا که نمی‌تواند بیرون را تغییر دهد، دست به تغییر خودش می‌زند و خود را آنالیز کرده و می‌شناسد و در نهایت بیرون را هم تغییر می‌دهد.
گفتنی است؛ پروفسور ناظرزاده کرمانی با تمجید از بازی بازیگران، متن اثر و طراحی حرکات نمایش در دور اول اجراهای نمایش آنالیز گفت: آنالیز در جامعه امروز ما تئاتر دو نوع دارد، تئاترى که درگیر گیشه و انبوه‌سازى مخاطب مى‌شود و تئاتری که نگاه هنرى و فنى نام خود را حفظ نموده است. من آنالیز را در دسته دوم قرار می‌دهم.
دیگر عوامل آنالیز عبارتند از؛ طراح حرکات فرم: ساغر صمدی، دستیاران کارگردان: محمدحبیبى و نسیم آدبر، انتخاب موسیقی و صداگذاری: احمد چراغی‌فرد، مشاوران اجرایی: علی‌اکبر مجد راد، امیررضا هرمزی، مجری طرح: مهدی قاسمی، عکاسان: میعاد دلفی و یاسمن اسکندری، روابط عمومی و تبلیغات رسانه‌ای: جعفرپاکزاد، عکس وطراح پوستر: محمد آل احمد.
نمایش آنالیز، هرشب از ساعت: ۳۰: ۲۰در تماشاخانه ایران تماشا به نشانی: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بعد از خیابان نجات الهی (ویلا)، کوچه سمنان پلاک ۳ به روی صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.




نظرات کاربران