در حال بارگذاری ...
واکنش مدیر‌کل هنرهای نمایشی به تئاتر لاکچری

شهرام کرمی: از سالن‌ها و گروه‌های مستقل باید حمایت کنیم تا کم‌تر رویکردی تجاری داشته باشند

مدیرکل هنرهای نمایشی از تلاش برای جلب حمایت مالی بیشتر برای تئاتر هنری، گروه‌های مستقل و سالن‌های خصوصی با همکاری صنوف هنرمندان و نهادهای فرهنگی، خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرآنلاین، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث تئاتر تجاری، اتفاقی فرخنده است و نشان از دغدغه‌های ایشان دارد.
بعد از آن‌که سیدعباس صالحی، در واکنش به تئاتر لاکچری و افزایش قیمت بلیت‌ها، در توئیتی از اداره‌کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر درخواست کرد در این‌باره دست به اقدام بزنند، شهرام کرمی تاکید کرد: «برای آن‌که تئاتر تجاری نتواند بر تئاتر هنری و مستقل چیره شود، همان‌طور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده‌اند، همه مراکز دولتی و عمومی به همراه صنوف هنری و هنرمندان باید وارد عرصه شوند.»
مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: «این‌که وزیر به این بحث ورود پیدا کرده‌اند، نشان از دغدعه‌های ایشان دارد. در واقع ایشان حرف دل هنرمندان و مدیران هنری تئاتر را زده‌اند که نباید بگذاریم تئاتر تجاری بر این عرصه سایه بیندازد.»

او ادامه داد: «البته تئاتر تجاری در همه جای دنیا وجود دارد و ما باید کاری کنیم که که تئاتر به سمت صرفا تئاتر تجاری نرود. برای رسیدن به این هدف، ما باید بستر و امکانات مناسب را فراهم کنیم. از جمله باید از سالن‌های خصوصی و گروه‌های مستقل تئاتری بیشتر از گذشته حمایت کنیم تا آن‌ها کم‌تر رویکردی تجاری برای تامین هزینه‌های‌شان داشته باشند.»
کرمی با اشاره به این‌که تا ما تئاتر را حمایت نکنیم، امکان گسترش تئاتر تجاری وجود دارد، افزود: «بودجه حمایتی از تئاترهای هنری و مستقل باید افزایش یابد. ما در سال گذشته حدود سه و نیم میلیارد تومان برای حمایت از تئاترهای روی صحنه هزینه کرده‌ایم که باید چند برابر شود.»
او در واکنش به این پرسش که وقتی بودجه تئاتر کشور به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده است، چگونه می‌توان از حمایت بیشتر سخن گفت، پاسخ داد: «بودجه پارسال تئاتر 33 میلیارد تومان بود که 24 میلیارد آن محقق شد. امسال بودجه کل تئاتر ما به 24 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است که معلوم نیست چه میزان از آن محقق شود. این‌طوری قطعا حمایت از گروه‌های مستقل و هنری تئاتر سخت است و برای همین باید نهادهای دیگر در این زمینه همکاری کنند.»

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این عرصه، تاکید کرد: «تلاش خواهیم کرد با رایزنی و همراهی همه صنوف هنری و دیگر نهادهای فرهنگی، حمایت مالی بیشتری را برای تئاتر هنری و گروه‌ها و سالن‌های مستقل فراهم کنیم. در سالی که شرایط اقتصادی خاصی بر همه امور حاکم است و هزینه‌های تولید تئاتر بیشتر از گذشته شده است، رسیدن به این هدف، هم‌فکری و هم‌یاری بیشتری را از طرف همه صنوف و نهادها می‌طلبد.»




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران