در حال بارگذاری ...
رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی هم‌زمان با راهپیمایی اربعین

محمد لارتی رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از انتشار فراخوان و برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار هم‌زمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در آبان ماه هم‌زمان در مناطق مرزی استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر محمد لارتی با اشاره به لزوم توجه به اهمیت و نقش به سزای هنر در ترسیم وقایع و مفاهیم ارزشمند دینی بخصوص واقعه کربلا و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار هم‌زمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را فرصتی برای به تصویر کشیدن مظلومیت شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس و خانواده‌های معظمشان دانست و افزود: «ما در سال‌های گذشته همایش‌های مختلف تئاتر خیابانی را در سالروز گرامیداشت روز شهید در اسفندماه برگزار می‌کردیم. این برنامه فرهنگی با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مخاطبین مختلف در استان ایلام و مناطق مرزی برگزار خواهد شد.»
 

فراخوان نخستین سوگواره تئاتر خیابانی ایثار
(ویژه راهپیمایی عظیم حسینی )
بنیادشهید وامور ایثارگران همگام با مردم سوگوار در پیاده‌روی پرشور وشعور اربعین حسینی  نخستین سوگواره تئاتر خیابانی را از تاریخ    ۵لغایت ۸ آبانماه سال جاری ودراستان ایلام برگزار می‌کند.لذا از عموم گروههای تئاتر خیابانی درقالب های اجرایی  مختلف ونقالی ،پرده خوانی ،مقتل خوانی ،موکبی  دعوت میشود تا آثار خود با محوریت های فراخوان را به دبیرخانه سوگواره به آدرس :تهران _خیابان طالقانی _خیابان ملک الشعرای بهار معاونت فرهنگی آموزشی طبقه دوم _اداره کل امور هنری – اداره هنرهای نمایشی ارسال فرمایند .
در این فراخوان تاکید شده است باتوجه به برگزاری نخستین دوره سوگواره اولویت پذیرش با گروههایی بومی وهمجوار محل برگزاری سوگواره  خواهد بود.
_از هرگروه فقط یک اثر جهت بازبینی پذیرفته می شود.
_به گروههای راه یافته به سوگواره براساس شرایط مسافت،تعدادنفرات،آکسسوار کمک هزینه ای به رسم هدیه وتبرک این حرکت حسینی اعطاء خواهد شد.
موضوعات :
۱_روایتها وداستانهایی  از پیاده روی اربعین حسینی.
۲_نگاه نو وخلاقانه در شناخت واقعه عاشورا به نسل جوان .
۳_قیام عاشورا ومدافعان حرم.
۴_فرهنگ ایثار وشهادت
۵_ ایثار اجتماعی.
 گاه شمار:
۱_ارسال آثار تا ۲۹مهرماه ۹۷
۲_اعلام نتایج بازبینی دوم آبانماه ۹۷
۳_برگزاری سوگواره ۵ الی ۸ آبانماه ۹۷

مدارک عمومی :
۱_سه حلقه DVD نمایش
۲_تصویرکارت ملی
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای  ذیل تماس حاصل فرمایید.
دبیر خانه سوگواره:88305765

 




مطالب مرتبط

محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است
محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است

محمد لارتی، کارگردان نمایش «چند روایت نامرتب» معتقد است هدف نمایش او، نمایان­‌ساختن زخم­‌ها و دردهای ناشی از تنهایی است. زخم­‌ها و دردهایی که نه‌تنها جامعه ما، بلکه همه جوامع جهان با آن‌ها روبه‌رو هستند و درمان این دردها، نیازمند اراده جمعی و بشری است تا این چالش‌ها و ...

|

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی
کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، می‌گوید این نمایش سه اپیزود با حضور یک بازیگر مرد و سه بازیگر زن، حول محور تنهایی است.

|

نظرات کاربران