در حال بارگذاری ...
یادداشت مسعود میرطاهری بر نمایش «خدایگان»

یه عالمه بازیگر حرفه ای؛ تالار مولوی ساعت بیست

ایران تئاتر- مسعود میرطاهری: نمایش «خدایگان» به کارگردانی رحمت امینی و نویسندگی وودی آلن به روی صحنه است. یه عالمه بازیگر حرفه ای آنجا هستند. تالار مولوی ساعت بیست.

خیلی کم اتفاق می افتد برسم نمایشی را ببینم یا بینیم که زیاد هم خوب نیست ، اما گاهی به قول خودمان از دست بچه ها جیم میزنیم ، سال هاست رحمت امینی عزیز را میشناسم از زاویه یک دوست و دکتر امینی از منظر یک فرد آکادمیک با هم چند کار خوب داشته ایم  فکرکنم  از سال هشتاد و چهار با هم آشنا هستیم شاید هم کمی عقب تر ،
امشب «خدایگان» وودی آلن را در سالن مولوی دیدم بدون اینکه از زاویه، خب حالا چه تئاتری هست و فلان بهمان نگاه کنم نه، بلکه ببینیم یک نمایش ما را تا کجا با خود میبرد به دنیای متن ، بازی ها و کارگردانی و اجرای نمایش ، ما لذت بردیم و کیف کردیم ، از شروع خوب و پایان عالی ، ریتم خوب و سادگی اجرا ، لباسهای قابل فهم و کاربردی ، دنیای ذهنی عجیب غریب و بی نظیر وودی آلن و شیطنت ها و خلاقیت کارگردان  و البته با شناختی که من دارم حتما خلاقیت بازیگران در تمرینات در کمک کردن به کارگردان در جهت اجرای جذاب نمایش ، چون رحمت امینی این خصوصیت خوب را دارد تا آزاد بگذارد بازیگرش را و او  تخیل خود را بست و پرورش دهد و از این مجال استفاده می برد بر خلاف کارگردانان دگم و بسته ای که مثل چوب خشک می مانند و اساسا قابل تغییر نیستند ، بازیهای عالی و دوست داشتنی.
دوستانم مرا برای لحظاتی ممتد آنچنان سرمست کردند که فقط لذت بردم ،  وحید آقاپور ، سام کبودوند,  سارا الهیاری ، نوید جهانزاده و بقیه همه عالی بودند ، آنقدر صحنه های جالب در نمایش وجود دارد که تو توقعی غیر از آن نداری چون قرار هست متنی سیال از وودی آلن ببینی با داستانک های بی نظیر ، حتما حتما حتما نمایش خدایگان را ببینید ، نیازی نیست بلیط صدو پنجاه هزار تومنی بخرید یه عالمه بازیگر حرفه ای آنجا هستند. تالار مولوی ساعت بیست.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران