در حال بارگذاری ...
فرزانه سهیلی در گفت و گو با ایران تئاتر خبر داد

در نمایش دوزخ گیتی قاسمی ایفای نقش می کنم

ایران تئاتر: فرزانه سهیلی بازیگر و نویسنده اصفهانی تئاتر، سینما و تلویزیون در سال های اخیر حضور موفقی در عرصه بازیگری داشته و با کارگردان هایی نظیر محمدرضاورزی در مجموعه ایراندخت در یکی از نقش های اصلی همکاری داشته است.

بازهای سهیلی در نمایش هایی نظیر کوکوی کبوتران حرم و قیطریه نشان از توانایی های بازیگری او دارد. سهیلی در عرصه نویسندگی هم با نوشتن متن نمایش هایی چون  عروسک‌های سکوت، نسل آخر و شاعر شعرهای من حضورش را به عنوان یک نویسنده مستعد تثبیت کرد.

فرزانه سهیلی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های بازیگریش گفت: قرار است در نمایش دوزخ نوشته ژان پل سارتر و به کارگردانی گیتی قاسمی بازی کنم و این متن دراماتوژی متفاوتی شده است و به طور حتم با اجرای متفاوتی روبه رو خواهیم بود.

 وی در باره نقشی که قرار است در نمایش دوزخ بازی کند گفت: این نمایش چهار شخصیت(استل، اینس، گارسن و پیشخدمت) دارد که یکی از آنها(پیشخدمت) حضور کم رنگی در درام داستان دارد و من نقش استل را بازی می کنم. دوزخ نمایشنامه‌ای تک پرده ای است و سه شخصیت اصلی در این نمایشنامه همانند سه ضلع یک مثلث که در عین ارتباط برهم نیز تاثیر می گذارند و داستان نمایش در اتاقی  رخ می دهد که  تزئین شده به سبک امپراتوری دوم فرانسه است و استل، اینس و گارسن پس از مرگ و در دوزخ  یکدیگر را  پیدا می کنند. برای من بازی در این نمایش فوق العاده جذاب بود و هر سه نقش نمایش جذاب و چند لایه و متفاوت هستند.

وی در باره وضعیت تمرینات نمایش عنوان کرد: تمرینات نمایش  مدتی است که شروع شده است و قرار است در اواخر آبان ماه به صحنه برود.

گفتنی است؛ فرزانه سهیلی تاکنون در نمایش‌های بسیاری به عنوان بازیگر حضور داشته است که از میان آنها می توان به الکترا و رومو و ژولیت سپیده نظری پور، عیش و نیستی ایرج راد، پاییز هزار و سیصد و جنگ مصطفا کوشکی،  P2 مرتضی میرمنتظمی، به مراسم مرگ داداش خوش آمدید و عروسک های سکوت سمانه زندی نژاد، زمستان باقر سروش، فطرس تینو صالحی، قیطریه نازیار عمرانی و کوکوی کبوتران حرم به کارگردانی افسانه ماهیان اشاره کرد کتاب دوزخ، نمایشنامه ای اگزیستانسیالی از نویسنده بزرگ معاصر فرانسوی، ژان پل سارتر است؛ که توسط استاد حمید سمندریان به فارسی ترجمه شده است. دوزخ شاید بهترین نمایشنامه سارتر نباشد اما از جنبه هایی مهمترین نمایشنامه او محسوب می شود و به خصوص اثری کلیدی است که همراه با تهوع در اوایل کارنامه او بازتاب دهنده دیدگاه های فلسفی او و مشخصا اگزیستانسیالیسمی که از آن پس به عنوان چهره شاخص نمایندگی می کرد.


 




نظرات کاربران