در حال بارگذاری ...
در جلسه هیئت‌مدیره خانه تئاتر با شهرام کرمی عنوان شد

درخواست حمایت از جریان سالم هنر و تئاتر از وزیر

جلسه فوق‌العاده هیئت‌مدیره خانه تئاتر صبح روز ۵ آبان ماه با حضور اکثریت اعضاء هیئت‌مدیره خانه تئاتر و شهرام کرمی، مدیرکل اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در این جلسه اتفاقات اخیر و رویکرد جدید قوه قضائیه و نیز رویکرد جدید شورای نظارت در سختگیری نسبت به نمایشنامه‌ها و نمایش‌ها بررسی شد و اعضا هیئت‌مدیره نگرانی خود را از وضعیت موجود اعلام کردند.
هیئت‌مدیره خانه تئاتر ضمن اعلام همکاری با مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و همچنین حمایت از مواضع اصولی ایشان، متذکر شد وزارت ارشاد طبق قانون اساسی حافظ منافع هنرمندان بوده و در قبال آنها مسئولیت دارد و از مدیرکل هنرهای نمایشی تقاضا کرد نگرانی هیئت‌مدیره را به اطلاع وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری برساند و حمایت از جریان سالم هنر و تئاتر را طلب کند.
علاوه بر این از شهرام کرمی درخواست شد که در سیاستگذاری تئاتر  پیشاهنگی کند تا بتوان پیش از وقوع هر اتفاقی که حقوق هنرمندان تضییع شود، پیشگیری شود. هیئت‌مدیره خانه تئاتر همچنین معتقد است لازم است اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به انتظاراتش از هنرمندان و همینطور فضای حاکمیت اعلام موضع کند و میزان اطلاع رسانی در وقایع را برای هنرمندان این عرصه بیشتر کند.
خانه تئاتر خود را در قبال صیانت از حقوق معنوی و مادی هنرمندان تئاتر مسئول دانسته و تمام موضوعات اخیر را به دقت رصد کرده و اجازه نمی‌دهد حقوق هنرمندان تئاتر تضییع شود.
شهرام کرمی نیز با اعلام اینکه فضا به سمت نظم و آرامش در حال حرکت است، گفت تا یکماه آینده مجددا موارد روال طبیعی خود را طی خواهند کرد. او ضمن بیان اینکه بخشی از صیانت از فضای تئاتر به عهده اهالی تئاتر است، خواستار انسجام درونی تئاتری ها در پیشگیری از مواردی شد که ممکن است وجاهت تئاتر را مورد تاثیر قرار دهند.
اعضاء هیئت‌مدیره نیز پیشنهادات مصداقی و روشن خود را در جهت رفع مشکلات و موانع موجود ارائه کردند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

نظرات کاربران