در حال بارگذاری ...
در یک شب سرد پاییزی رخ داد

استقبال از اولین شب اجرای نمایش میدانی رسول

اولین شب اجرای نمایش بزرگ میدانی «رسول» به نویسندگی و بازی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی با حضور گرم و پرشور تماشاگرانی از سراسر تهران و به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه رفت.

به گزارش ایران تئاتر از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، نمایش «رسول» سرگذشت خلافکاری معروف به رسول ترک است که بر اثر اتفاقات پیش روی خود، راه درست را انتخاب می‌کند.

اولین شب اجرای نمایش رسول ترک با اندکی سختی به دلیل هوای ابری و سردی محوطه پارک نوروز همراه بود، اما تماشاگران با نمایش همراه شده و در پایان به تشویق هنرمندان پرداختند.

در نیمه‌های نمایش بیشتر صندلی‌های تعبیه شده پر شده بود و کسانی که انتظار هوای سرد محوطه را نداشتند، به بخش مسقفی که با وسایل گرمایشی تجهیز شده است، رفتند.

در میانه نمایش که کلیپ‌هایی با مضمون عاشورا و کربلا و سرنوشت رسول نمایش داده می‌شد، عده‌ای از تماشاگران آهسته اشک می‌ریختند و تحت تأثیر قصه و محیط نمایش قرار گرفته بودند.

یکی از ویژگی‌های نمایش بزرگ میدانی «رسول» طراحی و بازسازی دکورهای تهران قدیم و خیمه‌های امام حسین (ع) در مساحتی بیش از ۳ هزار متر مربع است.

نورپردازی، جلوه‌های ویژه میدانی، بازی‌های خوب بازیگرانی چون نعیمی، هژیرآزاد و دهقان نسب و البته گروه بازیگران در نقش لات‌ها و جاهل‌های تهران قدیم، از ویژگی‌های قابل‌توجه شب اجرای نخست بود که از نظر تماشاگران تاثیر زیادی بر گیرایی و جذابیت نمایش داشت.

حضور جمع قابل‌توجهی از اهالی رسانه که به پوشش تصویری و خبری نخستین اجرای این نمایش پرداختند هم از دیگر ویژگی‌های این اجرا بود.

در این نمایش که هنرمندان زیادی حضور دارند، حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد نیز ایفای نقش می‌کنند. دیگر بازیگران نمایش«رسول» مسعود رحیم‌پور، پژمان کاشفی، علی پاکزاد، رضا جهانی، سعید مردی، هاشم آذرهوا، بهزاد ابراهیمی و بهار کریم‌زاده هستند.

این نمایش را گروه نمایشی «فصل شیدایی» اجرا می‌کنند و با بیش از 150 هنرور به عنوان یکی از پرشمارترین نمایش‌ها در زمینه حضور بازیگران شناخته می‌شود.

میزبان این اثر نمایشی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد است که به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری در نقطه مرکزی پایتخت میزبان شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی است.

نمایش «رسول» به‌عنوان بزرگترین نمایش میدانی کشور از ۶ تا ۱۸ آبان هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه می‌رود




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست
نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست

رضا آشفته: نمایش «فردریک» نوشته امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی که آذر و دی در سالن اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است، درباره تئاتر و به شیوه پسامدرن است که در آن زندگی یک بازیگر قرن نوزدهم فرانسه ...

|

نظرات کاربران