در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر«اولین تجربه» در حوزه هنری قم برگزار می‌شود

ششمین جشنواره کارگاه «اولین تجربه» با حضور ۷ اثر نمایشی طی سه روز و از شنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷ در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر قم، ششمین جشنواره کارگاه اولین تجربه با حضور 7 اثر نمایشی طی سه روز و از شنبه 12 تا دوشنبه 14 آبان ماه 1397 در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

اجراهای این جشنواره در دو روز 12 و 13 آبان در سالن سوره حوزه هنری قم به روی صحنه می‌روند و پس از پایان اجراهای هر روز ورکشاپ آموزشی برگزار می‌شود.

در روز نخست اثر «کارگر» نوشته والتر وایکس به کارگردانی مرتضی عقیقی، «فکر کن خدا هست» نوشته ماتئی ویسنی یک به کارگردانی سید محمدرضا پیغمبری و «برگشتی در کار نیست» نوشته اریک بردول به کارگردانی محمد حاج بابایی به روی صحنه می‌رود.

در روز دوم نیز «گفتگوهای پس از یک خاکسپاری» نوشته یاسمینا رضا به کارگردانی صادق مقدسیان، «3704» به کارگردانی و نویسندگی علی صدیق، «شوکران» نوشته وودی آلن به کارگردانی محمد حیدری و «روزهای اتفاقی» نوشته کامران شهلایی به کارگردانی مهدی ملاک اجرا خواهد شد.

آغاز اجراها از ساعت؛ 15و30 دقیقه، 16 و 30 دقیقه، 18 و 19 خواهد بود. آیین اختتامیه نیز عصر دوشنبه 14 آبان ساعت 16 در حوزه هنری آغاز خواهد شد و پس آن یک ورکشاپ آموزشی پیش‌بینی شده‌است.

شایان ذکر است که عوامل اجرایی این جشنواره از هنرجویان اولین تجربه هستند و بسیاری از آنها برای نخستین بار مراحل اجرای یک اثر نمایشی را به صورت کامل تجربه می‌کنند. کارگاه اولین تجربه به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم و با هدف تربیت نسل جدید تئاتر در تخصص‌ها و گرایش‌های مختلف تئاتر برگزار می‌شود و شامل دوره‌های آموزشی، کارگاه‌ها و جشنواره پایان دوره است.  




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی‌حسین، عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در مورد معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، ...

|

نظرات کاربران