نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علیاکبر علیزاد روز چهارشنبه ۹ آبان در مرکز تئاتر مولوی اجرای خود را آغاز کرد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، روز چهارشنبه 9 آبان، نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علیاکبر علیزاد در مرکز تئاتر مولوی رسما کار خود را آغاز کرد.
بنابراین گزارش تمامی بلیتهای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از قبل به فروش رسیده بود و تعداد قابلتوجهی بلیت خارج از ظرفیت نیز، برای تماشاگران این نمایش صادر شد.
گفتنی ست علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی در نمایش «کلفت ها» به ایفای نقش میپردازند.
همچنین در این نمایش سیاوش تصاعدیان (مدیر هنری)، محمد صفرپور (مدیر تولید)، سهراب کریمی و پویان پاکنژاد (دستیاران کارگردان)، علی محمدی (طراح صحنه)، هانیه پرهیزکار (منشی صحنه)، حامد دایی (ساخت تیزر) و شاهین دانشفر (عکاسی) به همکاری میپردازند.
قابل ذکر است علیاکبر علیزاد از اساتید فعال و نوگرای تئاتر دانشگاهی بوده و سال ها به عنوان عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده سینما تئاتر فعالیت دارد. او علاوه بر استادی دانشگاه، مترجم آثار متعددی از نویسندگان شهیر دنیا همچون ساموئل بکت است.
علاقهمندان برای دیدن نمایش «کلفت ها» که هر روز –به جز شنبه ها- در ساعت 18:30 به صحنه میرود، میتوانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.
نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، میگوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را میبینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت میکند.
امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» میگوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاریهای امثال خانم پری صابری و دیگر همنسلان نجیب شان خواهد بود. اولین اجرای نمایشنامه «مردگان بی کفنودفن» در ایران در سال ۴۲ به کارگردانی استاد حمید سمندریان با بازی بانو ...
نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت.
دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود میداند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمیگردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیتهای نمایش را از قاب عکس بیرون میآورد و به آنها جان میبخشد.
بهنام حبیبی: روایتهای گوناگون مردگان برخاسته از گور، از دنیای پس از مرگ، پیوسته در قالبها و محتواهای گوناگونی به تصویر کشیده شده است. برخی از این روایتها جدی و تراژیک و برخی دیگر با ...