در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

۲۳ نمایش در دهه سوم آبان

ایران تئاتر: در آبان ماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در نیمه دوم آبان ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در هشتمین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «نامبرده»، «آغاز فصلی سرد» و «نقاشی اشر» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در دهه سوم آبان ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

 

سه نمایش در سالن های تئاترشهر

نمایش «شاه لیر» به نویسندگی ویلیم شکسپیر و کارگردانی مسعود دلخواه ساعت 18 در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما، خسرو شهراز، رحیم نوروزی، محمدصادق ملک، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، حمیدرضا هدایتی، محمد صدیقی مهر، محبوبه تفضلی، یلدا قشقایی، سجاد بابایی، محمد صادقی، امیرحسین سرداریان، حسین ابراهیمی، سعید عظیمی، سپاس رضایی، افشین حسنلو، فربد غفاری، محمد پیرالیاس، رضا ایزدخواه، منصور تمیزی فر، حمیدرضا جهانگیری، سعید مصطفایی، میلاد پاک سرشت، حامد عباس پور، حامد آرامی، مجید قنبری، سارا خسروی و الهام قندهاری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شاه لیر یا لیر شاه، یکی از بزرگترین و ارزنده‌ترین نمایشنامه های تراژیک ویلیام شکسپیر است . شاه لیر شخصیت اصلی این نمایشنامه است که سه دختر دارد و پس از تصمیمی نابخردانه‌ سرزمینش را تنها بین دو دخترش، تقسیم می کند. این تصمیم لیر بر اساس باور کردن تملق و چاپلوسی دو دختر بزرگتر و عدم پذیرش صداقت و شجاعت دختر کوچکتر گرفته شده است، که در نتیجه به تبعید دختر کوچکتر، جنگ میان دو دختر دیگر و دیوانه شدن خود او می‌انجامد. بهای بلیط این نمایش 210 دقیقه‌ای 40 و 60 و 70 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «نقاشی اشر» به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی ساعت 19:15 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش مونا احمدی، آوا درویشی، آوا شریفی، مهسا طهماسبی، نوید فیاض، جاوید قائم‌مقامی و فرزاد نام‌آور به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده:آرام، نقاشی که همه‌جا را سیاه‌سفید می‌بیند،این احتمال را می‌دهد که با خوردن رنگ اکریلیک مشکل بینایی‌اش حل شود، اما از آن‌جایی که از این موضوع مطمئن نیست از برادرش می‌خواهد تا به جای او رنگ اکریلیک بخورد و اگر سلامت ماند، یک نقاشی از اشر-نقاش هلندی- را که در اختیار آرام است، صاحب شود. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

نمایش «خاموشخانه»به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور ساعت 18 در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش شیوا مکی نیان و بنیامین اثباتی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: بنیامین و شیوا پنج سال است در کمپ پناه جوها زندگی می کنند، کارهای نهایی اقامت آنها در حال انجام است. شخصی به نام گل بهاری قرار است کارهای آنها را به سرانجام برساند. این نمایش در جشنواره های آلمان٬‌ انگلستان٬ کانادا و فرانسه شرکت داشته است. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

می‌سی‌سی‌پی در وحدت نشسته می‌میرد

نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» به نویسندگی و کارگردانی همایون غنی‌زاده ساعت 19:30 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش  ویشکا آسایش، بهرام افشاری، سجاد افشاریان، سیامک صفری، داریوش موفق، همایون غنی زاده،  امیر احمدزاده، ایمان فتاحی، سامان قاسمی و هومان محمد حسینی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 150 دقیقه‌ای نمایش 70، 90، 120 و 140 هزار تومان تعیین شده است.

 

خروج ممنوع در حافظ

نمایش «خروج ممنوع» به نویسندگی ژان پل سارتر و کارگردانی گیتی قاسمی ساعت 18:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش نسیم ادبی، فرزانه سهیلی، اویس خلیل‌زاده و رضا اخلاقی‌راد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: آوانتاژ قصه نرسیدن هاست. قصه اتفاق های نیفتاده. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 و 35 و 40 و 45 هزار تومان می‌باشد.

 

آهسته با گل سرخ در سنگلج

نمایش «آهسته با گل سرخ» نوشته اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود. در این نمایش  حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان٬ فریبا کوثری٬ سروش میرزایی و پویا محمد خانی ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه ای 25 و 30 و 40 هزار تومان تعیین شده است.

 

ایرانشهر میزبان ۴ نمایش

نمایش «حریق» به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش حمیدرضا فلاحی، محمدعلی حسینعلی پور، مریم باقری، پژمان عبدی، میثاق زارع، تایماز رضوانی، پژند سلیمانی، بهادر باستان حق، فاطیما بهارمست، علیرضا زارع پرست، فرهاد رشیدی، حامد فعال، الهه فرازمند، اروین گالستیان، تنی آواکیان، زهرا آقاپور، مهتاب شیروانی و حمیدرضا جدیدی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 104 دقیقه‌ای 30 و 40 و 45هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «تروما» به نویسندگی و کارگردانی افسانه ماهیان ساعت 18:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می شود. در این نمایش طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه ای 30 و 40 و 50 و 60 هزار تومان است.

 

نمایش «نامبرده» نوشته کیوان سررشته و کارگردانی علی اصغر دشتی ساعت 21 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی‌فر بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:اجرایی نامتعارف از علی‌اصغر دشتی است که با روایتی غیرخطی و غیرداستانی به اتفاقی مستند می‌پردازد. بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای 35 و 45 و 50  هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «سیزیف» نوشته صادق گلچین عارفی و کارگردانی محمد برهمنی ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود. در این نمایش مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه ای 40 هزار تومان تعیین شده است.

 

عقیم در محراب

نمایش «عقیم» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی ساعت 19 در سالن کوچک تالار محراب به صحنه می‌رود. در این نمایش سید فرزاد تجلی، ندا قربانیان، مهناز میرزایی، علیرضا معروفی و حامد نساج بخارایی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: طوبی پس از ۲۰ سال در سال ۱۳۶۵ با آرش پسرش به دلیل فروش زمینی که به نام آرش است به ایران می‌آیند. پس از فروش زمین هنگام برگشت پلیس در فرودگاه جلو آرش را می‌گیرد و او می‌فهمد که به خاطر نرفتن سربازی ممنوع الخروج است. طوبی در پی خانه صادق می‌رود تا از او کمک بگیرد که ... بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان تعیین شده است.

 

سه نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «زمستان» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی محمد نژاد ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش محمد نژاد، فرناز زوفا، محمد مهدی توکلی زاده و شیما جعفرزاده بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در زندگی عظیم و شیرین خیانتی رخ داده است و شیرین به دنبال انتقام است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«آشغال مانده ها» به نویسندگی و کارگردانی نجلا نظریان ساعت 18 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایشنازنین تامرادی، مرجان خاکساری و نجلا نظریان ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: شرح واقعه از زبان سه زن که هر کدام در زندگی خود قتل‌هایی مرتکب شده اند. این داستان واقعی سه زن است. این نمایش موفق به کسب پنج تندیس از جشنواره تئاتر تجربه شده و گونه‌ای متفاوت از تیاتر مستند را ارایه می‌کند. بهای بلیط این نمایش 25 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «به صرف شام بدون شیرینی» به نویسندگی و بازیگری سید علی میری و کارگردانی صالح علوی زاده ساعت 19:45 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود. بهای بلیط این نمایش 40 دقیقه ای 25 هزار تومان تعیین شده است.

 

تالار مولوی و چهار نمایش

نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علی اکبر علیزاد ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا میشود. در این نمایش علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده وکتایون سالکی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «جان گابریل بورکمان» به نویسندگی هنریک ایبسن و کارگردانی سعید کریمی ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش امیرحسین سرداریان، شادی شاه علی، فایزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس زاده، مریم حاجی زاده، معصومه دهقان نژاد و نگار نقش نژاد بازی می‌کند. بازیگران بدن نمایش نیز علی رجایی، حسین جعفریان، مجید کشاورز، محسن صادقی (هینکل)، سعید بیات، پرهام عاروان، پویان مهربان، پولاد شعبانی و شهاب صالحی (مرد معدن کار) هستند. در خلاصه نمایش آمده: بانکدار سابق نروژی به «نام جان گابریل بورکمان» به دلیل فساد مالی راهی زندان می‌شود. و تمامی اموال وی توسط دولت وقت مصادره می گردد. او پس از رهایی از زندان با همسر و فرزندش در خانه معشوقه سابق‌اش زندگی می‌کند. او خود را به مدت ۸ سال در اتاقی حبس می‌کند. بهای بلیط این نمایش 100 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «باد می وزد» به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی ساعت 17:30 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش زهرا مهرابی و موژان کردی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یک شب در خوابگاه دختران برای یکی از دختران دانشجو اتفاقی افتاده و حراست از آن با خبر شده. بهای بلیط نمایش 25 هزار تومان است. 

 

نمایش «روز پزشک» به نویسندگی و کارگردانی فرزام رنجبر ساعت 19 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می رود. در این نمایش امیر نوروزی، مهناز ذبیحی و غزل شجاعی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: امروز روز پزشک است. اما روز خوبی برای پزشک‌ها نیست. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه ای 25 هزار تومان تعیین شده است.


همین حوالی حوزه هنری

نمایش «دو استکان چای داغ» به نویسندگی یلدا منتظری و کارگردانی مهدی رحیمی سده ساعت 18 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی رحیمی و سیاوش جامع بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در یک کلینیک روانپزشکی در آلمان، طاهر بیمار اعصاب و روان دوران جنگ با فواد پزشک روانشناس عراقی بعد از سالها رو به رو می‌شود. آنها در دوران جنگ در وضعیتی کاملا متفاوت با هم رو به رو شدند، در شرایطی که نیروهای بعثی از طاهر اعتراف میگرفتن او پزشک معالج و احیا کننده او برای باز جویی مجدد بوده. طاهر در پروسه روان درمانی فواد را به یاد می آورد. حالا شرایط میان آنها متفاوت است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «آغاز فصلی سرد» نوشته سپیده خسروجاه و به کارگردانی مارال قادری ساعت 18:15 در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می شود. در این نمایش میترا دهقانی، تکتم شاه تقی و مارال قادری ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: همیشه دهان‌بندی بر دهان زدم تا کس نداند این دهان بند ناشی از چیست جز خود من. زنی که بیماری روانی او به دلیل زندگی سخت در دوران کودکی باعث قتل... بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 20 هزار تومان تعیین شده است.

 

نمایش «همین حوالی» به نویسندگی رضا بهرامی و کارگردانی کهبد تاراج ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می رود. در این نمایش امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی، کامبیز نیک‌آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: حاج‌کاظم سرباز در حال مرگ است و دو روز مانده به تحویل سال جدید. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 20 هزار تومان است.

 

دو نمایش در اداره تئاتر

نمایش «ورود خانم ها ممنوع» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی سیاوش جامع ساعت 19:45 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می شود. در این نمایش سیاوش جامع، مهدی رحیمی سده، حامد شیخی، حمید فتوحی، سپیده ساعدی، مسعود رمضانی و نگار نوراد ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: در یک سرویس بهداشتی مردانه رویدادها و اتفاقات روزمره افراد از طبقات مختلف اجتماعی رقم می‌خورد. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه ای 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «مودیلیانی» نوشته  مهسان عطایی و احسان بداخشان و به کارگردانی علیرضا یزدانی ساعت 18 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در این نمایش امیر ارسلان نوروزی، مهسان عطایی، کامران طاهری، هادی شبانی، محسن ابوالفتحی، نکیسا نوری، هانیه وزیرپناه و مصطفی کزازی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: زندگینامه مودیلیانی برداشتی از فیلم مودیلیانی که از تخیل پیکاسو نقاش بزرگ و ژان که همسر مودیلیانی بود، روایت می‌شود که چه سختی هایی در زندگی کشیده و چه دورانی را گذرونده. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 15 هزار تومان می‌باشد.




نظرات کاربران