در حال بارگذاری ...
گزارش مردمی از چشنواره تئاتر کودک

تئاتر بین بچه های همدان جایگاه خاصی دارد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان از همان روز اول برگزاری جشنواره شور و نشاط کودک و نوجوانان در سالن های نمایشی فضای تئاتری را در شهر همدان ایجاد کرده است و سطح شهر پر از پوسترهای زیبا جشواره است .

در روز اول جشنواره به سینمای کانون می روم و نمایش گیسوان در باد پگاه معصومی در سالن درحال اجرا است. نمایشی فرمال در باره تاثیرات جنگ  بر زندگی آدمها.

 گپی با یکی از عوامل اجرایی

مهدی احمدی  مدیر و مسئول  سینما کانون درباره تأثیرات برگزاری جشنواره تئاتر کودک همدان بر مخاطبان نوجوان معتقد است: از زمانی که در شهر همدان جشنواره تئاتر کودک برگزار می‌شود یک توجه همگانی نسبت به تئاتر جلب شده است و خیلی از نوجوانان بعد از دیدن نمایش‌ها به کار تئاتر علاقه‌مند شده‌اند و در مراکز مختلف مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل ارشاد به فراگرفتن تئاتر مشغول شده‌اند و در مدارس کار تئاتر انجام می‌دهند.

وی  درباره نحوه حضور بچه‌های مدارس در جشنواره کودک عنوان کرد: انتخاب بچه‌های مدارس به صورت رندوم است و بستگی به رشته تحصیلی ندارد.

گپی با چند دانش آموز

مریم رضایی از دانش آموزان پایه دبیرستان بعد از دیدن نمایش گیسوان در باد درباره حضورش در جشنواره و دیدن نمایش افزود: چند سالی است که در برنامه‌های اجرای نمایش در جشنواره حضور دارم و اجراهای خوبی هم دیده‌ام و به نظرم نمایش گیسوان در باد به لحاظ فرمی نمایشی متفاوت است و با پیام و حرفش ارتباط برقرار کردم.

ناهید حسینی نیز درباره حضور در جشنواره تئاتر کودک گفت: برایم  تئاتر دیدن در کنار دوستانم بسیار لذت بخش است و به نظرم کارگردانی نمایش گیسوان در باد بسیار خوب و درست بود و این نمایش کاملاً با سن و سال ما متناسب بود.

فاطمه حسنی نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور در جشنواره تصریح کرد: همیشه در طول سال منتظرم تا زمان برگزاری جشنواره  فرا برسد و نمایش‌های خوب و متفاوتی از سراسر کشور و همچنین نمایش‌های خارجی را ببینم. اغلب زمان‌های اجرای نمایش‌ها سالن‌ها با ظرفیت پر روبه رو است و این امر نشان می‌دهد تئاتر در بین بچه‌های همدانی جایگاه خاصی دارد.

گپی با کارگردان نمایش

پگاه معصومی کارگردان نمایش گیسوان در باد نیز با اشاره استقبال خوب بچه‌ها از نمایشش عنوان کرد: در تمام لحظات نمایش بچه‌ها با فضای نمایش همراه شدند و این امر نشان می‌دهد در کارم توانسته‌ام موفق عمل کنم. به نظرم حضور بازیگران هم سن و سال ما در تیم بازیگری نمایش نیز به  توفیق نمایش در بین دانش آموزان کمک کرده است.

 

گزارش و گفت‌وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران