در حال بارگذاری ...
مدیر بخش «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» خبر داد:

فهرست منتخب چکیده مقالات سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد

منتخب چکیده مقالات سمینار پژوهشی ((بررسی تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی)) در بخش «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، منتخب چکیده مقالات سمینار پژوهشی

بررسی تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی
در بخش «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» این جشنواره اعلام شد.
رضا صمدپور مدیر بخش «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» گفت: گروه داوران این سمینار متشکل از آقایان: مهدی حامد سقاییان، محمد باقر قهرمانی و رامتین شهبازی از میان چکیده مقالات رسیده، 35 اثر را انتخاب کرده که عناوین مقالات به این شرح است:
*از دست رفتن سابقه بیمه و حق بازنشستگی هنرمندان تئاتر ایران در همدستی صنف، دولت و بیمه گر/ نویسنده: بهزاد خاکی نژاد
*امر اجرایی چیست؟ تعزیه پژوهی با رویکرد متریالیستی / نویسنده: سجاد یاری فیروز آبادی
*بررسی تئاتر خصوصی ایران در بازه زمانی 1394- 1397 با تاکید بر نظریه و عمل اقتصاد مارگارت تاچر و فریدریش هایک/ نویسنده: حمید رضا افشار
*بررسی سبک ها و شیوه های تئاتر معاصر تجربه گرای ایران در بازه زمانی 1394- 1397 با تاکید بر نظریه تحلیل گفتمان انتقادی/ نویسنده: سید حسین رسولی
*بازتاب مفاهیم انقلاب ایران در نمایش نامه های آهسته با گل سرخ اکبر رادی و بام ها و زیر بام های غلامحسین ساعدی با تکیه بر آرا میشل فوکو و همفکران او/ نویسنده: نیلوفر زارع
*بررسی وضعیت شکل های مختلف نمایشی، در مقطع پس از انقلاب با تکیه بر تئاتر دفاع مقدس و تئاتر دینی / نویسنده: سارا الله یاری
*بررسی فرجام شخصیت محوری در آثار نغمه ثمینی، امیررضا کوهستانی و محمد یعقوبی در بازه سال های 1385 تا 1395 / نویسنده: کیمیا خطیب زاده
*بررسی تاثیر تحولات ایران بر سبک شناسی نمایش نامه های ایرانی (مطالعه موردی: بررسی سبک شناسانه آثار بهرام بیضایی و اکبر رادی با رویکردی نقش گرا)/ نویسنده: نرجس روشن
*بررسی تاثیر گسست در حیطه تاتر ایران پس از انقلاب / نویسنده: فهیمه نجمی
*تئاتر خیابانی در گیلان، چالش ها و راهبردها / نویسنده: ابوذر آستانی
*تحلیل تطبیقی سیاست ها و شیوه های مدیریتی تئاتر تجاری در ایالات متحده آمریکا و ایران پس از انقلاب اسلامی/ نویسنده: حسین ملکی
*تحلیل جامعه شناختی نقش و جایگاه هیات انتخاب درانتخاب آثار فاخر نمایشی / نویسنده: حمید علی زاده
*تحلیل جریان های غالب تئاتر انقلابی در ایران با تکیه بر گفتمان های فکری فلسفی موثر در سال های پیش از انقلاب/ نویسنده: مرجان پور غلامحسین
*تئاتر معاصر ایران در عرصه تئاتر بینا فرهنگی/ نویسنده: میترا علوی طلب
*تاتر خصوصی در ایران: پیشینه، موانع و راه کارها / نویسنده: بهزاد صدیقی
*تاتر: تخطی مجاز / نویسنده: علی حاج ملا علی
*تئاتر خراسان پس از انقلاب اسلامی/ نویسنده: رضا حسینی
*تحلیل گفتمان نحوه ی بازنمایی رزمندگان جنگ ایران و عراق در نمایشنامه های ایرانی/ نویسنده: امین عظیمی
*جمهوری اسلامی تئاتر: بررسی اجمالی نسبت تئاتر با حاکمیت، از منظر مدیوم هنری و نهاد/ نویسنده: رضا شاهبداغی
*چند صدایی در ادبیات نمایشی مدرن ایران با تکیه بر آثار دهه 50 و 60 اکبر رادی/ نویسنده: آیدا حق نژاد
*حضور صنفی بازیگران در ایران و جهان با نگاهی به شرایط عضویت انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران و انجمن بازیگران آمریکا و انگلیس و هندوستان / نویسنده: بهزاد خاکی نژاد
*خصوصی سازی در تئاتر پس از انقلاب اسلامی ایران: کاهش یا افزایش بار دولت؟ / نویسنده: محمد رضا رسولی
*عوامل و دلایل گرایش به تئاتر/ نویسنده: محمد علی مناجاتی
*عوامل اجتماعی موثر بر انتخاب اثر نمایشی از سوی مخاطب/ نویسندگان: مهدی کشاورز افشار- مرضیه اخوان
*فهم تئاتر در فضا: گونه شناسی و گفتمان کاوی فضا در جریان تولید تئاتر ایران پس از انقلاب اسلامی/ نویسنده: علی رویین
*گسست های معرفتی در نمایش نامه های محمد یعقوبی/ نویسنده: محمد هاشمی
*مطالعه گستره ی حضور و تاثیر تئاتر شهرستان در جشنواره تئاتر فجر/ نویسنده: جهانشیر یاراحمدی
*مقایسه تحلیلی، تطبیقی ساختار روایی آثار عباس نعلبندیان و محمد مساوات بر اساس نظریه ی هرمونوتیک هانس رابرت یاس/ نویسنده: لیلی عاج
*مطالعه نقش ماهنامه ی نمایش در رشد، گسترش و اعتلای تاتر در ایران (در فاصله ی سال 1389 تا 1397)/ نویسنده: غلامحسین دولت آبادی
*متون نمایشی ترجمه شده ایرانی به زبان انگلیسی در قرن نوزدهم / نویسنده: بهروز بختیاری
*نقد تئاتر و گفتمان انقلاب (بررسی رابطه گفتمان انقلابی و پارادایم های نقد تئاتر در دهه ی نخست انقلاب اسلامی ایران) / نویسنده: سید محمد مداح حسینی
*نقش نشریات تخصصی در انعکاس تئاتر پس از انقلاب / نویسنده: سید میثم مطهری
*نقش کانون و جشنواره نمایشهای آئینی و سنتی در حفظ، احیا و اشاعه نمایش های سنتی و آئینی در سه دهه اخیر/ نویسنده: محمد حسین ناصر بخت
*واکاوی گسست و گفتمان اندیشه انقلاب اسلامی در آثار هنرمندان حوزه نمایش (1357 تا 1363) / نویسنده: حسنعلی پورمند
*هویت اجتماعی در نمایشنامه های محمد یعقوبی و علیرضا نادری بر مبنای نظریه ی ریچارد جنکینز / نویسنده: لیلی عاج
همچنین صمدپور افزود: منتخبین تا تاریخ 25 آذر ماه برای ارائه مقالات فرصت خواهند داشت.
گفتنی است سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 با دبیری نادر برهانی مرند برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران