در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر مقاومت:

«خدیجه» به رشادت زنان در جنگ می‌پردازد

«خدیجه» به بخشی از زندگی اولین زن ایرانی می‌پردازد که در جنگ اسیر شد. این اثر نگاهی به مقاومت زنان ایرانی در دوران جنگ دارد که در این سال‌ها خیلی کم به آن نگاه شده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت داوود ابراهیمی،‌ کارگردان نمایش «خدیجه» درباره محتوای این اثر گفت: این کار به بخشی از زندگی اولین زن ایرانی می‌پردازد که در جنگ اسیر شد. این اثر نگاهی به مقاومت زنان ایرانی در دوران جنگ دارد که در این سال‌ها خیلی کم به آن نگاه شده است و ما هر کار هنری در زمینه‌های جنگ،‌ ایثار،‌ مقاومت و... می‌بینیم سخن از رشادت مردان در دوران جنگ به میان می‌آورد و کسی از رشادت زنان که پا به پای مردان جنگیدند،‌ حرفی به میان نمی‌آورد.
این کارگردان همچنین درخصوص ملاک انتخاب بازیگران این اثر اظهار کرد: بازیگر این کار یک زن است و بقیه بازیگران،‌ سه بازی‌ساز هستند که بازی‌ها مقابل این بازیگر اصلی را می‌سازند.
وی درباره بازخورد و استقبال از کار در اجرای عموم جشنواره تصریح کرد: ما تبلیغاتی برای اجرا انجام داده‌ایم ولی بازخورد از کار و نتیجه تبلیغات پس از اجرای اول در روز چهارشنبه مشخص می‌شود و من امیدوارم که کار خوشایند مخاطبان باشد.
ابراهیمی ‍پیرامون تاثیرگذاری برگزاری جشنواره‌ها بر ارتقای کیفی آثار خاطرنشان کرد: اگر حضور جشنواره‌ها ادامه‌دار باشد و از آثار برگزیده جشنواره حمایت شود،‌ قطعا جشنواره به هدف و مقصود خود رسیده‌است ولی اگر جشنواره‌ها صرفا برای دورهمی باشد و پس از جشنواره هرکس به دنبال کار خود برود،‌ هیچ اتفاق مهمی رخ نمی‌دهد چراکه باعث دلسرد شدن هنرمند و تولید کم آثار حداقل در حوزه ارزشی و مذهبی می‌شود.
کارگردان نمایش «خدیجه» در پایان درباره تولید کمی آثار ارزشی مخصوصا در شهرستان‌ها گفت: این‌گونه کارها در شهرستان‌ها تولید بسیاری دارد ولی اینکه چه اندازه تولید شود و چه کیفیتی داشته باشد،‌ همگی به نگاه مسیولان مربوط و به دور از شعارزدگی ارتباط دارد. هر اندازه حمایت و همراهی از این آثار بیشتر باشد،‌ قطعا جامعه به جایگاه مناسب و درست‌تری دست پیدا می‌کند.
شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی و با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح از 6 تا 10 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران