در حال بارگذاری ...
در تالار ناصرخسرو دانشگاه تهران

«سنگر دوست داشتنی» به صحنه می‌رود

نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی» اثر نویسنده معاصر پرتغالی با کارگردانی و دراماتورژی مسلم آئینی از ۱۲ آذرماه در تالار ناصرخسرو دانشگاه تهران روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر مسلم آئینی کارگردان تئاتر به دنبال مطالعات و پژوهش‌های اخیر خود بر روی ادبیات نمایشی جهان «جی. آر ویلار» نویسندۀ پرتغالی را برای اولین بار در ایران، با اجرای نمایشنامه‌ای از او به مخاطبان تئاتر کشور معرفی خواهد کرد.
مسلم آئینی دانش‌آموخته کارشناسی سینما و ادبیات نمایشی، همچنین کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و دکتری فلسفه هنر است او در ارتباط با معرفی این نویسنده اظهار کرد: این نمایشنامه‌نویس طی پژوهش‌هایم از طرف دکتر فاطمه بردبار جاویدی متخصص زبان‌شناسی به من معرفی و زمینه‌های آشنایی بیشتر با او فراهم شد. به دنبال مطالعه تعدادی از آثار این نویسنده، نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی» که در نوبت انتشار قرار دارد آماده اجرا شد. از سال ٩٣ تا کنون زمینه برای اجرای این اثر فراهم نشده بود که بعد از مشاوره و همکاری با دکتر فاطمه بردبار جاویدی که اکنون در دانشگاه آیوا درایالات متحده آمریکا مشغول پژوهش، تحصیل و تدریس است این امکان فراهم شد.
این کارگردان تئاتر همچنین خاطرنشان کرد: درونمایه نمایشنامه «سنگر دوست داشتنی»، جنگ و عوارض ناشی از آن بر روی نوجوانان و جوانان است. این نمایشنامه‌ مینیمالیستى پایانى کاملاً تراژیک دارد و شیوه اجرایی آن پست مدرنیستی است. جى. آر ویلار joão rei villar که در پرتغال متولد شده، هم اکنون در انگلستان زندگی می‌کند و به زبان انگلیسی نمایشنامه و فیلمنامه می‌نویسد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «پیوند خونی» اشاره کرد که درسال ٢٠١١ جایزه امی را دریافت کرده است. از دیگر آثار این نویسنده نیز می‌توان فیلمنامه «مکپی»، همچنین نمایشنامه رادیویی «آقای پرینکل» و کمدی تلویزیونی «روس‌ها می‌آیند» را نام برد.
گفتنی است؛ نمایش «سنگر دوست داشتنی» از آثار این نویسنده با کارگردانى و دراماتورژی مسلم آئینى از 12 آذرماه در تالار ناصرخسرو دانشگاه تهران روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران