در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های دولتی

۲۱ نمایش در نیمه اول آذر

ایران تئاتر: در آذر ماه نمایش های تازه ای در سالن های دولتی آغاز به کار کرده اند. در متن پیش رو نمایش هایی که در نیمه اول آذر ماه میهمان سالن های دولتی هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش های جدیدی در نهمین ماه سال 97 در سالن های دولتی به صحنه می روند. در هفته پیش رو نمایش های تازه ای همچون «شاه لیر»، «شیروانی داغ» و «خانه برنارد آلبا» میزبان مخاطبان شده اند. در متن پیش رو می خواهیم نمایش هایی که در دهه دوم آذر ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی کنیم.

 

سه نمایش در سالن های تئاترشهر

نمایش «شاه لیر» به نویسندگی ویلیم شکسپیر و کارگردانی مسعود دلخواه ساعت 18 در سالن اصلی تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما، خسرو شهراز، رحیم نوروزی، محمدصادق ملک، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، حمیدرضا هدایتی، محمد صدیقی مهر، محبوبه تفضلی، یلدا قشقایی، سجاد بابایی، محمد صادقی، امیرحسین سرداریان، حسین ابراهیمی، سعید عظیمی، سپاس رضایی، افشین حسنلو، فربد غفاری، محمد پیرالیاس، رضا ایزدخواه، منصور تمیزی فر، حمیدرضا جهانگیری، سعید مصطفایی، میلاد پاک سرشت، حامد عباس پور، حامد آرامی، مجید قنبری، سارا خسروی و الهام قندهاری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: شاه لیر یا لیر شاه، یکی از بزرگترین و ارزنده‌ترین نمایشنامه های تراژیک ویلیام شکسپیر است . شاه لیر شخصیت اصلی این نمایشنامه است که سه دختر دارد و پس از تصمیمی نابخردانه‌ سرزمینش را تنها بین دو دخترش، تقسیم می کند. این تصمیم لیر بر اساس باور کردن تملق و چاپلوسی دو دختر بزرگتر و عدم پذیرش صداقت و شجاعت دختر کوچکتر گرفته شده است، که در نتیجه به تبعید دختر کوچکتر، جنگ میان دو دختر دیگر و دیوانه شدن خود او می‌انجامد. بهای بلیط این نمایش 210 دقیقه‌ای 40 و 60 و 70 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «مردی به نام دایک» به نویسندگی  هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس و کارگردانی مهدی میامی ساعت 19:30 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش کریم اکبری مبارکه، حمیدرضا نعیمی، سودابه جعفرزاد، طیبه میامی و شهرام پوراسد به ایفای نقش می‌پردازند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه‌ای 30 هزار تومان است.

 

نمایش «خرده نان»به نویسندگی لویی کالافرت و کارگردانی کوروش سلیمانی ساعت 19 در سالن سایه تئاترشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش رضا بهبودی و آناهیتا اقبال نژاد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: زوجی میان سال که با مرور رویاها و خاطرات و خواسته های ناکامِ خود شبی عادی را می گذرانند به یکباره با اتفاقی غیر منتظره در همسایگی خود مواجه می شوند. بهای بلیط این نمایش 55 دقیقه‌ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دکتر رفیعی در وحدت

نمایش «خانه برنارد آلبا» به نویسندگی فدریکو گارسیا لورکا و کارگردانی علی رفیعی ساعت 18 در تالار وحدت به صحنه می‌رود. در این نمایش رویا تیموریان، مریم سعادت، مایده طهماسبی، نسرین درخشان زاده، پریسا صبوری نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، سارا رسول زاده، مصطفی ساسانی، مرضیه بدرقه، ساناز روشنی، فرزانه زینتی، ساناز نجفی و هدیه رضایی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش از 35 تا 120 هزار تومان تعیین شده است.

 

خروج ممنوع در حافظ

نمایش «خروج ممنوع» به نویسندگی ژان پل سارتر و کارگردانی گیتی قاسمی ساعت 18:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. در این نمایش نسیم ادبی، فرزانه سهیلی، اویس خلیل‌زاده و رضا اخلاقی‌راد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: آوانتاژ قصه نرسیدن هاست. قصه اتفاق های نیفتاده. بهای بلیط این نمایش 80 دقیقه‌ای 30 و 35 و 40 و 45 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «باشگاه مشت زنی» نوشته دامون نوروزی و به کارگردانی ندا تمیمی ساعت 21 در تالار حافظ به صحنه می رود. در این نمایش  مهدی فریضه، روزبه معتمدی مهر، شهرزاد کلانتری، امیر صمصام طهماسبی، رزا خلیلی، امیر جلیلی، علی هدایتی، محمدحسین صنیعی، آرین حیدری و سید جواد یحیوی ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: کارمند بانکی به دلیل مشکلات روحی و روانی دچار مشکل بی‌خوابی شده است، با فردی به نام جهان آشنا می‌شود و آنها تصمیم دارند جهان را تغییر دهند. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه ای 40 هزار تومان است.

 

آهسته با گل سرخ در سنگلج

نمایش «آهسته با گل سرخ» نوشته اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود. در این نمایش  حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان٬ فریبا کوثری٬ سروش میرزایی و پویا محمد خانی ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه ای 25 و 30 و 40 هزار تومان تعیین شده است.

 

ایرانشهر میزبان 3 نمایش

نمایش «خروس لاری» به نویسندگی و کارگردانی امید سهرابی ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در این نمایش عاطفه رضوی، نازنین بیاتی، الناز حبیبی، سوگل خلیق، سوده شرحی، مهسا ایرج پور، یاسمن ادیبی، سیمین کرامتی و امیر حسین رستمی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 90 دقیقه‌ای 40 و 50 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «طناب» به نویسندگی پاتریک همیلتون و کارگردانی نصیر ملکی جو ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر اجرا می شود. در این نمایش آتیلا پسیانی، رامین ناصر نصیر، علی شادمان، خسرو پسیانی، پگاه کاظمی، آیناز آذرهوش، مهسا طهماسبی و راد پور جبار ایفای نقش می کنند. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 60 هزار تومان است.

 

نمایش «شیروانی داغ» نوشته  ایوب آقاخانی و رضا بهاروند٬ بر اساس «گربه روی شیروانی داغ» اثر تنسی ویلیامز و کارگردانی ایوب آقاخانی ساعت 20:30  در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در این نمایش وحید آقاپور، نسیم ادبی، لیلا بلوکات، امیرعلی دانایی، فرید سجادی حسینی، فریبا متخصص و وحید نفر بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:موعد‍ همیشگی جمع شدن خانواده کنار هم. اما این بار،هرکس به دلیلی اینجاست. هرکس به خاطر دروغی اینجاست... روی یک شیروانی داغ. بهای بلیط این نمایش45 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

موافقت با مرگ در محراب

نمایش «لطفا با مرگ من موافقت کنید» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی کوروش ساسانیان ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. در این نمایش النا آهی، جواد اینانلو، علیرضا دهقانی، کوروش ساسانیان و ماندانا عبقری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:جوانی برای پایان دردهایش از رئیس جمهور درخواست دارد با اتانازی او موافقت کند. بهای بلیط این نمایش 45 دقیقه‌ای 20 هزار تومان تعیین شده است.

 

دو نمایش در خانه هنرمندان

نمایش «گربه ها و آقاها» به نویسندگی حسین امرایی و کارگردانی احسان بیات فر ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود. در این نمایش  لادن نازی، مسعود رمضانی، محدرضا جمشید‌پی، احسان بیات‌فر، حسین امرایی و علی میری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هر کس به خورشید پشت کند، جز سایه‌ی خود چیزی نمی‌بیند. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد. 

 

نمایش«لغزش آنی کلام» به نویسندگی و کارگردانی  امید مشهدی و نازنین بهرام ساعت 19:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش محمد اسد، نازنین بهرام، ثمره جوهرچی، حامد حسین زاده، امیرحسین حسینی، رضا حیدری نیا و نیلوفر شایانی ایفای نقش می کنند. در خلاصه این نمایش آمده: میلیون ها سال قبل انسان همانند حیوان زندگی می کرد، سپس اتفاقی رخ داد که قدرت تخیل بر او اشکار شد...آموختیم که حرف بزنیم. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

تالار مولوی و چهار نمایش

نمایش «تجزیه» به نویسندگی صبا نجاتی و کارگردانی مرتضا جلیل دوست ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا میشود. در این نمایش :عرفان امین، مصطفا امیری، صبا نجاتی، کمال کلانتر، عماد درویشی، اسماعیل کمالی دهقان، المیرا آشفته، آرش رفیعی و نفیسه زارع بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مادر یک خانواده خودش را در رودخانه غرق می کند و از آن زمان اعضای خانواده تجزیه و تکثیر می شوند.کمی بعد خانه شان هم تکثیر و خروج از آن غیر ممکن می شود. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «هار» به نویسندگی و کارگردانی حسین پوریانی فر ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی به صحنه می‌رود. در این نمایش علیرضا آشوری، سپندار اعلم، میلاد افواج، مرصاد بورقان، متین حبیبیان، علی اصغر حسینی، شهاب رحمانی، اکبر سلمانی اله دادی، مهدی قربانی، جواد کارگر، بردیا مشهودی و نرگس نیک سیرت ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: این یک کت واک است. «هار» نمایش برگزیده٬ تندیس بهترین کارگردانی٬کارگردان برگزیده٬ تندیس بهترین طراحی لباس و لوح تقدیر بهترین موسیقی از بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را دارد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه‌ای 25 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «باد می وزد» به نویسندگی و کارگردانی امیر نجفی ساعت 17:30 در سالن کوچک تالار مولوی اجرا می‌شود. در این نمایش زهرا مهرابی و موژان کردی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: یک شب در خوابگاه دختران برای یکی از دختران دانشجو اتفاقی افتاده و حراست از آن با خبر شده. بهای بلیط نمایش 25 هزار تومان است. 

 

نمایش «پاره سنگ در جیب هایش» به نویسندگی مری جونز و کارگردانی مجید سید آبادی ساعت 19:30 در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می رود. در این نمایش صادق برقعی و وحید منتظری بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: میخوایم فیلمی بسازیم که توش سیاه لشگرا بشن ستاره و ستاره ها بشن سیاه‌لشگر فیلم. بهای بلیط این نمایش 65 دقیقه ای 25 هزار تومان تعیین شده است.


همین حوالی حوزه هنری

نمایش «دو استکان چای داغ» به نویسندگی یلدا منتظری و کارگردانی مهدی رحیمی سده ساعت 18 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. در این نمایش مهدی رحیمی و سیاوش جامع بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در یک کلینیک روانپزشکی در آلمان، طاهر بیمار اعصاب و روان دوران جنگ با فواد پزشک روانشناس عراقی بعد از سالها رو به رو می‌شود. آنها در دوران جنگ در وضعیتی کاملا متفاوت با هم رو به رو شدند، در شرایطی که نیروهای بعثی از طاهر اعتراف میگرفتن او پزشک معالج و احیا کننده او برای باز جویی مجدد بوده. طاهر در پروسه روان درمانی فواد را به یاد می آورد. حالا شرایط میان آنها متفاوت است. بهای بلیط این نمایش 50 دقیقه‌ای 20 هزار تومان می‌باشد.

 

نمایش «همین حوالی» به نویسندگی رضا بهرامی و کارگردانی کهبد تاراج ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می رود. در این نمایش امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی، کامبیز نیک‌آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: حاج‌کاظم سرباز در حال مرگ است و دو روز مانده به تحویل سال جدید. بهای بلیط این نمایش 70 دقیقه ای 20 هزار تومان است.

 

رضای رضوان در اداره تئاتر

نمایش «رضای رضوان» به نویسندگی و کارگردانی هدی آهنگر ساعت 19:45 در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود. در این نمایش :محمد حسین ممیززاده.، محمد آهنگر، رضا رمضانی و هدی آهنگر بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: رضوان دلدار دم بخت است و لنگ خرید جهیزیه. پدر که رفتگر است و به تنگنا رسیده برای رهایی از وضع بد مالی و خرید جهیزیه نامه استمدادی می‌نویسد. نامه به دست پزشکی می‌افتد که خادم افتخاری حرم امام رضاست. دکتر می‌خواهد به صورت گمنام به او کمک کند که این ماجرا باعث بروز اتفاقات عجیبی می‌شود. خادم کارکشته ای در صدد رفع این مشکل بر میاید که اتفاق وحشتناکی رخ می‌دهد. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 15 هزار تومان می‌باشد.

 

خاک شیرین سرو

نمایش «خاک شیرین» نوشته حامد مکملی و کارگردانی علی برجی ساعت 19 در تماشاخانه سرو اجرا می شود. در این نمایش بهار ارجمند، محمد بی ریا، محمدرضا آزادفر، بهزاد رحمتی، محمود رضا فراهانی سهیل قاسم خانی، سلیمان مختاری، حسین دهنوی، محمدجواد مقصودی و سینا حسامی فر ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: نوری متوجه شروع جنگ شده و به دنبال نامزدش به کردستان آمده تا او را با خود ببرد. ولی هژار پسر عموی شیرین که او هم دلداده شیرین است مانع این کار می‌شود. بهای بلیط این نمایش 60 دقیقه ای 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.  

 




نظرات کاربران