در حال بارگذاری ...
کریم اکبری مبارکه عنوان کرد:

«دهکده هاپوخان» به موضوعات میهن‌پرستی و عبور از تحریم‌ها می‌پردازد

کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که پرداختن به موضوعات میهن‌پرستی و عبور از تحریم‌ها و مقابله با دشمنان کشور ازجمله مواردی است که «دهکده هاپوخان» به سراغ آن‌ها رفته است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نمایش کریم اکبری مبارکه بازیگر سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم بخش گفت: «دهکده هاپوخان» نمایش بسیار جذابی برای کودکان و نوجوانانی است که با انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی در جهت تصمیم‌گیری و تصمیم سازی این قشر آینده‌ساز کشور نقش مهمی را داشته است.
وی افزود: نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» جزء چند کار کودکی است که برای تولیدش هزینه و دلسوزی شده است آن هم در دوره ای که همه دنبال این هستند که با کمترین هزینه، نمایش خود را پیش ببرند؛ اما حسین عالم بخش در این نمایش سنگ تمام گذاشته و نمونه های موفق آن را می توان در طراحی دکور، گروه بازیگری و عوامل پشت صحنه دید.
این هنرمند سینما و تلویزیون با بیان اینکه در این نمایش شاهد موضوعات بکر و جذابی هستیم که کمتر در تئاتر به آن اشاره شده است، تصریح کرد: پرداختن به موضوعات میهن‌پرستی و عبور از تحریم‌ها و مقابله با دشمنان کشور ازجمله مواردی است که «دهکده هاپوخان» به سراغ آن‌ها رفته است.
اکبری مبارکه اضافه کرد: ما به بچه ها نمی توانیم تمام شرایط انقلاب را بگوییم؛ اما مهم آن فکری است که می تواند بر روی آن تأثیر بگذارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: گوش کردن به حرف بزرگترها، گول زرق و برق ها را نخوردن، دروغ نگفتن و اینکه شهامت بیان اشتباه را داشتن از پیام های این نمایش بوده که به خوبی در نمایش اجرا به آن اشاره شده است.
اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است.
حمدرضا بهروز مجری برنامه رنگین کمان به عنوان بازیگر و محمد رحمانی، مرجان نامورآراد، رها یزدانی، روشنک حاجی‌زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد میدانی، مسعود جلالی‌راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری به عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می پردازند.
برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: محمد رحمانی دستیار کارگردان، معین جواهری ساخت موسیقی، اکرم صانعی طراح عروسک، شیدا درخواستی طراح صحنه، اعظم توکلی زاده روابط عمومی، رامین سفری مشاور رسانه ای، عباس کرمی مشاور تبلیغات و فضای مجازی، حسین بنیاد مسئول هماهنگی و برنامه ریزی و علیرضا یافتیان مسئول پشتیبانی.
نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مدت 30 روز تا آخر آذر ماه، در 2 نوبت صبح و شب در سالن فرهنگسرای گلستان اجرا می شود.




مطالب مرتبط

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف باشند، یکی از نمودهای این رویکرد را برگزاری جشنواره تئاتر شبستان دانست.

|

نظرات کاربران