در حال بارگذاری ...
افسانه بایگان در نشست هنرمندان یاسوج گفت:

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی دارد

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های فرهنگی و هنری خوبی دارند که حمایت اجتماعی و دولتی از هنرمندان استان ضروری است.

به گزارش ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، افسانه بایگان گفت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های فرهنگی و هنری خوبی دارند که حمایت اجتماعی و دولتی از هنرمندان استان ضروری است.

بایگان با بیان اینکه طی این سفر و گفتگو با فعالین فرهنگی، پتانسیل ها، بضاعت ها،  نداشته ها و نقاط قوت حوزه هنر و فرهنگ استان مطرح شد، خواستار توجه بیش از پیش به این بخش شد.

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: استفاده از ظرفیت دانشکده و آموزش ها با محوریت برگزاری کلاس تربیت معنوی هنرجویان به ارزیابی صحیح این حوزه کمک می کند.

افسانه بایگان در نشست با هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد که به همت واحد نمایش حوزه هنری استان برگزار شد، افزود: در حال حاضر کلاس تربیت معنوی در دانشکده ها نداریم و ارزیابی خلاقیت هنرجو اجرایی نمی شود.

بایگان با بیان اینکه باید ارزیابی خلاقیت هنرجویان در آموزش ها مورد توجه قرار بگیرد، ابراز داشت: تحقق آزمون خلاقیت سنجی در دانشکده ها مهم است.

بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با تاکید بر اینکه شاخک های حسی کسانی که گرایش هنری را می پذیرند حساس تر است، گفت: باید در این مسیر با شفافیت حرکت کرده و همه نقاب ها را برداریم.

وی افزود: باید در ابتدا تکلیف خود را با خود مشخص کنیم که برای چه به کار هنری روی آورده ایم و انگیزه ما چه بوده است.

بایگان تصریح کرد: انسان پر از امکان بالقوه است و بالفعل شدنش برای کسانی که شاخک های قوی تری دارند به شکل مطلوبی محقق می شود.

وی ابراز داشت: هنرمند باید نسبت به کانال های خود حساس باشد و زیبایی ها را ببیند.

بایگان دیدن کمال و زیبایی در اوج هرج و مرج را یک ظرفیت مهم دانست و گفت: تربیت کردن حواس ظاهری و باطنی در مسیر هنرمند مهم است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران