در حال بارگذاری ...
با اجرای چهار نمایش

رپرتوار نمایش‌های کودک و نوجوان در «ایران تماشا» برگزار می‌شود

در یک رپرتوار ویژه کودکان و نوجوانان چهار نمایش «خاله پیرزن مهربان»، «علیمردان خان»، «خاله سوسکه» و «آدم برفی» تا پایان آذرماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه ایران تماشا به روی صحنه می‌روند.

به گزارش ایران تئاتر در خلاصه داستان و شیوه اجرای هریک از این چهار نمایش آمده است:
نمایش «خاله پیرزن مهربان» داستانی اقتباسی از قصه میهمان ناخوانده با نویسندگی و کارگردانی سینا نورائی است که به‌صورت موزیکال (موسیقی زنده) به روی صحنه رفته و با استقبال مخاطبان روبرو شده است.
نمایش «علیمردان خان» نیز با کارگردانی سینا نورائی به شیوه روایت نمایش گونه از یک قصه فولکلور به‌صورت روایی و موزیکال هر هفته به روی صحنه می‌رود.
نمایش «خاله سوسکه» بر اساس قصه خاطره‌انگیز و فولکلور با همین نام، به شیوه تلفیقی عروسک و بازیگر و با بهره‌مندی از موسیقی زنده برای نوجوانان و بزرگسالان به روی صحنه است. در خلاصه داستان خاله سوسکه می‌خوانیم: دختربچه‌ای که (خاله سوسکه) است برای کمک به شرایط زندگی خودش و اوضاع اقتصادی پدرش، به قصد ازدواج راهی شهر همدان می‌شود که در بین راه با اشخاصی مواجه می‌شود.
نمایش «آدم برفی» نیز به نویسندگی مهدی مهدی‌آبادی و کارگردانی آنا نمکچیان ماجرای آدم برفی مهربانی است که با برف به دنیا می آید و با مهربانی و بخشندگی؛ همه دارایی خود را به موجودات پیرامونش می‌بخشد.
روزها و سانس‌های اجرای این آثار نمایشی به این شرح است:
نمایش آدم برفی؛ پنجشنبه ۲۲ و جمعه سی‌ام آذرماه ساعت ۱۷ و نمایش علیمردان خان در ساعت ۱۸ به روی صحنه خواهند رفت.
نمایش خاله سوسکه؛ جمعه ۲۳ و پنجشنبه ۲۹ آذرماه ساعت ۱۷ و نمایش خاله پیرزن مهربان ساعت ۱۸ به روی صحنه خواهند رفت.
در پایان گفتنی است؛ علاقه‌مندان تماشای این آثار نمایشی برای رزرو و خرید بلیت می‌توانند به سایت تیوال یا به‌صورت حضوری به گیشه تماشاخانه ایران تماشا به نشانی: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بعد از خیابان نجات الهی (ویلا)، کوچه سمنان پلاک ۳ مراجعه نمایند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم

شیرین سپه‌راد، کارگردان نمایش رادیویی «علیمردان‌خان»، می‌گوید موضوع اصلی این اثر، فراموش شدن تعلیم و تربیت درست در جامعه است.

|

نظرات کاربران