در حال بارگذاری ...
محمد حسین اسماعیلی

فصل تئاتر استان تهران منجر به گسترش اجراهای عمومی در استان شده است

محمد حسین اسماعیلی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:فصل تئاتر استان تهران منجر به گسترش اجراهای عمومی نمایش در استان شده است. «فصل تئاتر» عنوان پروژه‌ای است که به اجرای عمومی و دائم تئاتر و آثار نمایشی در شهرستان‌های استان تهران می‌پردازد.

به گزارش ایران تئاتر، محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اهمیت اجرای دائمی آثار نمایشی  اظهار کرد: این کار یک اقدام بسیار پُر اهمیت است و در واقع گام بلندی است که از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برداشته شده است.

وی گفت: فکر اجرای آثار نمایشی در شهرستان‌ها مسئله‌ای است که ما امروز باید روی آن تمرکز کنیم و یکی از نیازهای جدی تئاتر ما است. اتفاقی که تحت عنوان فصل تئاتر در استان تهران شکل گرفته بسیار اتفاق شایسته‌ای‌ست. در واقع باید بگویم که این کار یک اتفاق سازنده‌ای است که در استان انجام شده و اتفاق بسیار خجسته‌ای که می‌تواند به رشد و اعتلای هنر تئاتر در استان تهران کمک ویژه‌ای نماید.

اسماعیلی افزود: حُسن بزرگ این کار، آماده‌سازی اجرا برای مخاطب مردمی است که می‌تواند ثمرات شایسته‌ای برای تئاتر ما داشته باشد و نه یکسری کارهای ویترنی.

او با بیان اینکه اگر امروز فصل تئاتر توانسته موفق عمل کند بی‌شک مدیون برگزاری کارگاه‌های آموزشی است که اساتید زیادی در سال گذشته زحمت برگزاری آنها را کشیدند و کارگاه‌ها را به سرانجام رساندند؛ اظهار کرد: برگزاری «فصل تئاتر» نشان از یک تحول بسیار بزرگ در تئاتر استان تهران دارد و مشخص است که گام‌های بسیار جدی در راه اعتلای تئاتر استان تهران برداشته شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گسترش اجراهای عمومی و تربیت استعدادهای جوان را از خروجی پروژه آموزشی «منجر به اجرا» در انجمن هنرهای نمایشی استان تهران دانست؛ و افزود: اعتقادمان بر این است که زیر بنای مسائل هنری در تمام رشته‌ها بحث آموزش است.

بر همین مبنا در طول سالهای گذشته بحث برپایی کارگاه‌های آموزشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز  و دنبال کردیم .

اسماعیلی با بیان این‌که مهم‌ترین هدف این کارگاه‌ها تولید تئاتر است، عنوان کرد: پرورش و تربیت استعدادهای جوانان و این‌که منجر به تولید تئاتر و گسترش اجراهای عمومی در سطح استان‌ها شود از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خروجی‌های این دوره‌های آموزشی است که در قالب فصل تئاتر متجلی می شود.

وی با بیان این‌که انجمن هنرهای نمایشی استان  تهران قصد دارد در تمام شهرستان‌های استان تهران طرح فصل تئاتر را پایه‌گذاری کند، اظهار کرد: این طرح صد شب اجرای نمایش به صورت پیوسته در یک شهرستان است که تا ١٥٠ شب امکان افزایش اجرا را نیز دارد.

اسماعیلی در پایان عنوان کرد: این طرح تا کنون در شهرهای دماوند، ری، اسلامشهر و پیشوا اجرایی شده و برنامه داریم تا در سایر شهرستان ها به تدریج اجرا گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران