در حال بارگذاری ...
محمودرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایران تئاتر:

کارگاه های همایش برگزیدگان تئاتر استان ها در خدمت تقویت جشنواره  تئاتر فجر است

محمودرضا رحیمی مدیر کارگاه‌های همایش برگزیدگان تئاتر استانی گفت: کارگاه های این همایش در خدمت تقویت ارتقای کیفی جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود.

محمودرضا رحیمی مدیر کارگاه‌های همایش برگزیدگان تئاتر استانی جشنواره تئاتر فجر در گفت و گو با ایران تئاتر در خصوص اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اظهار کرد: کارگاه های این همایش در خدمت تقویت ارتقای کیفی جشنواره تئاتر فجر برگزار می شود و در حقیقت هدیه ای از جانب برگزارکنندگان جشنواره به فعالان تئاتر استان ها است که طی ماه های گذشته نمایش هایی را برای اجرا در جشنوراه تئاتر فجر آماده کرده اند و علاوه بر این همکاری بسیار صمیمانه ای را در برگزاری جشنواره های تئاتر استانی با دبیرخانه جشنواره داشته اند.

این کارگردان و فعال تئاتری همچنین در خصوص نحوۀ پذیرش و تعداد شرکت کنندگان در  این کارگاه ها بیان کرد: در این کارگاه ها مجموعاً 120 نفر از 32 استان کشور حضور دارند. نحوۀ پذیرش و دسته بندی حضور این هنرمندان در کارگاه ها نیز با توجه به علاقه مندی های اظهار شده از سوی این هنرمندان صورت گرفته تا نیازهایی که هر کدام از این گروه ها به آموزش های مورد نظرشان احساس می کنند تا اندازه ای مرتفع گردد و بتوانیم با در اختیار گذاشتن آموزش های علمی و مفید به ارتقای داشته های علمی این فعالان کمک کنیم.

این هنرمند که مدیریت کارگاه های آموزشی همایش تئاتر استانی را بر عهده دارد، در ارتباط با نحوۀ نیازسنجی برای تعیین محتوای کارگاه ها بیان کرد: این نیاز سنجی ها بر اساس داده هایی صورت گرفته که به دنبال مشورت با هیات های داوری و انتخاب جشنواره های استانی حاصل شده است. این هیات ها در جریان بازدیدهای مکرر و مداوم از فعالیت های تئاری استان ها از نزدیک در جریان کمبودها و اولویت های فعالان تئاتر استانی قرار داشته اند و بر این اساس محتوای کارگاه ها را پیش بینی کرده اند.

رحیمی در پایان سخنانش نیز در خصوص سرفصل های آموزشی و محتوایی این کارگاه ها بیان کرد: محتوای این کارگاه ها به ترتیبی که توضیح داده شد در حقیقت به دنبال آسیب شناسی علمی و فنی تئاتر استان ها تعیین شده و به طور عمده بر دو محور بازیگری و خلاقیت در ایده و اجرا متمرکز است. واقعیت این است که طبق مشاهدات انجام شده مسئله خلاقیت در فعالیت های تئاتری در استان ها تا اندازه ای در حال کمرنگ شدن است و ضرورت دارد تا از طریق ارائه آموزش های مفید در این زمینه تحولاتی صورت بگیرد. نکته دیگر این است که پروسه تمرین و  آمادگی های فنی برای اجرای نمایش ها نیز در میان گروه های استانی تا اندازه ای کمرنگ شده و بعضاً مشاهده شده که گروه ها زمان کافی برای آماده کردن نمایش ها در نظر نمی گیرند که این مسئله هم لطمه هایی را به کیفیت های اجرای نمایش ها می زند.




مطالب مرتبط

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

مریم سلیمی*: «روزی روزگاری سمنگان» به نویسندگی نازنین گودرزیان و محمودرضا رحیمی به شخصیت جمعی یا اجتماعی افرادی می‌پردازد که اکنون، پس از سال‌ها دارای یک روح جمعی هستند. همان نسخه جهانی یونگ ...

|

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال

«روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است
بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال

«روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است

محمودرضا رحیمی، کارگردان نمایش «روزی روزگاری سمنگان» با بیان اینکه هیچگاه از تئاتر و کارگردانی دور نبوده است، می‌گوید این نمایش تلفیقی از واقعیت و خیال است از آدم‌های محله‌ای که هر روز شاهد اتفاقاتی اجتماعی_خانوادگی و همچنین حمله موشک‌ها و جنگنده‌های دشمن هستند.

|

نظرات کاربران