در حال بارگذاری ...
با آغاز برگزاری نخستین دوره در تماشاخانه ایرانشهر

امروز و فردا 10 اثر نمایشی در «امکان» بررسی می‌شوند

نخستین دوره «امکان» باهدف عرضه آثار برتر تئاتر دانشگاهی و با حضور گروه‌های دانشجویی از دانشکده‌های تئاتری تهران از امروز ۲۵ آذرماه در سالن ناظرزاده کرمانی، تماشاخانه ایرانشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر در برنامه امروز یکشنبه «امکان» که از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت 5 گروه نمایشی آثار خود را ارائه خواهند داد.
ساعت 10 الی 11 نمایش «لانچر» مسعود صرامی / پویا سعیدی از هنرهای زیبا
ساعت 11 الی 12 نمایش «تعلیم ریتا» محمدحسین پورابولی از سینما تئاتر
ساعت 12 الی 13 نمایش «هملت» امیرحسین یزدی از هنرهای زیبا
ساعت 14 الی 15 نمایش «زندگی در تئاتر» حنیف سلطانی از تربیت مدرس
ساعت 15 الی 16 نمایش «اکوسیستم» پویا یادگاری از سینما تئاتر


همچنین در ادامه این برنامه فردا دوشنبه 26 آذرماه 5 اثر نمایشی دیگر در برنامه «امکان» موردبررسی قرار می‌گیرد.
ساعت 10 الی 11 نمایش «نمی‌دونم فردا چی میشه» آرزو خرم نیا از سوره
 ساعت 11 الی 12 نمایش «اهانت به تماشاچی» امیر اخوان از هنرهای زیبا
ساعت 12 الی 13 نمایش «شیرخشک» نوید معمار کرمانی از هنرهای زیبا
ساعت 14 الی 15 نمایش «جدال سیاه با سگ‌ها» پوریا هدایتی فر از سینما تئاتر
ساعت 15 الی 16 نمایش «با-زی-با» علیرضا اجلی از هنر و معماری
نخستین دوره «امکان» باهدف عرضه آثار برتر تئاتر دانشگاهی و با حضور 16 گروه دانشجویی از دانشکده‌های تئاتری تهران از 25 تا 28 آذرماه در سالن ناظرزاده کرمانی، تماشاخانه ایرانشهر برگزار خواهد شد.
 شورای کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی برگزارکننده این رویداد است و از همه مدیران تئاترهای دولتی و خصوصی، تهیه‌کنندگان، مدیران تولید و هنرمندان تئاتر برای شرکت در این برنامه دعوت به عمل‌آورده است.
در نخستین دوره «امکان» نمونه آثار (Showcase) تئاتر دانشگاهی برای مدعوین این رویداد معارفه می‌شوند و برای اولین بار دانشجویان -به‌عنوان تولیدکننده آثار نمایشی- بی‌واسطه آثار خود را به دیگر صنوف تئاتری معرفی کنند.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران