در حال بارگذاری ...
مهرنوش دارا کارگردان «کاترپیلار» و «چرا خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارند»:

کودکان 4 تا 12 ساله روی صحنه بازی درخشانی دارند

«کاترپیلار» و «چرا خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارند»، نام دو نمایش است که در ساعت ۱۸ در سالن استاد جمشید مشایخی به روی صحنه می‌رود و تا تاریخ ۳۰ آذرماه ادامه دارد. کارگردانی این دو نمایش بر عهده مهرنوش دارا است و نقش‌آفرینان آن کودکان هستند.

به گزارش ایران تئاتر مهرنوش دارا درباره «کاترپیلار» و «چرا خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارند» گفت: هر دو نمایش، شاد و همراه با موسیقی هستند. البته بُعد آموزشی نیز در آن مد نظر قرار گرفته؛ «خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارند» به این مبحث می پردازد که بچه ها حرفی را که درباره آن اطلاعی ندارند نپذیرند و «کاترپیلار» حاوی این پیام است که بچه ها باید برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود تلاش کنند.
وی درباره نحوه اجرا افزود: جالب این است که هر شب هر دو نمایش اجرا می شود اما توسط دو گروه مختلف. به این صورت که یک گروه هر دو نمایش را در یک شب اجرا می کنند و گروه بعدی نیز هر دو نمایش را در شب بعدی. دارا دلیل این امر را، کم بودن سن بازیگران و طولانی بودن بازی آنان در روی صحنه دانست که به تبع آن بازیگران ممکن است دچار خستگی و یا بیماری شوند.
کارگردان کاترپیلار و چرا خرس‌ها دم‌های کوتاهی دارند، به استقبال بسیار خوب خانواده ها از نمایش ها اشاره کرد و گفت: مهمانان ما نیز به مانند آقای مجید قناد و خانم مریم کاظمی که خود در حیطه کودک فعال هستند، نمایش ها را جذاب دانستند.
این فعال حوزه کودک که در آموزشگاه های مختلفی به تدریس تئاتر برای کودکان می پردازد گفت: هم بزرگسالان می توانند در تئاتر کودک بازی کنند و هم کودکان می توانند در تئاتر کودک به ایفای نقش بپردازند اما من حالت دوم را می پسندم. ما در این دو نمایش شاهد تئاتر کودک به معنای واقعی آن هستیم؛ به این دلیل که در نمایش ما تمام بازیگران کودک هستند و این کودکان 4 تا 12 ساله، روی صحنه بازی درخشانی دارند؛ با بدن و بیان عالی،‌ بدون برخورد و آسیب فیزیکی، بدون فراموشی دیالوگ، با سکوت ها و خنده های بجا و با ورود و خروج های منظم. آنها رقص چارلی چاپلین و رقص لرل هاردی را نیز در صحنه اجرا می کنند. همچنین برخی از بازیگران چهره هستند و دارای تجربه موفق بازیگری در تئاتر و سینما و تلویزیون.




نظرات کاربران