در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

شروع زمستان و 30 نمایش

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های خصوصی با ۳۰ اجرا از تئاتر دوستان میزبانی می کنند. می خواهیم نمایش هایی که در هفته اول ماه میهمان این سالن ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در اوایل اولین ماه از چهارمین فصل سال 97 هستند. پردیس تئاتر شهرزاد با 3 سالن از 9 نمایش میزبانی می‌کند و خانه نمایش مهرگان در دو سالن پذیرای 8 اجرا است. همچنان در این هفته نمایش‌هایی همچون «سندروم استهکلم»، «محبوبه‌ها» و... روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کنند. در متن پیش‌رو نمایش‌هایی را که در هفته اول دی ماه میهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

9 نمایش در شهرزاد

نمایش «مده‌آی سن‌مدار» نوشته آنکا ویسده و به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی ساعت 20:15 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش الیکا عبدالرزاقی، احمد ساعتچیان و مهدی بجستانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: آنی لومرسیه به همراه همسرش دومینیک در شهر کوچک سن مدار زندگی آرامی را می گذرانند، تا اینکه با ورود شخصیتی به نام فلیکس از پنجره ی خانه، زندگی آن ها دچار تحولات عجیبی می شود. بهای بلیط نمایش 40000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «شب» به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی ساعت 21:15 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش بهنوش بختیاری و سروش جمشیدی ایفای نقش می‌کند. بهای بلیط نمایش 40000، 45000 50000 و 60000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «هدیه جشن سالگرد» براساس متنی از افشین هاشمی و کارگردانی مجید فرهاد ساعت 20:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش مهدی کوشکی و آذین نظری بازی می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: امشب جشن سالگرد ازدواج منه ، همتون دعوتید ، فقط به صرف شام. بهای بلیط نمایش 36000 تومان است.

 

نمایش «جنون(سایکوسیس 4:48)» به نویسندگی سارا کین و کارگردانی ریحانه نبی‌یان ساعت 19:15 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش شبنم قربانی و علیرضا شریعتی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایشنامه درباره انسان امروز است. انسان‌هایی که حقیقت را فهمیده اند و درد و رنج این فهمیدن را با تمام گوشت و پوست و استخوان خود درک کرده اند. داستان درباره فریاد های هذیان گونه ی انسانهایی است که نه می توانند جامعه ی پر از تزویز را تحمل کنند و نه می توانند وجود خود به عنوان عضوی از این جامعه را تحمل کنند و بنابراین راهی جز پذیرفتن انگ دیوانه بودن ندارند. آدم‌هایی که اتفاقا عشق را به خوبی می فهمند و لمس میکنند اما جامعه امروز را شایسته ابراز آن نمی‌دانند. بهای بلیط نمایش 35000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «بازیافتی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی رضا حیدری ساعت 21:15 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش  نادر فلاح، امیرکربلایی زاده، الهام شعبانی، مهدی برومند و علی پویا قاسمی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مهمانانی به یک مهمانی در ناکجا آباد دعوت شده اند، نه مهمان و نه میزبان می دانند اینجا کجاست. میخی زنگ زده، سرنگی شکسته شده، سیگاری کشیده شده، آدامسی جویده شده ، و یکی که گوشه ای کناری نظاره می کند. بهای بلیط نمایش 40000 تومان در نظر گرفته شده است.
 

نمایش «گذر لوطی هاشم» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردانی حسین تبریزی ساعت 19:30 در سالن 1 پردیس تئاتر شهراد به صحنه می‌رود. در این نمایش شهرام عبدلی، فقیهه سلطانی، سیاوش خیرابی، زهرا جهرمی، محمدرضا ژاله، جواد پورزند، علی رضا ناصحی، علی موسویان، افشین غیاثی، حامد بیسادی، علی بنائی، پیمان صحرایی، مجتبی قریشی و فرشاد قهرمانیان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: این نمایش یک روایت عاشقانه است که در اوائل دوره پهلوی اول می‌گذرد و داستان عشق لیلا را روایت می‌کند. او ۱۰ سال چشم انتظار پسرعمویش نادر است که تحصیلاتش را در فرنگ به پایان رسانده. با برگشتن نادر به ایران، فرخ، لوطی اول پایتخت که در غیاب نادر چندین نوبه از لیلا خواستگاری کرده بود، باعث بروز مشکلاتی می‌شود. بهای بلیط نمایش 35000 تومان است.

 

نمایش «نم زده» به نویسندگی محمد رمضانی و کارگردانی بهشاد رسولی ساعت 19:30 و 21:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش نگین سلیمانی و محمد رمضانی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: مشکلمون خیلی بزرگتر از چیزیه که حتی فکرشو می‌کردیم. روح، توهم، خاطره. اون حتی نیست که بره. اون رفته، خیلی وقته رفته. بدون اون نمی‌تونم. منم می‌رم. بهای بلیط نمایش 40000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «بدون تماشاگر» نوشته ابولفضل کاهانی و کارگردانی امیر اخوین ساعت 19:15 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش علی سرابی و آزاده صمدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: ن سوئد درس خوندم. کارشناس ادبیات نمایشی از استکهلم. شما تا به حال سوئد رفتی؟ بهای بلیط نمایش 30000، 40000 و 50000 تعیین شده است.

 

نمایش(استندآپ کمدی) «جایزه داروین» به نویسندگی و کارگردانی علی معتضدی ساعت 17:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش محمد معتضدی، شادی هاشملو، آراد اسکندری، مهتاب وجدانی، پردیس کریمی، محمدرضا محمودپور و ساینا رضا نژاد بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: باور می کنید آدم رو میشه فریز کرد و سالم نگهداری کرد؟ باور می کنید آدم قبلا میمون و ماهی و پلانکتون بوده تازگیها شده آدم؟ اگه خواستید این دوتا ی قبلی رو باور نکنید ولی باور کنید : خیال بهترین چیز عالمه! ...دقیقا همونطوره که دلت می خواد. بهای بلیط نمایش 28000 و 40000 تومان است.


تن‌شوری در تئاتر مستقل تهران

نمایش «تن‌شوری» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی ساعت 18 و 21 در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود. در این نمایش پانته‌آ پناهی ها و صابر ابر بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش که بر اساس سریال تلویزیونی صحنه هایی از یک زناشویی اثر اینگمار برگمان است؛ آمده: این نمایش برشی از یک زندگی زناشویی است. رویکرد این نمایش، نگاه کردن به زندگی این زوج با شیوه تئاتر درمانی یا «سایکو درام» است. در تعریف تئاتر درمانی آمده است: «نوعی کاوش علمی جهت دریافت حقیقت از طریق شیوه‌های نمایشی است.» بهای بلیط نمایش 60000 و 40000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

تئاتر باران؛ میزبان دو نمایش

نمایش «هتل کوهستانی» به نویسندگی واسلاو هاول و کارگردانی آریو راقب کیانی ساعت 19 در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش روزبه انصاری، سروش بشارتی، شهاب حیدری، میرحسین نونچی، نازنین مهر، ریحانه جهانی، مهرنوش مسعودیان، مجید وهابی، بهار موسوی، کوشا نشتایی، رضا گرشاسبی، سپنتا سکوتی و بهزاد کریمی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: حتما نیستم! واقعا وجود دارم یا این که... بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «داشتی عاشقونه باهام حرف میزدی» به نویسندگی و کارگردانی علی بابایی ساعت 17 در تئاتر باران به صحنه می‌رود. در این نمایش علی بابایی، رویا جزینی، سمانه شعاعی و امیر رضا ملکی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سحر زنی است که عاشق زندگی در خارج از کشور است و به هر قیمتی میخواهد از ایران مهاجرت کند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان تعیین شده است.

 

عمارت نوفل لوشاتو؛ 3 نمایش

نمایش«مرد و اسلحه» به نویسندگی جرج برناردشاو و کارگردانی رسول قادری ساعت 20:45 در سالن 2 عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش حمید رضا رکنی، مجید وزیری، تینا عاقل نژاد، محمد حسن ثنایی، نگین غفاری، پریسا علیزاده، رویا نادری و رسول قادری ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در زمان جنگ بلغارستان سربازی از جبهه مخالف فرار کرده و به اتاق خانه‌ای پناه می آورد که دختر خانواده آنجاست دختر او را نجات می‌دهد، جنگ به پایان می‌رسد و پدر خانواده به خانه باز می‌گردد و ماجراهایی که از اینجا رقم می‌خورد. رفت بهای بلیط این نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «مردی به نام اوهه» به نویسندگی اسلاومیر مروژک و کارگردانی بهرام سروری‌نژاد ساعت 21 در سالن 1 عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش سامان توحیدی، شایان خدامی، محمدجواد ذوالقدر، آتوسا راستی، عسل سادات‌اصفهانی، بهرام سروری‌نژاد، هورداد سروری‌نژاد، محمدرضا قلمبر، کامیار محبی و ندا نوری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در منزل مردی به نام پیوتر اوهه اتفاق عجیب و غریبی می‌افتد. ببری در لوله‌ی حمام پیدا می‌شود! این خبر توسط کارمند رسمی به خانواده داده می‌شود و این تازه آغاز ماجراست. اقشار مختلف جامعه از این اتفاق سواستفاده می‌کنند تا جایی‌که برای تفریح یک مهاراجه منزل اوهه را تبدیل به جنگل و سیرک می‌کنند. در نهایت برای خدشه‌دار نشدن روابط دو کشور. بهای بلیط این نمایش 45000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «انحراف موقت» به نویسندگی و کارگردانی بهنام حجتی ساعت 19:30 در سالن 2 عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در این نمایش نیما خطیب شاد و ریحانه مسگری بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: انسان خود احساس است احساسی دشوار متولد می شود عاشق می شود می میرد انسان خود احساس است احساسی دشوار و ما به کجای اینهمه وهم آویخته شده ایم به کجای این دایره ی سرگردان این افسانه ی پریشان که از آدم تا حوایمان سرگردان بودند و سرگردان هستیم. بهای بلیط نمایش 25000 تومان تعیین شده است.

 

 مهرگان؛ میزبان نمایشی جدید

نمایش«محبوبه‌ها» به نویسندگی نوشین تبریزی و کارگردانی ژاله صامتی ساعت 19:30 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش بهناز نازی، معصومه رحمانی، مارال فرجاد، ژاله صامتی، کتانه افشاری نژاد، پریسا محمدی و نوشین تبریزی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اثری درباره‌ی روابط و اتفاقات اجتماعی و انسانی. بهای بلیط این نمایش 30000 و 40000 تومان است.

 

نمایش«از اونور کارائیب کشوندیش اینجا چیکار!؟» به نویسندگی نگار دوستی ثانی و کارگردانی سمیرا مهدوی ساعت 19 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش پژمان عبدی، محمدعلی حسینعلی پور، حامد فعال، آنالی شکوری و راحله طاهری ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

نمایش «لاله‌زار، هتل کاتوزیان» به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی ساعت 20:30 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش داوود داداشی (حسن سیاه)، فرج الله گلسفیدی (سید حسین)، جلیل فرجاد (مانوک کاتوزیان)، اردلان شجاع کاوه (سرپاس مقتدی)، شهره قمر (فیروزه پرتو)، مهدی مقدم (هدایت مطلق)، حسین مسافر (احمد کسمایی، حسین احمدخانی (پاسبان عزیزی)، مهدی کازرانی (پاسبان مکتبی) و رضا روستا (دکتر احمدی) بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: در خیابان لاله زار، چند تماشاخانه تاتر در حال افتتاح شدن است... عده ای از اقصی نقاط ایران و حتی خارج از کشور برای جشن افتتاحیه در یکی از هتل های خیابان لاله زار اتاق رزرو می کنند... در هتل کاتوزیان اتفاقات عجیبی می افتد. بهای بلیط نمایش 40000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «به دنیا خوش آمدید» به نویسندگی و کارگردانی پارسا ذوالفقاری ساعت 17 در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان به صحنه می رود. در این نمایش سحر احسانی، زهرا ایران نژاد، غزال راه آورد، مهسا سیاری، فرشاد فعال، غزال قربانی، صادق کاهانی، حسین لطفی، نیما میرزا حسین و امیررضا نظری ایفای نقش می کنند. در خلاصه نمایش آمده: اینجا اسمش دنیاست. اگه هنوز نمی دونین دنیا چجور جاییه بعد از شنیدن داستانایی که اینجا بودن و آدمایی که اینجا نبودن تازه بهتون می گم به دنیا خوش آمدید. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان می باشد. 

 

نمایش «معرفی می کنم شوهرم آقای پیچازی» به نویسندگی گیتی بایندر وکارگردانی محسن شکری ساعت 21:15 در سالن شماره 2 خانه نمایش مهرگان اجرا می شود. در این نمایش حامد اسدی، عرفان بابایی، پاشا تیموری، وحید زارعی، سها علیمرادی، زهره موسی زاده و پارسا قره داغی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان دردناک تنهایی انسانها را بیان میکند به شکلی که شرایطی به وجود می آید تا شخصی خود را به حدی تنها میداند که ...باشد که این نمایش چراغی بر رابطه های متروک روشن کند. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «شی آف» به نویسندگی و کارگردانی داوود پورحمزه ساعت 20 در سالن شماره 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش مصطفی لطیفی خواه، شیرین صفایی، محمد فراهانی، یلدا تحویلدار، الناز شهبازی و داوود پورحمزه ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان است. 

 

نمایش «شایعه بی‌اساس» به نویسندگی شهرام زرگر و کارگردانی شبنم قلی‌خانی ساعت 19:30 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش ابراهیم انتخابی نیکو، سعید آجرلو، شهاب کلانتری، محدثه تقی زاده، ‌محمد حاجی محمدی، محمد بختیاری، مسعود بیات، الهه جامی، مبینا عسگری، مهدی رحیمی، ماکان سیگارچی، محمدرضا نیکزاد، فاطمه حسینی، فاطمه شریعتی، فاطمه گرمابدری، مژگان حسن پور، فاطمه گنجی، احسان سلمانی، برهان جان نثاری، محمد غریبی جز، زهرا مهربان شاد، سعید ره نورد، ‌مهدی افشاری و گلناز شیرانی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: گاهی وقتا یه شایعه سرنوشت آدما رو تغییر می‌ده، گاهی وقتا هم تقدیر سرنوشت ما رو می‌سازه! بهای بلیط نمایش 30000 در نظر گرفته شده است. 

 

نمایش «مانیفست تلخ به روایت من» به نویسندگی داریوش کیا و کارگردانی بهار براتی ساعت 17 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش بهار براتی و وحید حاجی‌زاده بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان زنی است که مبتلا به ایدز میشود و احساس میکند همسرش به او خیانت کرده و مدتی را در آسایشگاه به سر میبرد صداهایی زندگی اش راپر کرده و تصور میکند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان است.

 

دو نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم 

نمایش «خوابگردی - وادی اول: نیکوتین» به نویسندگی نسیم خراشادی زاده و کارگردانی و بازی علی تاجمیر ساعت 22:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: مصائب ترک سیگار بعد از یک عاشقانه. بهای بلیط نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «بیست‌وپنج درصد» به نویسندگی و کارگردانی غزال حسینی ساعت 19:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می شود. در این نمایش هامون سیدی، فرزانه شجاعی، پوریا توکل خواه، محمدرضا یعقوب کاظمی، محمد حسن هاشمی و غزال حسینی بازی می کنند. در خلاصه نمایش آمده: این نمایش شاید آغاز تمام دردهای آدمی از به تعویق انداختن پانسمان زخمی باشد که گمان می کردیم سطحی است و زود خوب می شود اما اینطور نبود. بهای بلیط نمایش 35000 تومان می باشد. 

 

سه نمایش در شانو

نمایش «کافکا با من سخن بگو» به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی ساعت 19:30 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش مرجان آقانوری، سونیا فاروقی، دنیا گفتاری، شهزاد وجدانی و نوید نوروزی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: فرانتس کافکا به تن خویش، همراه با چهار زن که نماد خواهران و عشق های ناکام اویند، از صفحات کتابی گام در صحنه می گذارند که شکواییه ایست بلند و مالامال از رنج، سرکوب، حسرت و طغیان او علیه پدری خودکامه که اینک در تابوت خفته است، غافل از آنکه... بهای بلیط نمایش 30000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «سندِ روم استهکلم» به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی ابراهیمی ساعت 18 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش امیرعلی ابراهیمی، حسین طهماسبی، رها خسروشاهی، سینا آذربایجانی، علی ابراهیم، کسری کیادی، کیارا کیاشمشکی، کیمیا علوب، کیمیا کریمیان، متین نجاتی، محمدرضا آریان صدر، ندا لاهوتی آذر و نغمه اسلامی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: نمایش، شیوه زیستی و روابط بین یازده فرد تحت یک آزمایش روانشناختی را نشان میدهد. ایتالیا؛ 1914: در یک خوابگاه هشت نفر در شش اتاق شبی را بدون اجازه خوابیدن گذرانده اند. حالا صبحگاه است و زندان بان ها با فریاد وارد خوابگاه می شوند: من نمیگم کی شروع کنین ولی اگه دیر شروع کنی؛ نیم ساعت ۴۲. بهای بلیط نمایش 28000 تومان می‌باشد.

 

تماشاخانه مشایخی و یک نمایش

نمایش «شب آوازهایش را می‌خواند» به نویسندگی یون فوسه و کارگردانی مهدی اصغریان ساعت 18 در تماشاخانه استاد مشایخی به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر بشیره نژاد، بهار معین فر، فریبا شفقتی، مجتبی آقایی، رویا فتاحی و مهدی اصغریان ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: هر آنچه در این نمایش به تماشا خواهید نشست؛ شرح محکمه ایست از جدال نفس گیر تضاد ها. از نبرد ذهن هایی بیمار به عادت. و باز تکراری ترین تراژدی تاریخ. بودن یا نبودن...وصف تاراج انسانیت؛ به بهای آمدن؛ بودن؛ شدن و رفتن. این نمایش؛ روایتی ست تلخ از آواز شبانه ی تن هایی محبوس و به زنجیر کشیده شده. آوازی پر درد با نت هایی یخ زده از جنس تاریکی. در سمفونی یک تنهایی خودخواسته. تصویری از یک کابوس دردناک؛ که در بیداری خواهید دید. بهای بلیط نمایش 30000 تومان است.

 

دو نمایش عمارت روبه‌رو

نمایش «شهرزاد»به نویسندگی و کارگردانی سحر محمدی ساعت 19:45 و 20:45 در عمارت روبه‌رو به صحنه می‌رود. در این نمایش تینا یونس‌تبار ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: من کبرا امین سعیدی نام مستعار شهرزاد. تاریخ تولد من ۱۳۲۵ در تهران، در میدان راه آهن ... ورود من به محیط های هنری، یا محیط های سینمایی و تئاتری از کافه شروع می‌شه. بهای بلیط این نمایش 20000 تومان تعیین شده است.

 

نمایش «اوفلیای دوچرخه‌ها» به نویسندگی هستی جعفری جوزانی و کارگردانی هستی جعفری جوزانی و محمدرضا ایزدی ساعت 18 در عمارت روبه‌رو اجرا می‌شود. در این نمایش محمدرضا ایزدی، رضا خسروی، احسان زارع و آراد عبداللهی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: وقتی از افلیا یکی دیگر پیدا می‌شود هملت باید تردیدش را کنار بگذارد و تصمیم بگیرد که کدام افلیا واقعی ست. او بعد از گذشت ۵ سال بالاخره نقشه ای می‌ریزد تا به‌وسیله‌ی آن از بین افلیاها به روش خودشان انتخاب کند اما نقشه پیامدهای فاجعه آمیزی در پی دارد. بهای بلیط نمایش 20000 تومان است.




نظرات کاربران