در حال بارگذاری ...
فرماندار بهبهان و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره اعلام کرد:

تمامی ظرفیت شهر در خدمت جشنواره نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون است

محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان و رئیس شورای سیاست گذاری سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون بهبهان از استفاده از تمامی ظرفیت شهرستان بهبهان برای برگزاری مطلوب این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان و رئیس شورای سیاست گذاری سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون در دیدار با دبیر جشنواره و اعضای ستاد اجرایی جشنواره در محل فرمانداری بهبهان از استفاده از تمامی ظرفیت شهرستان بهبهان برای برگزاری و میزبانی مطلوب و شایسته در شهرستان بهبهان خبر داد.

در ابتدای این نشست مهدی شجاعی دبیر جشنواره و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تشکر از محمد حری فرماندار شهرستان بهبهان برای همکاری در برگزاری جشنواره گفت: دغدغه چندین ساله تمامی هنرمندان بهبهان و به خصوص هنرمندان تئاتر بهبهان برگزاری رویدادهای هنری در بهبهان است که به حمداله در حوزه نمایش این اتفاق در شرف وقوع است و امیدواریم با مدیریت آقای حری این رویداد مهم منطقه ای به نحو شایسته ای در بهبهان برگزار شود.

شجاعی افزود: سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون با حضور پنج استان جنوبی کشور و سه منطقه آزاد در بهبهان برگزار می‌شود و هنرمندان این مناطق آیین و سنت ها خود را در قالب نمایش های صحنه ای، محیطی و پژوهشی در شهرستان بهبهان اجرا خواهند کرد.

در ادامه این نشست ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و دبیر اجرایی جشنواره ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته تاکنون گفت: با هدف تشکیل پایگاهی در حوزه نمایش های آیینی و سنتی در جنوب کشور و پس از موافقت برگزاری این جشنواره در شهریورماه 97 توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و شورای راهبردی تئاتر خوزستان، فراخوان این جشنواره در مهرماه 97 در گستره استان های جنوبی کشور منتشر شد و تاکنون استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان این مناطق از جشنواره به عمل آمده و آثار در سه بخش صحنه ای، محیطی و پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

شکوریان اظهار کرد: در بخش صحنه ای شش اثر و در بخش محیطی نیز شش اثر در جشنواره پذیرفته خواهد شد و این آثار طی سه روز در شهرستان بهبهان با هم به رقابت خواهند پرداخت و روز چهارم آیین اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره ارغون در ادامه گفت: آثار صحنه ای در تالار آفاق و پلاتو خانه فرهنگ و آثار محیطی در سه نقطه شهرستان هم زمان با جشنواره گل نرگس بهبهان برای همشهریان عزیز بهبهانی اجرا می شوند و آیین افتتاحیه نیز با یک شادپیمایی بزرگ برگزار می شود.

در ادامه حجت اله تجلی از پیشکسوتان تئاتر بهبهان ضمن تاکید بر برگزاری این رویداد مهم گفت: با توجه به سابقه فرهنگی بهبهان و لزوم توجه به این مسئله مهم، برگزاری جشنواره نمایش های آیینی سنتی در شهرستان بهبهان تاکیدی بر جایگاه فرهنگی هنری این شهرستان خواهد بود.

در ادامه اباذر محمدحسنی و اشکان لدنی از هنرمندان تئاتر بهبهان ضمن تشکر از مهندس حری فرماندار شهرستان بهبهان برای تشکیل چنین جلسه ای خواستار حمایت و مشارکت سایر دستگاه های شهرستان در برگزاری این رویداد هنری شدند.

در بخش بعدی این نشست محمد حری فرماندار شهرستان بهبهاان و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون ضمن تشکر از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان تئاتر بهبهان برای برگزاری چنین رویداد مهم هنری در بهبهان گفت: ما هر چقدر در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است. زیرا حوزه فرهنگ بسیار وسیع و در جامعه تاثیرگذار است.

محمد حری در ادامه گفت: امسال فرصتی شد تا جشنواره تئاتر نرگس ارغون با جشنواره ملی نرگس بهبهان یکی شوند و این اتفاق به هر دو جشنواره کمک خواهد کرد و تمرکز اصلی جشنواره ملی گل نرگس امسال بر جشنواره تئاتر نرگس ارغون است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: از تمامی ظرفیت ادارات و ارگان های شهرستان برای برگزاری با کیفیت جشنواره در بهبهان استفاده خواهیم کرد و قطعن ما در کنار هنرمندان تئاتر برای میزبانی یک اتفاق خوب و آبرومند در شهرستان بهبهان خواهیم بود.

محمد حری در پایان گفت: تاثیرگذاری هنر تئاتر بسیار زیاد است و ما قطعن می توانیم بسیاری از مفاهیم شهری را از طریق تئاتر به جامعه منتقل کنیم و برگزاری این رویداد نیز با همین هدف انجام می‌گیرد.

 

سومین جشنواره نمایش های آیینی سنتی نرگس ارغون به دبیری مهدی شجاعی با حضور استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد کیش در دیماه 97 به مدت چهار روز در شهرستان بهبهان برگزار می شود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران