در حال بارگذاری ...

امیررضاکوهستانی با «سالگشتگی» و«بی تابستان » به فستیوال های بین المللی می رود

امیررضا کوهستانی تور زمستانی خودرا با حضور نمایش «سالگشتگی» و«بی تابستان »در فستیوال بین‌المللی سانتیاگو و فستیوال لسوگاموندوس آغاز خواهد کرد

به گزارش ایران تئاتر، امیررضا کوهستانی تور زمستانی خود را با حضور نمایش «سالگشتگی» در بیست‌وپنجمین دوره فستیوال بین‌المللی سانتیاگو در شیلی (Festival Internaciona Santiago a Mil) آغاز خواهد کرد. سپس نمایش «بی‌تا بستان» را در روزهای یازدهم و دوازدهم ژانویه در فستیوال (Lesvegamondes) در شهر مولوز کشور فرانسه اجرا خواهد کرد و در ادامه، روزهای ۱۶ و ۱۷ ژانویه همین نمایش را در شهر بازل کشور سوئیس روی صحنه می‌برد و سرانجام با اجرای همین نمایش در روزهای ۱۹ و ۲۰ ژانویه در شهر لاشادوفن کشور سوئیس به تور زمستانی خود در خارج از کشور پایان می‌دهند.

«سالگشتگی» از سوم ژانویه به مدت سه شب در کنار گروه‌هایی از آلمان، بلژیک، برزیل، آرژانتین، کلمبیا، استرالیا و... اجرا خواهد شد. این اثر نمایشی با بازی حسن معجونی و مهین صدری اجرا می‌شود و مضمون آن درباره نمایشنامه «رقص روی لیوان‌ها» اولین اثر نمایشی امیررضا کوهستانی است.

داستان این نمایش درباره این است که قرار است فیلم «رقص روی لیوان‌ها» منتشر شود اما صداهای فیلم خراب است. به همین دلیل بازیگران را خبر می‌کنند تا فیلم را دوبله کنند اما حالا که 12 سال از نگارش و اجرای این نمایش گذشته بازیگران با متن و اجرا چالش دارند همچنین امیررضا کوهستانی در تدارک اجرای نمایش‌های خود در تهران تا پیش از پایان سال است.

گفتنی است نمایش «رقص روی لیوان‌ها» اولین نمایشی است که از امیررضا کوهستانی اجرا شد. این کارگردان جوان، 12 سال پیش این نمایش را با بازی علی معینی و شراره منصورآبادی در جشنواره تئاتر فجر به صحنه برد و خود را به‌عنوان یک هنرمند جوان معرفی کرد.

این نمایش سال 81 در تالار مولوی در قالب اجرای عمومی به صحنه رفت و موردتوجه هنرمندان و تماشاگران تئاتر قرار گرفت




نظرات کاربران