در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی:

ما نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داریم

شهرام کرمی در گفتگوی با صبا به بخشی از این اعتراضات و هجمه‌های که اداره کل هنرهای نمایشی این روزها با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: «ما باید بیشتر از قبل نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داشته باشیم اما بخشی از این اعتراضات هجمه‌های ناعادلانه است»

به گزارش ایران تئاتر به نقل ازصبا شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه با موضوع دست‌فروش‌های اطراف تئاتر شهر و ناراحتی برخی از هنرمندان از این اتفاق به صبا گفت: متأسفانه حضور دست‌فروش‌ها معضل قدیمی تئاتر شهر است و چهره مناسبی برای مکانی که ثبت ملی شده است ایجاد نمی‌کند و همه هنرمندان و شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. ما از ابتدای سال پیگیر ماجرا از طریق شهرداری بوده‌ایم تا با تعاملاتی که داشته‌ایم بتوانیم این مشکل را ساماندهی کنیم. خوشبختانه تفاهم خوبی شکل‌گرفته است تا به شکل اساسی این مشکل برطرف شود و دست‌فروش‌ها از اطراف تئاتر شهر به‌جای دیگری منتقل شوند. ضمن اینکه محوطه پیاده راه تا تالار وحدت جزء طرح جامع شهرداری است و قرار است به گذرگاه فرهنگی و هنری تبدیل شود و اگر این طرح اجرا شود تمام مشکلات اطراف تئاتر شهر برطرف می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما پیگیری‌های لازم را با شهرداری انجام می‌دهیم و با توجه به تعاملات خوبی که داشتیم امیدواریم تا پایان سال مشکلات اطراف تئاتر شهر برطرف شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی از اعتراض یکی از مراجع تقلید نسبت به پوشش هنرمندان در ارتباط با نمایش‌های روی صحنه توضیح داد: ما با احترام به مراجع تقلید موضع خودمان را مشخص کرده‌ایم، توجه به دغدغه‌ی عالمان دینی و مراجع تقلید و پوشش متدین به‌عنوان یک وظیفه برای ما اهمیت دارد و زمانی که از این موضوع باخبر شدیم، رسیدگی کردیم چراکه این نگرانی در رابطه با تعدادی عکس از اجراهای پشت‌صحنه نمایش بود و با اجرای اصلی تفاوت داشته است و این تذکر باعث شد ما با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنیم. در حقیقت چیزی که روی صحنه اتفاق می‌افتد مطابق موازین و قوانین است و بازیگران بنا به‌ضرورت نقش، از کلاه‌گیس استفاده می‌کنند.

وی در پایان از اعتراض دادستانی نسبت به نمایش بینوایان در رابطه باحجاب و اختلاط زن و مرد در نمایش توضیح داد: ما از روز اول روی نمایش‌ها نظارت داریم و در طول اجرا تذکرات لازم را به گروه‌های نمایش می‌دهیم و گزارش‌های کارشناسی حین اجرا را دریافت می‌کنیم و چیزی که موجب ناراحتی دادستانی شده است و مواردی که اشاره‌کرده‌اند در اجرای اصلی و روی صحنه اتفاق نمی‌افتد یعنی اختلاط زن و مرد وجود ندارد، کلاه‌گیس مطابق موازین استفاده می‌شود و اگر موضوعی بود به گروه تذکر لازم را داده‌ایم. گروه کاملاً مقید است و همه موارد را رعایت می‌کند و ما هم نگرانی‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما باید بیشتر از قبل نسبت به نگرانی‌ها و دلسوزی‌ها توجه داشته باشیم؛ اما بخشی از این اعتراضات هجمه‌های ناعادلانه است و هرکسی تلاش می‌کند ایراداتی را نسبت به نمایش‌های روی صحنه گرفته شود. متأسفانه این مشکلات وجود دارد و امیدوارم هرچه زودتر برطرف شود. ما بیشتر از همیشه تلاش می‌کنیم آنچه درروی صحنه اتفاق می‌افتد موجب ناراحتی و نگرانی فردی یا نهاد و سازمانی نباشد؛ و نباید واقعیت را جور دیگری نشان دهیم و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد

در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند

کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و می‌گوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت می‌کنند و تئاتر می‌بینند و امیدوارم نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی ما هم پای‌شان به تئاتر باز شود و صرفا این گونه نباشد که ما ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

نظرات کاربران