در حال بارگذاری ...
9 تا 12 دی در شهرهای رامسر و تنکابن ادامه دارد

ارائه 21 اثر از 15 استان در  جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر

محمد لارتی دبیر علمی«جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر» از ارائه ۲۱ اثر از ۱۵ استان در  جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر خبر داد.

محمد لارتی دبیر علمی«جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر» که از روز گذشته ۹ دی ماه در شهر رامسر کار خود را آغاز کرده، در گفت و گو با ایران تئاتر در خصوص چگونگی برگزاری این رویداد گفت: این جشنواره که پیش از این با عنوان جشنواره ایثار برگزار می شد، در دور جدید فعالیت ها و  در ساز و کار جدید به میزبانی از هنرمندان دانش آموخته رشته های تئاتر، همچنین فعالان تئاتری خانواده های محترم شاهد و ایثارگر اختصاص دارد که در این رویداد فعالیت های خود را ارائه می دهند؛ جشنواره تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر در حقیقت برای شرکت کنندگان در این رویداد جنبۀ آموزشی و تشویقی دارد.

او همچنین در خصوص اهدافی که در این جشنواره دنبال می شود، بیان کرد: موضوعات و مضامین ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت از رویکردهای اصلی در این جشنواره است. همچنین ارائه آثار با مضامین مذهبی و اعتقادی نیز بخشی دیگر از اهداف این رویداد را تامین می کند؛ ضمن اینکه در این دوره مضمون ویژه ای را با عنوان ایثار اجتماعی مد نظر قرار داده ایم که هدف از گنجاندن آن در این جشنواره ترویج ایثار در زندگی و جنبه های مختلف حیات اجتماعی است. این رویداد به طور کلی ارتقاء دانش هنری ، مهارت‏ها و توانمند‌ی‏های هنری هنرمندان جامعه هدف ایثارگری، ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر هنرمندان از طریق رقابت‌‏های سازنده و تعالی بخش، ایجاد فضای همدلی، هم افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت در بین هنرمندان و اساتید، ارج گذاری و معرفی توانمندی‏‌ها و مهارت‏‌های فرهنگی هنری  بالقوه و بالفعل هنرمندان شاهد و ایثارگر،  ایجاد بستر لازم جهت ارتقای دانش،بینش هنری، هنرمندان شاهد و ایثارگر، جذب حداکثری هنرجویان شاهد به فعالیت های فرهنگی در ایجاد جریان فرهنگی مورد نیاز در فضای دانشجویی و تداوم و ثبات اندیشه و هنر در زندگی فردی و اجتماعی هنرمندان جامعه ایثارگری را در برگزاری این رویداد دنبال می کند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید در خصوص بخش های مختلف این جشنواره نیز تشریح کرد: آثاری که در این دوره از جشنواره ارائه می شوند از 15 استان کشور به این رویداد راه یافته اند که در طول برگزاری جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند. به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی بخش ویژه پرده خوانی را در نظر گرفته ایم که در طول برگزاری جشنواره همه روزه در مدارس ابتدایی و متوسطه شهرستان رامسر اجرا می شود. نمایش های صحنه این جشنواره نیز که به ارائه 9 اثر اختصاص دارد در در دانشکده هنر و معماری شهرستان تنکابن روی صحنه می روند. همچنین در بخش خیابانی «جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر»  شاهد اجرای 12 اثر خواهیم بود در میدان امام خمینی و یادمان شهدای گمنام رامسر برای عموم اجرا می شوند. لازم می دانم همینجا از همکاری صمیمانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر کمال قدردانی را داشته باشم که در برگزاری این دوره از جشنواره در کنارمان بودند.

محمد لارتی در خصوص مشارکت هنرمندان در این دوره از «جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر» نیز بیان کرد: به دنبال انتشار فراخوان این دوره از جشنواره 230 اثر به دبیرخانه ارسال شد که هیات انتخاب جشنواره از طریق بازبینی فیلم های ارسال شده آثار منتخب برای ارائه در این رویداد را برگزیدند. در این دوره از جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر ۲۱ اثر نمایشی شامل ۹ نمایش صحنه‌ای و ۱۲ نمایش خیابانی در قالب ۴۴ اجرا توسط گروه‌های هنری و نمایشی از شهرهای مختلف کشور اجرا خواهند داشت که این آثار نمایشی به داوری خواهد رسید و در اختتامیه جشنواره از برگزیدگان این آثار تقدیر بعمل خواهد آمد.

دبیر علمی جشنواره ملی شاهد و ایثارگر درباره هیات داوران این جشنواره هم افزود: دکترقطب الدین صادقی، محمود فرهنگ و دکتر محمدرضا غفاری داوری بخش آثار صحنه ای را بر عهده دارند و امیرحسین شفیعی، وحید لک، محمدرضا درند، فرشاد یاری و علی اسدی نیز داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر هستند.

گفتنی است؛ جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر از ۹تا۱۲ دی ماه در شهر رامسر و تنکابن برگزار می شود و اختتامیه آن نیز با حضور هیئت داوران و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی ۱۲ دی ماه در آمفی تئاتر مرکز همایش های دانشگاه آزاد تنکابن برگزار خواهد شد.

 

 




مطالب مرتبط

محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است
محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است

محمد لارتی، کارگردان نمایش «چند روایت نامرتب» معتقد است هدف نمایش او، نمایان­‌ساختن زخم­‌ها و دردهای ناشی از تنهایی است. زخم­‌ها و دردهایی که نه‌تنها جامعه ما، بلکه همه جوامع جهان با آن‌ها روبه‌رو هستند و درمان این دردها، نیازمند اراده جمعی و بشری است تا این چالش‌ها و ...

|

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی
کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، می‌گوید این نمایش سه اپیزود با حضور یک بازیگر مرد و سه بازیگر زن، حول محور تنهایی است.

|

نظرات کاربران