در حال بارگذاری ...
«اپرای عشق »در نیمه‌راه ماند

آغاز تمرین‌های «اپرای عشق» پس از تعمیرات سالن فردوسی

تمرین‌های اپرای عشق بهروز غریب پور پس از تعمیرات سالن فردوسی آغاز می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس تمرین‌های اپرای عشق که درباره شیخ صنعان (عطار نیشابوری) است پس از تعمیرات سالن فردوسی آغاز می‌شود. بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و همچنین معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون برای تولید این اپرای عروسکی بهروز غریب پور را حمایت کرده‌اند.

بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر «آران» از بازسازی و تعمیرات سالن فردوسی خبر داد و گفت: به‌محض تمام شدن تعمیرات تمرینات اپرای عشق آغاز خواهد شد. بهروز غریب پور به خبرنگار تئاتر فارس گفت: در حال حاضر تمرینات کار شروع نشده است، به دلیل اینکه سالن فردوسی و صحنه نمایش نیاز به بازسازی داشت. وی در ادامه افزود: صحنه نمایش سالن فردوسی از ۱۵ سال پیش تا به امروز مورداستفاده قرارگرفته و طبیعی است که نیاز به اصلاحات و تعمیرات داشت، کل پل‌های صحنه سالیان سال است که ۲۵ تا ۳۰ نفر روی آن حرکت می‌کنند و نیاز به کار بیشتر داشت تا خدایی نکرده اتفاقی نیافتد این روزها هم روزهای پایانی بازسازی است و ان‌شاءالله به‌زودی کار به اتمام می‌رسد.

غریب پور بابیان اینکه تعمیرات را طوری انجام دادیم که تا ۲۰ سال دیگر نیاز به تعمیرات مجدد نداشته باشد، گفت: نیروهای بنیاد فردوسی کارها را انجام دادم البته هزینه‌ها زیاد نشد اما نیاز به فکر برای استحکام‌بخشی داشت. روزهای اول در بنیاد فردوسی،صحنه با لوله‌های فلزی و داربست کارشده بود این‌ها در طول زمان نیاز به استحکام‌بخشی داشت.

وی در ادامه افزود: ان‌شاءالله به‌زودی کار استحکام‌بخشی تمام می‌شود و بهمن‌ماه اپرای عشق به صحنه خواهد رفت.

بهروز غریب پور به‌تازگی در هفدهمین جشن سالیانه انجمن منتقدان و نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر تقدیرنامه عالی یونسکو را از دکتر حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، دریافت کرد.

 همچنین در این جشن بهروز غریب پور کارگردان اپرای عروسکی خیام همراه با محمدرضایی راد کارگردان نمایش «فعل» رتبه دوم برترین نمایش‌ سال 96 انجمن منتقدان و نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر را به‌طور مشترک دریافت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود
در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» مطرح شد

یلدا می‌گوید امید در پس ناامیدی متولد می‌شود

احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم در ویژه‌برنامه «یلدای خُرَمروز» که به مناسبت شب یلدا و آغاز فصل زمستان در خانه هنرمندان برگزار شد، گفت یلدا مطابق همه آن چیزی بوده که در فرهنگ ایران بوده است و آن این‌که تاریکی به‌روشنی رسیده؛ شب به‌روز ختم شده و امید در پس ناامیدی متولد ...

|

انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»
انجمن مدرسان خانه تئاتر برگزار می‌کند

نشست تخصصی با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی»

انجمن مدرسان خانه تئاتر با همکاری مرکز آموزش، پنجمین و آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اکوسیستم تئاتر را با موضوع «روابط عمومی، رسانه و تبلیغات؛ انتقال و گسترش آگاهی» برگزار می‌کند.

|

با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد
با حضور جمعی از هنرمندان و دانشجویان زنده‌یاد صادق صفایی

کتابخانه هنرمند فقید، در سالروز تولدش به خانه تئاتر اهدا شد

بیش از دو سال از درگذشت صادق صفایی، هنرمند تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه می‌گذرد و روز گذشته، هم‌زمان با سالروز تولد او، کتابخانه شخصی‌اش به خانه تئاتر اهدا شد.

|

نظرات کاربران